דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אחרי התפרצות האוהדים למגרש: נשיא המדינה העניק את הגביע לבית"ר ירושלים

משחק הגמר שהתקיים אמש (ג') הופסק לזמן רב בשל השלכת אבוקות, והנשיא הרצוג פונה עקב פריצת האוהדים למגרש | הרצוג: "האלימות הזו ליוותה את מגרשי הכדורגל לכל אורך העונה, ויש להתייחס אליה בחומרה רבה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג מעניק את גביע המדינה בכדורגל בבית הנשיא, לקפטן בית"ר ירושלים אופיר קריאף, לאחר שבסיום משחק הגמר אוהדים מנעו את טקס ההנפה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג מעניק את גביע המדינה בכדורגל בבית הנשיא, לקפטן בית"ר ירושלים אופיר קריאף, לאחר שבסיום משחק הגמר אוהדים מנעו את טקס ההנפה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת בית"ר ירושלים הגיעה הערב (רביעי) לבית הנשיא, שם הוענק לה גביע המדינה בכדורגל בטקס מיוחד. זאת לאחר שנמנע מהנשיא יצחק הרצוג להעניק לה את הגביע בתום משחק הגמר אתמול עקב התפרצות אוהדים המונית למגרש. האירוע התקיים בסימן ׳נלחמים ומגנים את האלימות בספורט׳, בהשתתפות שר התרבות והספורט מיקי זוהר, ראש העיר ירושלים משה ליאון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, הנהלת ושחקני בית״ר ירושלים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בפתח הטקס: "המעמד הזה היה צריך להיות הרבה יותר משמח. הוא היה צריך להתקיים אתמול בערב באצטדיון סמי עופר בחיפה, בסוף של משחק כדורגל מעולה. הקבוצה שלכם שלטה במשחק, לווה בתצוגת עידוד מרשימה. המחזות האלימים שראינו וחווינו אמש – החל מהאבוקות ובמיוחד בסוף המשחק בעת הענקת המדליות והגביע – לא יכולנו להעניק את גביע המדינה לקבוצה שניצחה על כר הדשא. חשוב לי להבהיר שההתאחדות והקבוצה התנצלו בפני. זאת הייתה פגיעה בתרבות הספורט בישראל".

"היום קשה לחלוק על כך שמדובר במצב חירום. אי אפשר לעבור על כך על סדר היום. זה נס שלא היו הרוגים עדיין במשחק כדורגל", הדגיש הרצוג. "התעקשתי שהאירוע יהיה מעמד חינוכי חשוב, שבו לפני הכל אנחנו נלחמים נגד האלימות וזועקים 'די לאלימות בספורט'. האחריות היא עצומה ומוטלת קודם כל על האוהדים, אבל זה לא נעצר. זה מוטל גם על ההנהגה, על משרד התרבות והספורט, על המנהלת, הצוותם והקבוצות".

נשיא המדינה יצחק הרצוג עוזב בליווי מאבטחים בסיום משחק גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג עוזב בליווי מאבטחים בסיום משחק גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)

הרצוג הוסיף: "בטרם הענקת הגביע, אני רוצה לשמוע את דברי הקבוצות על האירועים. מבקש מהציבור לשמוע מה יש לעשות על מנת למגר את הרעה החולה הזאת של האלימות. רק לאחר מכן, נעניק את גביע המדינה לכם – בית"ר ירושלים – על תצוגת כדורגל ראויה ואיכותית. חשוב לי להדגיש, יש אוהדים נהדרים ומסורים לכדורגל בישראל. אני קורא לכולם, בראשות יו"ר ההתאחדות ושר הספורט, יחד עם מערכת ההצלה, המשפט והקבוצות להתחיל את הפעולות נגד גל האלימות בספורט. אני מקווה שנבקיע הערב שער נכון לשער הנכון ביחד. מאחל לכולם חג של אחדות ופיוס".

עיריית ירושלים הודיעה שחגיגות הניצחון של בית"ר יתקיימו היום (24.5) בגן סאקר. התכנסות החל מהשעה 18:00, ותחילת החגיגות בשעה 19:00. לדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ביתר ירושלים היא מחזיקת גביע המדינה. אני מודה לנשיא המדינה על הענות וההסכמה לקיום הטקס מחדש אצלו היום. מיד אחרי הטקס יחלו החגיגות בגן סאקר. אני קורא לכל האוהדים להישמע להנחיות המשטרה במקום ולהגיע לשמוח עם הקבוצה".

שחקני בית"ר ירושלים מניפים את גביע המדינה בבית הנשיא (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שחקני בית"ר ירושלים מניפים את גביע המדינה בבית הנשיא (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "ברור שהמעשה הנכון הוא להעניק את הגביע לבית"ר ירושלים, הספורט מנצח ואתם זכיתם ביושר, טוב שהיום הגביע מוענק לכם. נשיא המדינה מראה מעורבות ושותפות בכל נושא בישראל, הוא רואה שיש מצוקות, התפקיד שלו לאחד הפך למשמעותי".

השר זוהר שיתף: "המצב קשה, ממשחק למשחק האוהדים מגלים שיטות חדשות של אלימות וזה סוג של תרבות. להפעיל אמצעים פירוטכניים, לקלל ולהביא אמל"ח – אלה דברים שלא היו בישראל הרבה שנים. את תופעת האלימות אפשר למגר רק יחד – משרדי הממשלה, הקבוצות, ההתאחדות. חייבים לעזור בזה וזה הכרח אפשרי. לא נעים לצאת נגד אוהדים, אבל צריכים לשמש דוגמא. כשהענף הזה יתרסק, לא יישאר כלום לכולנו יחדיו. הגענו לנקודה קריטית, לשלב שאי אפשר לעבור על זה לסדר היום. אני מתכוון בימים הקרובים להביא את הנושאים האופרטיביים לידי ביצוע. במהלכים הללו נראה שהאלימות לא תשתלם למי שיבוא למגרש, והוא ישלם מחיר יקר".

בית"ר ירושלים זכתה אתמול בגבר גביע המדינה, לראשונה מאז 2009. חניכיו של יוסי אבוקסיס ניצחו הערב 0:3 את מכבי נתניה בגמר שנערך באצטדיון סמי עופר בחיפה. ניקולאסקו חתם מבצע שהחל בפעולה מבריקה של שועה (37), שבהמשך הוסיף בישול לפריידיי המחליף (76), ירדן שועה חתם את התוצאה עם פנדל בדקה ה-95.

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום אורן בן חקון/פלאש90)

עם סיום המשחק פרצו אלפי אוהדים לכר הדשא וגרמו למהומה גדולה ולדחיית טקס ההנפה. הנשיא הרצוג פונה מכר הדשא. אוהדים שפרצו למגרש שרפו את רשתות השערים על מנת לקחת מהם חתיכה, חלק מהם אף גנבו מדליות המיועדות לשחקנים. המשטרה הודיעה כי תזמן את מנהל האירוע לשימוע. יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ יביא לדיון את הקמת ועדת בדיקה חיצונית לבחינת האירוע בישיבת הנהלת ההתאחדות.

בעקבות הניצחון, בית"ר ירושלים הבטיחה השתתפות בשלב המוקדמות השני של הליגה האזורית (הקונפרנס ליג) כבר מחודש יולי, יחד עם הפועל באר שבע ומכבי תל אביב. מכבי נתניה תסתפק בגביע הטוטו ובמחמאות, ותישאר בעיקר עם תחושת פספוס על עוד הפסד בגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!