דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מיטב דש

כלכלה / בית ההשקעות מיטב דש נמכר לקבוצת XIO

בית ההשקעות, שנבחר לא מזמן על ידי המדינה להיות אחת מקרנות קרן ברירת המחדל לחוסכים לפנסיה, נמכר לפי שווי שוק של 1.48 מיליארד ש"ח. על פי הצהרות הבעלים הנוכחיים, הנהלת החברה והדירקטוריון יישארו ישראלים והפעילות בארץ תימשך באותה המתכונת

בניין משרדים בתל-אביב (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90).
בניין משרדים בתל-אביב (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

חברה משמעותית נוספת נמכרת למשקיעים זרים. בית ההשקעות מיטב דש נמכר לקרן ההשקעות XIO לפי שווי שוק של 1.48 מיליארד שקל. מיטב דש הוא אחד מבתי ההשקעות המובילים בישראל, שנבחר לא מזמן על ידי המדינה להיות אחת מקרנות קרן ברירת המחדל לחוסכים לפנסיה. צבי סטפק ואלי ברקת, המחזיקים כל אחד ב 28.5% ממניות מיטב דש, צפויים לקבל 421 מליון ש"ח כל אחד.  שאר המניות מוחזקות בידי הציבור.

בית השקעות מיטב דש שהוקם כתוצאה ממיזוג של שני בתי השקעות ב 2012, מנהל נכסים בהיקף של כ-150 מיליארד ש"ח ושוויו לפני המכירה הוערך ב-920 מליון שקלים. בבית ההשקעות כ-850 עובדים, שהתאגדו לאחרונה, במסגרת ההסתדרות הלאומית, על רקע המגעים למכירת החברה.

לאחרונה ביצעה מיטב דש מספר צעדים עסקיים משמעותיים כשרכשה את מותגי ההלוואות eLoan ופנינסולה. וכשזכתה במכרז שקיים משרד האוצר בניהול כספי הפנסיה של קרן ברירת המחדל. מתחילת 2016 עד אתמול רשמה מניית מיטב דש, הנסחרת במסגרת ת"א, 100 עלייה של למעלה מ 40% בערכה. היום, עם פרסום פרטי העסקה רשמה המניה עליה נוספת של קרוב ל 30%.

קרן XIO הוקמה על ידי ארבעה שותפים. שניים מהם סינים אחד גרמני ואחד איטלקי. הקרן רשומה באיי קיימן (איים בשליטה בריטית המהווים מקלט מס) ומנהלת ממשרדיה שבלונדון נכסים בשווי של 5 מיליארד דולרים. בעבר ניסתה קרן XIO לרכוש את כלל ביטוח. עסקה של לא צלחה.

על פי הצהרות בעלי מיטב דש הנוכחיים, הנהלת החברה והדירקטוריון יישארו ישראלים והפעילות בארץ תימשך באותה המתכונת בה היא פועלת בה היום. עם זאת נשמעים גם קולות המביעים חשש ממכירתה של חברה פיננסית משמעותית לידיים זרות. החשש נובע מכך שכספי הפנסיה של הציבור הישראלי יופקד בידיהם של זרים.

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון קבוצת דלק חתמה על הסכם  למכירת כל אחזקותיה בחברת הביטוח הפניקס לחברת ינגו הסינית, בתמורה ל-1.948 מיליארד שקלים. ההסכם נמצא ממתין כעת לאישור של מספר גופים, ובראשם- הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר דורית סלינגר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!