דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

דניאל קארש שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל: "זה היורובאסקט הראשון של כולנו ואנחנו באות לנצח"

נבחרת הנשים תפתח את הופעתה באליפות אירופה מחר (ה') מול נבחרת בלגיה החזקה, אחרי 12 שנות היעדרות מהמפעל | קארש היא חלק מדור צעיר וכשרוני שרוצה לקחת את הנבחרת לגבהים חדשים: "אנחנו 12 שחקניות רעבות ושונות, לכל אחת יש אקסטרה שהיא יכולה לתת"

דניאל קארש במדי נבחרת ישראל נשים בכדורסל (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
דניאל קארש במדי נבחרת ישראל נשים בכדורסל (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל תפתח את הופעתה באליפות אירופה מחר (חמישי, 18:15, שידור בספורט 5) מול נבחרת בלגיה החזקה, בהיכל שלמה בתל אביב. ישראל מגיעה לטורניר עם נבחרת צעירה וכישרונית במטרה להיות הפתעת הטורניר וליצור המשכיות של עליות לטורניר היבשתי ממנו נעדרה הנבחרת 12 שנה.

"זאת תהיה הפעם הראשונה של כולנו ביורובאסקט, אז זה מאוד מרגש. בטח שאת משחקת מול החברים והמשפחה", אומרת ל'דבר' דניאל קארש שחקנית הנבחרת. "לשמוע את ההמנון ולעמוד על הפרקט, לראות את כל הקהל הביתי ולשמוע אותם צועקים 'אל אל ישראל'. זאת חוויה מדהימה, בסוף זאת הסיבה שאנחנו כאן ואלו הרגעים להם את מחכה".

משחקי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל ביורובאסקט 2023 (גרפיקה: דבר)
משחקי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל ביורובאסקט 2023 (גרפיקה: דבר)

בסגל הישראלי, בהובלת המאמן שרון דרוקר, יש שילוב בין השחקניות הצעירות ירדן גרזון, גילי אייזנר, דניאל קארש ועדן ציפל, לבין צמד הישראליות הבכירות הוותיקות מעט יותר עדן רוטברג ודניאל רבר, בנוסף למתאזרחות אליסה בארון, אלכס כהן וג'ני סימס.

במשחקי המוקדמות, הנבחרת הרשימה עם ניצחון כפול על שבדיה שהעפילה בשני הטורנירים האחרונים לרבע הגמר. במשחקי הכנה ישראל הראתה נבחרת מגובשת ולוחמנית בניצחונות על נבחרות גרמניה וסלובקיה. "הנבחרת שלנו מאוד מגובשת", אומרת קארש. במיוחד על המגרש, אנחנו לומדות לשחק יותר טוב אחת עם השנייה ומחוץ למגרש יש לנו את הביחד שלנו. מהשחקנית הכי בוגרת עד השחקנית הכי צעירה בנבחרת אנחנו פשוט ביחד".

עד כמה הביחד הזה הוא מפתח להצלחה של הנבחרת?
"זה חשוב בטקטיקה ההגנתית להיות הגב אחת של השנייה. למשל, עם שחקנית עכשיו זורקת עונשין, אז להקיף אותה ולתת לה קיר. אם שחקניות מתאבדת על כדור ונופלת על הרצפה וארבע השחקניות האחרות רצות אליה וגם כמובן לעודד מהספסל".

דניאל קארש במדי נבחרת ישראל נשים בכדורסל מול לטביה (צילום: FIBA)
דניאל קארש במדי נבחרת ישראל נשים בכדורסל מול לטביה (צילום: FIBA)

מה נקודת המפתח שלכן כנבחרת?
"יש סגל מאוד מגוון וחזק. אנחנו 12 שחקניות שונות, לכל אחת יש נקודת חוזקה ועוד אקסטרה שהיא יכולה לתת לנבחרת. בכל יום נתון לשרון (דרוקר, המאמן) יש שתיים עשרה שחקניות טובות ובכל משחק הוא יכול לשחק עם שחקניות אחרות".

"בית ששואף להישגים ולמצוינות"

קארש (22) עשתה את צעדיה הראשונים בענף עשתה כבר בגיל שש בקבוצת בנים במכבי ראשל"צ. "הגעתי לענף כי המשפחה שלי הייתה מאוד סביב כדורסל. שנה מאוחר יותר כאשר נפתחה קבוצה של בנות אני הייתי הראשונה שם".

היא גדלה בבית ספורטיבי שדחף אותה לאורך כל הדרך להצלחה בענף. אימה עידית, היא מורה לספורט ואביה שרון הוא שחקן עבר והיום מנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ. "כל המשפחה שלי סביב כדורסל, עם זאת אחותי הילה שגם הייתה איתי בנבחרת וזומנה לאימונים או אחות קטנה נוספת שמשחקת", מספרת קארש. "אבא שלי מגיע מתחום הספורט. כל הבית שלי בזה, זה עזר לי בתור ילדה. זאת מערכת מאוד תומכת ודוחפת. בית ששואף להישגים ולמצוינות".

