דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
31.4°תל אביב
  • 27.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 29.6°באר שבע
  • 29.4°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 23.9°צפת
  • 30.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אחרי כמעט 600 ימים: בריטני גריינר חזרה לפרקט לראשונה מאז נכלאה ברוסיה

הסנטרית בת ה-32 של פיניקס מרקורי ערכה משחק רשמי ב-WNBA ופתחה את העונה בהפסד ללוס אנג'לס ספארקס, בו קלעה 18 נקודות | מאמנת פיניקס, ונסה נייגרד: "זהו יום של שמחה, היא מייצגת כל כך הרבה אנשים"

בריטני גריינר משחקת לראשונה במדי פיניקס מרקורי ב-WNBA, מאז שוחררה מהכלא הרוסי (צילום: AP /Ashley Landis)
בריטני גריינר משחקת לראשונה במדי פיניקס מרקורי ב-WNBA, מאז שוחררה מהכלא הרוסי (צילום: AP /Ashley Landis)

בריטני גריינר ערכה הבוקר (שבת) את משחקה רשמי הראשון ב-WNBA, מאז נכלאה ברוסיה ושוחחרה. הסנטרית בת ה-32 של פיניקס מרקורי שבה לפרקט, אחרי כמעט 600 ימים וגרמה לרבים בארה"ב ובעולם להתרגש.

גריינר פתחה יחד עם קבוצתה את העונה בהפסד ב-94:71 ללוס אנג'לס ספארקס. הסנטרית הוליכה את קלעיות פיניקס עם 18 נקודות (והוסיפה 6 ריבאונדים ו-2 אסיסטים). "אני מקווה להיות בדיוק איפה שאני רוצה להיות", אמרה גריינר אחרי המשחק, "רק לחזור לאיך שהייתי לפני שכל זה קרה".

סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, הגיעה לאולם באל-איי ודיברה עם גריינר ושחקניות המרקורי לפני המשחק. "היה נחמד לראות אותה פנים אל פנים ולהודות לה על הכל", אמרה גריינר.

"זהו יום של שמחה", אמרה מאמנת פיניקס, ונסה נייגרד. "עד ליום שבו קיבלנו את הבשורה שהיא בדרך הביתה, אף אחד לא חשב שזה עומד לקרות. היא מייצגת כל כך הרבה אנשים, סוגים שונים שיכולים להיות מוערכים פחות בחברה שלנו. היא עומדת בגאווה ובביטחון ואף פעם לא נרתעה ממי שהיא".

דיאנה טוראסי, חברתה לקבוצה ואחת מכוכבות ה-WNBA בהיסטוריה, אמרה: "בשנה שעברה הראש שלנו לא היה 100 אחוז בכדורסל. הייתה לנו אחות וחברה שכלואה ברוסיה, ואני יודעת שזה לא מקום נחמד להיות בו. זה היה קשה, בעיקר לגריינר כי היא זו שהייתה שם כל כך הרבה זמן".

בריטני גריינר נרגשת במשחקה הראשון ב-WNBA מאז שוחררה מהכלא הרוסי (צילום: AP /Ashley Landis)
בריטני גריינר נרגשת במשחקה הראשון ב-WNBA מאז שוחררה מהכלא הרוסי (צילום: AP /Ashley Landis)

מעצרה של שחקנית הכדורסל האמריקאית טלטל את הספורט האמריקאי. גריינר נחשבת לאחת השחקניות הכדורסל הטובות בעולם, לצד קריירה נפלאה במדי פיניקס מרקורי, שיחקה מאז 2014 בכסף הגדול של הליגה הרוסית וזכתה במדי קבוצת אוגמ"ק יקטרינבורג ארבע פעמים ביורוליג.

בגלל המשכורות הנמוכות ב-WNBA, נאלצה גריינר, כמו כוכבת ליגה רבות, לשחק במשך חצי עונה באירופה. במרץ 2022, סביב המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה בגלל הפלישה הרוסית לאוקראינה, נעצרה כוכבת הכדורסל בשדה התעופה במוסקבה לאחר שהמשטרה טענה שמצאה מכלי אדים שמכילים שמן קנאביס במזוודה שלה.

בריטני גריינר, הכלואה ברוסיה, ממתינה לפסק דינה באולם בית המשפט (צילום: Avgenia Novozhnina AP)
בריטני גריינר, הכלואה ברוסיה, ממתינה לפסק דינה באולם בית המשפט (צילום: Avgenia Novozhnina AP)

גריינר זכתה לתמיכת שחקניות הליגה ושחקני NBA שדרשו את שחרורה, אך במהלך המשפט שהחל במקביל, הורשעה ונידונה לתשע שנות מאסר. המעצר הפוליטי של הספורטאית האמריקאית הביא חילופי אסירים בין שני המדינות, ובדצמבר 2022 שוחררה ושבה גריינר לארצות הברית תמורת סוחר הנשק הרוסי ויקטור בוט.

גריינר זכתה במהלך הקריירה בשתי מדליות זהב אולימפיות עם נבחרת ארה"ב בריו 2016 וטוקיו 2020. בנוסף, הייתה פעמיים מלכת סלי ה-WNBA, הופיעה שבע פעמים באולסטאר והובילה את פיניקס לאליפות ב-2014.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!