דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הפרס לקידום עבודה סוציאלית פורצת דרך הוענק לסמדר רז ז"ל: "הישגיה הפכו למורשת"

איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים העניק את הפרס למשפחתה של רז, בטקס שנערך בבית הנשיא, על פעילותה למען זכויות צעירים חירשים בישראל | הנשיא הרצוג: "בשנים מאתגרות אלה מלאכת הקודש שלכן נצרכת מאי פעם"

סמדר רז ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
סמדר רז ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
הדס יום טוב

הפרס לקידום עבודה סוציאלית פורצת דרך ע"ש אורה גילבר הוענק היום (שני) לעובדת הסוציאלית סמדר רז ז"ל על פעילותה למען זכויות צעירים חירשים בישראל. איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים העניק את הפרס למשפחתה של רז את הפרס בטקס חגיגי שנערך בבית הנשיא, בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הרווחה יעקב מרגי, במסגרת אירוע לציון יום העובד והעובדת הסוציאליים בבית הנשיא.

ועדת השיפוט לזכייה בפרס בחרה פה אחד בסמדר רז, אשר נפטרה במהלך הימים שבהם התקיימו דיונים בנושא. לצדה של רז, עו"ס נועה פטרושקה אפק קיבלה ציון לשבח על פיתוח שירות ייחודי לאמהות בודדות בסיכון ללא עורף משפחתי ולילדיהן, על שהקימה את "קהילת הלביאות" ודאגה שתעמוד לרשותן דירת שותפות, בה הן וילדיהן מתגוררים.

ענבל חרמוני, נשיא המגינה הרצוג, משפחתה של סמדר רז ז"ל ושר הרווחה יעקב מרגי (צילום: קובי גדעון לע"מ)
ענבל חרמוני, נשיא המגינה הרצוג, משפחתה של סמדר רז ז"ל ושר הרווחה יעקב מרגי (צילום: קובי גדעון לע"מ)

"סמדר הייתה עו"ס יצירתית, יוזמת ולוחמת. שילוב ייחודי זה הניב פיתוח מענים ייחודיים לאוכלוסיית כבדי השמיעה, ויוזמותיה הביאו לשינוי משמעותי באיכות חייהם של צעירים כבדי שמיעה וחירשים בישראל. זאת, בזכות יכולותיה של סמדר כעובדת סוציאלית פורצת דרך שלחמה על כך שרעיונותיה יישומו. הישגיה הפכו למורשת ואנו גאים בהשתייכותה של סמדר לקהילת העבודה הסוציאלית", סיפרה במעמד הענקת הפרס יו"ר איגוד העו"ס ענבל חרמוני.

"בשנים מאתגרות אלה מלאכת הקודש שלכן נצרכת מאי פעם", אמר הנשיא הרצוג בטקס. "העומס שובר שיאים, כמות הפניות לשירותי הרווחה בעליה מתמדת, והכל בסוף מונח על כתפיכן. המצב הזה חייב להשתפר".

"בשנים האחרונות, אחרי שנות מגיפה, וסגרים, בעין הסערות והטלטלות שעוברות עלינו, שנים של דריכות ביטחונית, כלכלית, ציבורית, הבתים שלנו, והנפש של כולנו ספגו עוד ועוד רעידות קשות; בכולנו התגלעו סדקים ונפערו פצעים; ונראה שמלאכת הקודש שלכם, נצרכת מאי פעם. אני מאמין שהיכולת שלכם לגעת באנשים, ולראות ללב האדם – כל אדם – היא יכולת שנחוצה לנו במיוחד בעת הזאת.  אני יודע שזאת בקשה גדולה, ובכל זאת מבקש – בשם כל העם בישראל: המשיכו ככה. אנחנו זקוקים לכם. תודה לכולכם".

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי הוסיף כי המחלקות לשירותים חברתיים סובלות מתת איוש. "אנחנו על סף משבר כח אדם חמור בתחום מקצועות הרווחה, כשהדגש הוא על תמהיל העיסוקים והתחומים בהם נדרשת העובדת הסוציאלית לעסוק. ומעל הכל – מספר התיקים הרב".

"נייצר מענים שיקלו על העומס הרב המושת על כתפיכם", התחייב השר מרגי בפני העו"סים והעו"סיות. "אתן זוכות להערכה וההוקרה הראויה ולא נאפשר השתלחות בעובדות הסוציאליות".

רק לפני ארבעה ימים השבית האיגוד את השירותים הציבוריים עקב התבטאויות קשות ופוגעניות של חברי כנסת נגד עובדות סוציאליות במסגרת דיון בוועדת העבודה והרווחה בנושא הוצאת ילדים מביתם. בין השאר, אמרה ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) ש"הרווחה עושה פשעים" וזלזלה במקצוע "עם כל הכבוד, עבודה סוציאלית זו לא פסיכולוגיה ולא פסיכיאטריה", וכן ח"כ דבי ביטון (יש עתיד) שאמרה כי "יש עובדות סוציאליות שמונעות משנאת הורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!