דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

גפני בפתח הדיונים על התקציב: "הנכדה שלי עובדת בהייטק, אבל בית הספר שלה מתוקצב בחצי"

בליכוד הודיעו שהמשבר עם יהדות התורה הסתיים, והכסף יועבר להם אחרי אישור התקציב | ההצבעה על התקציב צפויה מחר בערב

משה גפני מדבר במליאת הכנסת בפתח הדיונים על התקציב. קרדיט : נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
משה גפני מדבר במליאת הכנסת בפתח הדיונים על התקציב. קרדיט : נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הכנסת התחילה היום (שלישי) את הדיונים לאישור סופי של חוקי התקציב לשנת 2023 ולשנת 2024. אם לא יהיו אירועים לא צפויים, התקציב יאושר ביום רביעי בלילה יחד עם סעיפי חוק ההסדרים.

תקציב המדינה לחישוב מגבלת ההוצאה עומד על 484 מיליארד שקל לשנת 2023, ועל 514 מיליארד שקל לשנת 2024. על הנייר מדובר בגידול של 6% בהשוואה לתקציב 2022, אך בניכוי האינפלציה וגידול האוכלוסייה התקציב קטן יותר ב-0.5%.

הבוקר הודיע הליכוד שהושגו הסכמות עם יהדות התורה, לפיהן יועברו 250 מיליון שקלים לאברכים בלי לשנות את התקציב, אלא בהעברות בוועדת הכספים אחרי שיאושר. אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי.

אישור התקציב כולל שבעה חוקים שונים: חוקי תקציב ל-2023 ו-2024, שינוי מגבלת ההוצאה, שני חוקים שמטרתם לקבוע מסגרת חדשה לתקציב המשכי, ושני חוקים שמרכיבים יחד את חוק ההסדרים.

לפי התכנית, הנאומים לפני הצעת החוק יסתיימו מחר ב-20:30. ב-21:00 יתחילו ההצבעות. המועד האחרון לאישור התקציב הוא ה-29 במאי, עוד שבוע, כך שלממשלה יש מרווח ביטחון להבאתו לאישור סופי.

בפתח הדיון תקף יו"ר ועדת הכספים משה גפני את הביקורת הציבורית על העברת הכספים הקואליציוניים לחרדים. דפני סיפר נכדתו, בוגרת החינוך החרדי שעובדת בהייטק, ואמר "הבית ספר שלה מתוקצב בחצי. כל פעם מוצאים תירוץ אחר – זה בית ספר מפוקח לחלוטין, לומדים שם את כל מקצועות הלמידה הליבה, יותר מתלמיד חילוני. בבית ספר היסודי שלה למדו חרדיות ואשכנזיות. כשעשו הסכם על שכר המורים, המורה שלה לא קיבלה תוספת, נותרה במשכורת רעב.

"בעיתונים בשירות השמאל אמרו גפני הוא שמאלן" הוסיף ראש דגל התורה, "הדעות המדיניות שלו מתונות, הוא ילך עם השמאל. אם היינו הולכים אתם, הארץ הייתה מלאה בכתבות על למה צריך לומדי תורה. אני לא מבין איך אומרים שתהיה דמוקרטיה. אנחנו חיים בדיקטטורה, אני צריך לעשות מה שהכתב בהארץ אומר."

"אומרים עלינו שאנחנו מוצצי דם, שתתבייש לה אני אפילו לא יודע מי זו" אמר גפני, "אז נכון שהבת שלי לא למדה על נועה קירל, אז בגלל זה לא מגיע לה תקציב? הייתי גם תורם לה קצת בגדים שיהיה לה".

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר: "מתארים אותנו כשודדי הקופה הציבורית, את התקציבים כמסע ביזה ואת הדמויות שלנו הפכו לקריקטורות שה'דר-שטירמר' היה גאה בהן. הבעיה של אלה שצועקים – שהם כבר מזמן לא יודעים על מה הם צועקים. גרונם ניחר מסיסמאות ונתונים אין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!