דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל פתחה את הופעתה במונדיאליטו עם הפסד 2:1 לקולומביה

הנבחרת עד גיל 20, של המאמן אופיר חיים, כבר הובילה 0:1 משער של תורג'מן, אך הקולומביאנים הפכו את התוצאה בדקה ה-90 | ישראל תפגוש ביום רביעי את סנגל, שתשחק הלילה מול יפן

  • הנבחרת עד גיל 20, של המאמן אופיר חיים, כבר הובילה 0:1 משער של תורג'מן, אך הקולומביאנים הפכו את התוצאה בדקה ה-90 | ישראל תפגוש ביום רביעי את סנגל, שתשחק הלילה מול יפן
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 פתחה הערב (ראשון) את הופעתה ההיסטורית במונדיאליטו עם הפסד 2:1 מול נבחרת קולומביה, באצטדיון סיודד דה לה פלאטה בבואנוס איירס. ישראל תפגוש ביום רביעי את סנגל, שתשחק הלילה מול יפן.

הנבחרת של אופיר חיים שלטה במחצית הראשונה, אך הופעה טובה של השוער הקולימביאני מרקינס מנעה מההתקפות הישראליות להפוך לשערים. דור תורג'מן כבש את השער הראשון לזכות ישראל בפנדל בדקה ה-57. קולומביה איזנה בפנדל בדקה ה-74 שכבש אוסקר קורטס והפכה את התוצאה בדקה ה-90 משער של גוסטבו פוארטה.

מהלך המשחק

בדקה ה-8 לוגסי שלח בכדור עומק את תורג'מן, שדהר לרחבה וסחט הצלה מהשוער. בדקה ה-21 עוד הזדמנות מצוינת לישראל. תורג'מן מסר לחלאיילה, שהניף את הרגל מכ-20 מטר וסחט הצלה מהשוער מרקינס. לא עברו 3 דקות ואיום ראשון על השער הישראלי נקלט היטב על ידי צרפתי, שלא התרגש מהבעיטה של מונסאלבה מכ-20 מטר.

בדקה ה-39 רביבו מצא בכדור רוחב את תאי עבד, שבעט כדור חד לפינה הרחוקה, אך לצערו פספס את המסגרת בסנטימטרים. לאחר מכן, חלאיילה ניסה לעבור את הבלם ברחבה, עבד ירה כדור אדיר שהשוער בקושי הדף לקרן. 0:0 בתום 45 דקות.

עם פתיחת המחצית השנייה, קולומביה תקפה את השער הישראלי. אספרייה חדר לרחבה ומסר לפוארטה, שבעט כדור חזק שצרפתי באינסטינקט מצוין הדף. בדקה ה-57 הגיע השער הראשון במשחק. רביבו חדר לרחבה והוכשל, השופט הצביע על הנקודה הלבנה. את הפנדל לקח דור תורג'מן, שבעט ימינה בעוד השוער זינק שמאלה.

דור תורג'מן חוגג שער במדי נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 מול קולומביה במונדיאלטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
דור תורג'מן חוגג שער במדי נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 מול קולומביה במונדיאלטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בדקה ה-65 לוגסי בעט כדור אדיר מכ-25 מטר, מרקינס הדף לא טוב ותורג'מן השתלט על הכדור החוזר ומקרוב היה צריך להשלים צמד בנגיחה, אבל מרקינס התעשת וסיפק הצלה אדירה נוספת. בדקה ה-74 גם קולומביה קיבלה פנדל וחזרה ל-1:1. פיינגולד גרם לפנדל עם נגיעת יד ברחבה לאחר ששופטי המסך התערבו והמליצו לשופט לצפות באירוע, קורטס הכניע את צרפתי וקבע שוויון.

 

הרכב נבחרת ישראל: תומר צרפתי, עיליי פיינגולד, אור ישראלוב, סתיו למקין, רוי רביבו, אילי מדמון, אל ים קנצפולסקי (רוי נאווי, 77), תאי עבד (אחמד סלמן, 77), אריאל לוגסי (עומר סניור, 83), ענאן חלאיילה (רז בנימין, 68), דור תורג'מן (חמזה שיבלי, 83).

 

הרכב נבחרת קולומביה: לואיס מרקינס, אדייר אוקמפו, פרננדו אלברס, קווין מנטייה, אנדרס סלאסר, גוסטבו פוארטה, יאסר אספרייה, אוסקר קורטס, יויאן טורס, מיגל מונסאלבה, חורחה קבסאס הורטאדו.

נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 מול קולומביה במונדיאלטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 מול קולומביה במונדיאלטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

מאמן הנבחרת אופיר חיים סיכם את הופעת הבכורה: "אני מאוד מאוכזב. שיחקנו נגד נבחרת מצוינת, יש להם שחקנים מוכשרים שעוד ידברו עליהם בעולם. לא נפלנו מהם, היינו יותר טובים והגענו ליותר מצבים מסוכנים. במצב של 0:1 הגענו למצב של 100 אחוז ולא כבשנו, לא אמרנו את המילה האחרונה. עד השער היינו עדיפים בהרבה, הגענו לשלושה-ארבעה מצבים מצוינים לעשות 0:2. כשהחמצנו הם הבקיעו גול משום מקום, אבל אני מאוד גאה בנבחרת הזאת, בשחקנים, ראו פה נבחרת מצוינת. לצערי לא הצלחנו לנצח והנקודה היתה חשובה, אבל אמרתי לשחקנים – ניצחון או הפסד, אלה דברים שיכולים לקרות. הדבר החשוב הוא שראו שיש כדורגל בישראל, יש כדורגל מצוין. לא סתם אנחנו סגני אלופת אירופה, וראינו את זה".

"אחרי שהבקענו את שער היתרון, באופן טבעי הלכנו אחורה", הוסיף המאמן, "הם עוד צעירים, נעבוד על זה. אחרי ההחמצה של תורג'מן עבר המומנטום. השוער שלהם סיפק כמה עצירות שהרבה זמן לא ראיתי. לא באנו להתבטל, הראינו שיש כדורגל בישראל ואנחנו עם הפנים קדימה לסנגל".

על המשחק ביום רביעי אמר: "באים לנצח. יש עוד שני משחקים, לא חייבים לעלות מהמקום הראשון, המטרה שלי היא לעלות. צריך להתאושש, זה הכי חשוב. לשכוח מההפסד המאכזב הזה, להרים את הראש. באנו במטרה לעלות לשמינית, אני מקווה מאוד שנצליח לעשות את זה".

הנבחרת של המאמן אופיר חיים העפילה לטורניר לאחר שהגיעה עד לגמר היורו נגד והפסידה 3:1 לאנגליה. ישראל הוגרלה לבית 3 עם שלוש נבחרות: קולומביה, סנגל ויפן.

24 נבחרות משתתפות בטורניר, הן חולקו לשישה בתים, שבכל אחד מהם ישחקו ארבע נבחרות. ההגרלה נעשתה בצורה כזו ששתי נבחרות מאותה יבשת לא יכולות לשחק יחד, וכך נמנעה ישראל מבית משותף עם נבחרות חזקות כמו צרפת, אנגליה ואיטליה. בכל בית, כל נבחרת מקיימת שלושה משחקים – אחד נגד כל יריבה. בסיום משחקי הבתים, שתי הראשונות מכל בית עולות לשמינית הגמר. אליהן יצטרפו ארבע הנבחרות הטובות ביותר מבין שש הנבחרות שסיימו במקום השלישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!