דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השר מיקי זוהר: "האלימות בספורט היא משימה לאומית, המשטרה צריכה לאבטח משחקים"

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דנה באירועי האלימות בגמר גביע המדינה | שר התרבות והספורט אמר בדיון: "כחלק מהשינוי שאני רוצה להעביר, האחריות לניהול כל המשחקים תהיה על משטרת ישראל"

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דנה היום (שני) באירועי האלימות בגמר גביע המדינה בשבוע שעבר, ובמהומה בסיום בה פרצו אוהדי בית"ר ירושלים למגרש, והובילו לאירוע חסר תקדים בו בוטל טקס ההנפה, ונשיא המדינה יצחק הרצוג, הובהל החוצה בחסות האבטחה.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר, אמר בדיון: "יש פה דאגה מוצדקת מהאלימות בספורט הישראלי. אף אחד לא היה רוצה לראות את הקבוצה משלמת מחיר בגלל התנהגות האוהדים. אני מתנגד לענישה קולקטיבית וזה דבר לא נכון, צריך לחשוב על ענישה שונה, כי מין הסתם נצטרך לתת מענה לאלימות אוהדים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הספורט מיקי זוהר, עוזבים בליווי מאבטחים את משחק גמר גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הספורט מיקי זוהר, עוזבים בליווי מאבטחים את משחק גמר גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)

"שאלו פה איך אבוקות נכנסות פנימה, ואני יכול לספר שלפי מידע שמגיע אלי ללשכה, יש סדרנים וגופים בתוך האצטדיון שעוזרים להבריח פנימה את האמצעים האלו, כך שאם עברת בבידוק, זה מחכה לך בפנים. חשוב לציין שהמשטרה לא לקחה אחריות על גמר הגביע, וכחלק מהשינוי שאני רוצה להעביר, האחריות לניהול כל המשחקים תהיה על משטרת ישראל כברירת מחדל. אם יהיו משחקים שהם יחליטו שלא מועדנים לפורענות, הם יכולים להעביר את האחריות לגורם מפיק אחר. ראינו בעבר שיש הבדל כשהמשטרה אחראית והסדר נשמר באופן יחסי".

"כשהמשטרה לוקחת אחריות, המצב משתנה. אפעל לתקן זאת בחוק הספורט. אין שום קריטריון כדי להיות סדרן, אתה רק צריך דופק. אני חושב שסדרנות צריכה להיות עבודה מועדפת. כאב לי שלא הייתה תמונה של קפטן בית”ר ירושלים מניף את הגביע לתשואות הקהל בגלל ההתפרצות של האוהדים. אני רוצה לשבח את ההתאחדות על כך שלא שללה את הענקת הגביע, כי זו הייתה זכייה ספורטיבית על הדשא וטוב שלא פגעו בערך הספורטיבי”.

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

השר המשיך והעביר מסר ברור: "אני עומל על הפתרונות לבעיות האלימות בספורט, זו משימה לאומית. צריך למנות שופט ייעודי לעבירות אלימות בספורט בבתי משפט, שיטפל בתיקים האלו במהירות. יחידת המשטרה הקיימת צריכה לגדול. דיברנו על מגנומטרים, יש מצלמות לזיהוי פנים שכן יהיו במגרשים בסופו של דבר. לגבי מאגר האוהדים, זה במחלוקת מול הגורמים המשפטיים, אך אולי ניצור מאגר כזה מול הקבוצות, כאשר אנחנו נציע לכל קבוצה תמריץ של מיליונים".

"מדינת ישראל שמה על הכדורגל הישראלי המון כסף ואני פה לומר שלצד התוספת שאנחנו נותנים בשנה הבאה, אם נראה שהמצב ממשיך כך או מתדרדר התקציב יופסק עד לשיפור המצב. אנחנו לא ניתן כסף של משלמי המיסים על מקום שאתה לא יכול להגיע אליו עם הילד או הילדה שלך מחשש לסכנה הנשקפת להם".

אבוקות שנזקו לדשא בגמר גביע המדינה בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
אבוקות שנזקו לדשא בגמר גביע המדינה בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים (צילום אורן בן חקון/פלאש90)

חה"כ נאור שירי (יש עתיד): "למעלה מעשור האלימות במגרשי הכדורגל היא רק מחמירה. אתם מדברים פה על משחק שהוא מסוקר וכולם רואים, אתם יודעים מה זה להיות שופט היום בליגה נמוכה או בליגה לילדים? הם מפחדים להיכנס. פה אנחנו מדברים על הנושא שהוא רק בכותרות. אנחנו מגלגלים פה את הבלוף פעם אחר פעם. הרי עד שלא יקרה אסון במדינת ישראל – אף אחד פה לא יתעורר".

שירי פנה ליו"ר הוועדה בדרישה להמשיך לעקוב בכנסת אחר הטיפול באלימות בספורט:
"אנחנו צריכים לנהל פה מדי חודש ואפילו יותר, דיון מעקב מה עושים במגרשי הכדורגל – ולא רק בליגת העל. אם ילד משתתף בתגרה והוא שחקן כדורגל, תעיפו אותו. ספורט זה קודם כל חינוך. ברגע שאנחנו נתחיל להעניש רק ככה זה יסתיים".

ח"כ נאור שירי ממפלגת יש עתיד (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ נאור שירי ממפלגת יש עתיד (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

חה"כ קטי שטרית (הליכוד): “צפיתי במשחק ובאירועים חמש או שש פעמים, במיוחד באירועים בסיום, אבל צריך להתחיל מההתחלה. כבר לפני המשחק ראו שיהיה משחק בעייתי. היה דוחק נוראי בכניסות, כאשר חלק מהמאבטחים, שימו לב, הם בני 15 או 16 ולא היו יכולים לעצור את האוהדים שדילגו מעל הקרוסלה בכניסה".

"זאת אומרת שנכנסו אנשים ללא כרטיס והרבה מעבר למה שהיה צריך. המאבטחים לא תפקדו, הם ראו את הבלאגן ולא עצרו אף אחד", הוסיפה. "אנחנו אומת ההייטק, האם לא ניתן להביא פתרון חכם יותר? במשחקים של ריאל מדריד נכנסים 80 אלף איש כל שבוע. האם בכלל תודרכו הסדרנים לפני המשחק? האם היה תהליך בידוק שיכול היה למנוע אבוקות?"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!