הילה, אחותה של דניאל, קטנה ממנה בשלוש שנים ונחשבת כמוה לכישרון גדול. השתיים גדלו ביחד וקידמו אחת השנייה כילדות והקיץ לראשונה התאמנו יחדיו בסגל הרחב של הנבחרת הבוגרת. "בתור ילדות היינו הולכות לזרוק ביחד לסל ומשחקות אחת נגד השנייה. עכשיו בנבחרת הבוגרת, זה החלון הראשון שלה ואני שם בתור האחות הגדולה וגם בתור שחקנית נבחרת לגיטימית שעשתה יותר מקמפיין אחד. אז אני מנסה לכוון אותה, לתת לה הערות בונות ולהיות שם בשבילה".

הילה קארש במדי נבחרת ישראל בכדורסל. "זה החלון הראשון שלה בנבחרת ואני שם בתור האחות הגדולה" (צילום: FIBA)
הילה קארש במדי נבחרת ישראל בכדורסל. "זה החלון הראשון שלה בנבחרת ואני שם בתור האחות הגדולה" (צילום: FIBA)

בגיל 16 עלתה קארש לקבוצה הבוגרת של הפועל ראשל"צ, אחרי שלוש עונות הגשימה חלום ועברה לשחק בא.ס. רמת השרון. כבר ב-2018 זכתה קארש להצטרף לראשונה לנבחרת הבוגרת ולטעום מהקמפיין האירופאי הראשון שלה. "עליתי לבוגרת ויצא לי לשחק עם הכי טובות – אלישה קלארק, שי דורון, נעמה שפיר וקצת לטעום מהדור הזה ומהניסיון שלהן ולראות מהצד, מה זה באמת נבחרת".

במהלך העונה נפצעה קארש במדי רמת השרון, אך הרכזת הצעירה לא ויתרה על ההזדמנות לייצג את המדינה בטורניר וחזרה הכי טוב שאפשר ישירות להכנות הנבחרת בקיץ. "לא שיחקתי במשך שלושה חודשים ועשיתי את כל המאמצים האפשריים, כדי להגיע בכושר שיא לקראת האימונים. הנבחרת ואליפות אירופה היו בשבילי הזרקור והדבר הכי חשוב. עבדתי קשה ועשיתי הכל בשביל להגיע ובסוף זה השתלם".

דניאל קארש (מימין) מרמת השרון מול אליצור רמלה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
דניאל קארש (מימין) מרמת השרון מול אליצור רמלה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

איך היה מבחינתך לחזור למגרש ולהגיע לאליפות אירופה?
"זה לא רק לחזור למגרש, זה גם לחזור לנבחרת. זה שתים עשר בנות שכל אחת ואחת יורקת דם, גם עם זה להיות דקה או שתיים על המגרש. באימונים הראשונים, את נותנת הכי טוב שלך, כדי להראות שמגיע לך לשחק. לחזור לנבחרת היה מאוד מרגש. חיכית לזה".

"ההצלחה שלנו תימדד בטווח הארוך"

איך אליפות אירופה בישראל יכולה לתרום להתפתחות הענף?
"אני מקווה שזה ייתן חשיפה ודחיפה משמעותית לקידום הענף וספורט הנשים בכלל. ממש מרגישים שזה שהיורובאסקט נערך בישראל יוצר אווירה אחרת. אנחנו מרגישות כשגרירות. אנחנו מייצגות גם על הפרקט וגם מחוץ למגרש. היינו בפעילויות מעבר לכדורסל וילדות הגיעו ושאלו וביקשו טיפים. אלו דברים שבתור ספורטאית את אומרת לעצמך 'אם עזרתי למישהו, גם בתור בן אדם אין הרגשה יותר מדהימה מזאת'".

דניאל קארש (רביעית משמאל למעלה) עם חברותיה בנבחרת הנשים של ישראל בכדורסל. "לחזור לנבחרת היה מאוד מרגש. חיכית לזה" (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)
דניאל קארש (רביעית משמאל למעלה) עם חברותיה בנבחרת הנשים של ישראל בכדורסל. "לחזור לנבחרת היה מאוד מרגש. חיכית לזה" (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)

הפעם האחרונה שישראל ניצחה משחק באליפות אירופה הייתה לפני 32 שנה בטורניר הביתי ב-1991. הציפייה הגדולה מהטורניר הביתי, שנבחרת ישראל תשבור את רצף ההפסדים ותביא ניצחון נוסף בטורניר. ניצחון שיכול לעלות את הנבחרת לראשונה למשחקי ההצלבה בטורניר.

"יש התרגשות מאוד גדולה לקראת הטורניר. הצבנו מטרות משותפת. אנחנו מתרכזות בעצמנו, אנחנו צריכות להיות הכי אגרסיביות שאנחנו יכולות בהגנה. אנחנו בסוף דויד שינצח את גוליית, אנחנו צריכות את האקסטרה. נתכונן ממשחק למשחק ואנחנו חד משמעית מסתכלות ליריבות בגובה העיניים. זה לא מעניין שאנחנו נבחרת צעירה וזה הטורניר הראשון שלנו, אנחנו באות לנצח".

מה בעיניך ייחשב להצלחה בטורניר?
"קודם כל שיגיע הרבה קהל משחקים וימלא את האולם. מבחינה ספורטיבית, ההצלחה בטורניר תהיה עלייה לשלב רבע הגמר בסלובניה. אבל לדעתי ההצלחה לא תימדד בקמפיין הנקודתי, ההצלחה תימדד בטווח הארוך בהשפעה שתהיה לקמפיין הנוכחי על כדורסל הנשים ועל כל ספורט הנשים בארץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!