דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בשיתוף הקואליציה והאופוזיציה: שדולה חדשה בכנסת למען העובדות והעובדים הסוציאליים

בכנס הוקרה מיוחד שנערך בכנסת הודיעו חברי הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) ויוסי טייב (ש"ס) כי הדבר הראשון בו תעסוק השדולה הוא הגדלת התקינה של העובדים הסוציאליים | שר הרווחה יעקב מרגי: ״אעמוד חוצץ מול כל השתלחות בעובדים״

כנס הוקרה לעובדות והעובדים הסוציאלים בכנסת (צילום: הדס יום טוב)
כנס הוקרה לעובדות והעובדים הסוציאלים בכנסת (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

ח"כ ושר הרווחה לשעבר מאיר כהן (יש עתיד) הכריז היום (שלישי) על הקמת השדולה למען העובדים הסוציאליים בכנסת, במסגרת כנס מיוחד שנערך היום בכנסת להצדעה לעובדים והעובדות הסוציאליים.  

"חברי הכנסת שיושבים כאן יהפכו לשדולה שיסייע לאיגוד לתת מענה לצרכים של אנשי ונשות המקצוע", אמר כהן. יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב (ש"ס) הצטרף לדברי כהן: "אני לוקח חלק אינטגרלי בשדולה הזו, אני רוצה לעבוד איתך יד ביד. בעזרת השם תהיה עו"סית בכל בית ספר". כהן הוסיף כי הדבר הראשון בו תעסוק השדולה היא בעיית התקינה, והחוק להגבלה של 60 תיקים לעו"ס, שעלותו מוערכת בכ-420 מיליון שקל. 

בפתח הכנס, שהתקיים לאור מספר התבטאויות קשות של חברי כנסת כנגד עובדים ועובדות סוציאליים, בירך שר הרווחה והשירותים החברתיים יעקב מרגי את העובדים והעובדות הסוציאליים, שמילאו את חדר הכנס: "באנו היום להצדיע לכן לאור האתגרים הענקיים שאתן עומדות לפניהם כל יום. 

"ממשלות ישראל לא יודעות להתמודד עם משבר כוח האדם. אחד הפתרונות יהיה לשחרר אתכן מכל מיני מטלות שלא בתחום העיסוק שלכן, צריך לתת לכן לעסוק בתפקיד לשמו הוכשרתן", המשיך השר. "מספר התיקים לא נתפס, וזה לא מאפשר לכן לטפל. אתן חוד החנית והסיירת הערכית שלנו. אנחנו צריכים להביא את העבודה הסוציאלית להיות מקצוע מבוקש". 

עוד אמר השר, בהתייחס להתבטאויות: "לא נאפשר השתלחות בעובדים ועובדות סוציאליים. כפי שסיפקנו פתרון לעניין המוגנות, אנחנו ניתן מענה וגיבוי מלא אל מול כל ניסיון לפגיעה מורלית בעו"ס. אני אעמוד חוצץ נגד כל ניסיון כזה". 

ח"כ דבי ביטון (יש עתיד), שנכחה בדיון בו השמיצו עובדות סוציאליות ואף פזרה מספר התבטאויות, הגיעה לכנס והתנצלה בפני העו"ס. "לא התכוונתי לכולכן, כעו"ד שייצגה משפחות ראיתי טעויות, זה קורה בכל מקום. אתם מצילים נפשות ואני מצדיעה לכן". 

בכנס נכחו חברי כנסת כמעט מכל סיעות הבית, בלטו בהעדרם חברי הליכוד ועוצמה יהודית. האולם היה מלא עד אפס מקום, ובעוד חברי כנסת ועוזריהם נכנסים ויוצאים, עובדים ועובדות נשארו מחוץ לחדר מחוסר מקום באולם. 

יו"ר איגוד העו"ס, ענבל חרמוני, ברכה את העובדים והעובדות: "קהילת העו"ס מורכבת מאנשים מכל החברה הישראלית, בכל מקום בו יש אנשים תמצאו גם אותנו. אתן קמות כל בוקר למשימה לחיזוק החוסן החברתי של מדינת ישראל, בעבודת סתרים שלא תמיד גלויה ונהירה לכולם, אבל שמאפשרת את המשך קיומה של החסרה הישראלית. אנחנו פה היום כדי להוקיר את העבודה הזו". 

חרמוני התייחסה גם לכוונת משרד הרווחה להפריט את השירות לטיפול בגברים אלימים, והאשימה את האוצר. "אנחנו עומדים לפני הוצאת שירות מדינתי להפרטה, ואני תולה את האשם במשרד האוצר. אני בטוחה שבשיתוף פעולה שנרקם בין השר לבנינו נצליח למגר את הרעיון הלא רלוונטי הזה". 

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שלח ברכה מוקלטת: "החברה הישראלית לא מודעת למאמץ, למסירות וליושר הפנימי. אני שולח לכל אחת ואחת חיבוק גדול של הערכה ותודה".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל) בירכה, והעבירה ביקורת על התנהלות המדינה: "המדיניות של הרעבת שירותי הרווחה, של החלשת המוחלשים והמדיניות הכלכלית שזורקת אנשים מתחת לקו העוני". עוד הוסיפה לעו"סיות הערביות שנכחו באולם, ביחס לאלימות הגואה במגזר הערבי: "אני יודעת איזה נטל יש עליכן. אם זה בעוני, בחוסר התעסוקה, בפשיעה הגואה, באלימות הבלתי נסבלת. אני מעריכה ומוקירה אתכן, אתן חלק מהמאבק". 

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, טענה כי מדיניות ההפרטה ארוכת השנים היא לב העניין. "ההפרטה הארוכה וההרסנית שמפרקת את החברה הישראלית. הויתור של המדינה על האחריות שלה ועל הכלים שיש לה כדי למנוע את האלימות, הפשע, הפגיעה, הליקויים ופירוק המשפחות. יש בידינו למנוע אותם אם נשנה את המדיניות הכלכלית שחוסכת על אזרחי ואזרחיות ישראל. בסופו של דבר מדובר בעניין פוליטי- האם אנחנו מאמינים שצריך להשקיע כסף בחברה הישראלית, בין השאר בכן, או שממשיכים להגיד מילים יפות ללא כיסוי". 

חברת הכנסת ושרת הכלכלה לשעבר, אורנה ברביבאי, חשפה כי הייתה 'ילדת רווחה'. "אם לא היו סדרת עובדות סוציאליות שדאגו לי, לא הייתי יכולה לשבת ולדבר איתכם כאן. החשיבות של העבודה הסוציאלית היא קיומית, היא שמיכה בלילה וגג מעל הראש. לפני התודה, אני אגיד לכם שאתם מצילים חיים, לא פחות. יש הרבה מאוד ילדים בישראל שבלעדיכן לא יוכלו להיות מה שהם יכולים להיות". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!