דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ארגוני סיוע לאנשים עם מוגבלות הודיעו על השבתה חלקית: "שר האוצר חייב להעלות למטפלים ולמדריכים את השכר"

מטה המאבק שכולל 35 ארגונים הודיע שלא יתקבלו אנשים חדשים למרכזי היום, למרכזי התעסוקה ולהארכות יום בחינוך המיוחד מ-1 בספטמבר: "כשמטפלת יודעת שיש לה אפשרות השתכרות גדולה יותר כסייעת היא נוטשת את העבודה בארגונים"

הוסטל של עמותת א.ב שיקום (צילום: יח"צ)
הוסטל של עמותת א.ב שיקום (צילום: יח"צ)
הדס יום טוב

35 ארגוני סיוע לאנשים עם מוגבלות הודיעו על השבתה חלקית של השירותים מ-1 בספטמבר. מטה המאבק, שבראשו עומדים אקים, אלו"ט ואיל"ן, הודיע שלא יתקבלו אנשים חדשים למרכזי היום, למרכזי התעסוקה ולהארכות יום בחינוך המיוחד. המשמעות היא שילדים עם מוגבלות שכלית וילדים עם שיתוק מוחין בחינוך המיוחד ייאלצו לסיים את יום הלימודים בשעות הצהריים במקום ב-18:00, כך שיימנעו מהילדים שעות חשובות של העשרה והתפתחות, ויכולת ההשתכרות של הוריהם תיפגע.

"בשל השכר הזעום שהממשלה מתקצבת למטפלים והמדריכים נותרנו ללא כוח אדם לקליטת חדשים", כתב מטה המאבק לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', לשר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי, וליו"ר ועדת העבודה והרווחה ישראל אייכלר. "שר האוצר חייב להעלות להם את השכר, בדומה לעדכון השכר המבורך לסייעות בחינוך, אחרת ניאלץ לסגור גם שירותים נוספים".

בארגונים טענו שלא נותרה להם ברירה, ושהם לא מסוגלים לקלוט אנשים חדשים בגלל מחסור חסר תקדים בכוח אדם. על פי סקר משרד הרווחה, המחסור במטפלים ומדריכים עומד על 33% מהתקן. בארגונים טענו שהשיעור האמיתי מגיע ל-50%, בשל שכר המינימום שהאוצר מתקצב.

לפי המכתב, הבעיה החריפה כשהמטפלים והמדריכים לא נכללו בהסכם שחתם משרד האוצר עם ההסתדרות להעלאת שכר הסייעות בחינוך. "אנחנו דורשים להכליל את המטפלות והמטפלים שלנו בהסכם הזה. במקביל, יש להעלות את שכר המדריכים. כשמטפלת יודעת שיש לה אפשרות השתכרות גדולה יותר כסייעת, היא נוטשת את העבודה בארגונים, ואנשים עם מוגבלות נותרים מול שוקת שבורה. אנחנו רגע לפני הקריסה. המצב הזה לא יכול להימשך".

בארגונים הוסיפו שאם לא יועלה השכר, לא תיוותר כל ברירה והם ייאלצו להשבית שירותים נוספים. "כבר היום יש לנו קושי רב להפעיל שירותים נוספים כמו מועדונים, קייטנות, דירות בקהילה וכדומה. גם שם ניאלץ בעתיד לצמצם, ואולי אף לסגור אם לא יועלה השכר. בכל מדינה מתוקנת עם מצפון חברתי, הסכנה לשירותים לאנשים עם מוגבלות הייתה מעוררת טלטלה בכל המערכות הציבוריות והפוליטיות. אנחנו קוראים לשר האוצר להיכנס לעובי הקורה ולהגיע לפתרון המשבר, כי אנשים עם מוגבלות שווים לא פחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!