דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הנשים בכדורסל הפסידה 108:59 לבלגיה החזקה בפתיחת אליפות אירופה

הנבחרת של שרון דרוקר לא היוותה יריבה מול אחת המועמדות לזכייה באליפות | בלטו בישראל: ירדן גרזון 13 נק' ועדן רוטברג 11 נק' | ישראל תפגוש מחר (ו' 15:30) את איטליה, שהפסידה לצ'כיה 61:58

נבחרת ישראל בכדורסל מול בלגיה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: FIBA)
נבחרת ישראל בכדורסל מול בלגיה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: FIBA)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל פתחה הערב (חמישי) את הופעתה באליפות אירופה, בהפסד 59:108 לבלגיה החזקה. הנבחרת של שרון דרוקר פגשה בהיכל שלמה בתל אביב את אחת הנבחרות הטובות באירופה ונכנעה במשחק חד-צדדי. ישראל תפגוש מחר (15:30) את איטליה, שהפסידה לצ'כיה 61:58, במשחק המקביל בבית.

המאמן שרון דרוקר העלה בחמישייה הפותחת את: אליסה בארון, עדן ציפל, ירדן גרזון, ג'ני סימס ואלכס כהן. הבלגיות פתחו חזק ועלו ליתרון 6:14 כעבור 4 דקות. גרזון ובארון קלעו שתי שלשות לישראל. הבלגיות ניסו לברוח אבל אלכס כהן עצרה אותן בהגנה טובה. ירדן גרזון מובילה את הקלעיות הישראליות עם 8 נקודות. בסיום הרבע הראשון בלגיה מובילה 18:28.

דניאל רבר במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול בלגיה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
דניאל רבר במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול בלגיה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

הרבע השני נפתח בשליטה בלגית שהגיעה ליתרון שיא של 18:44. עדן ציפל נכנסה וקלעה שלשה, עוד סל של עדן רוטברג הורידו את היתרון ל-26:46. משם בלגיה ברחה והרבע הסתיים ביתרון 34:61 לבלגיות.

בלגיה המשיכה לברוח ברבע השלישי, בעזרת של אמה מסמן (21 נק'). גרזון, רבר וסימס הצליחו לעשות סלים מהצבע ורוטברג שלשה. אך הרבע הסתיים ביתרון 42 נקודות לבלגיות, 43:85. בלגיה המשיכה לשלוט במשחק גם ברבע האחרון ובסיום ניצחה 59:108.

קלעו לישראל: ירדן גרזון 13 נק', עדן רוטברג 11 נק', עדן ציפל 10 נק', אלכס כהן 8 נק', אליסה בארון וג'ני סימס 6 כ"א. הובילו את בלגיה: אמה מסמן 23 נק' ולאורה רסימנוט 22 נק'.

ירדן גרזון במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול בלגיה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
ירדן גרזון במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול בלגיה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

"ברכות לנבחרת הבלגית ששיחקה טוב מאוד. הן מחוברות ושיחקו בקצב גבוה, ומגיעות להן כל המחמאות", אמר המאמן שרון דרוקר בפתיחת מסע"ת. "זה היה שיעור עבורנו איך אנחנו צריכים להיראות ולאיזה רמה אנחנו צריכים לשאוף בעתיד. הדבר הכי חשוב עכשיו זה להתאושש טוב כמה שאנחנו יכולים כי המשחק מחר תוך פחות מ-24 שעות. מחר יום חדש, נבוא וניתן הכל על המגרש ואנחנו תמיד חושבים חיובי ואופטימיים".

עדן ציפל אמרה בסיום: "התרגשתי, אני אקח מהמשחק את העובדה שנשארו ביחד. כשלא שיחקנו ביחד המשחק הלך למקומות שלא רצינו, אני מאוד גאה בנו אבל אנחנו צריכות להישאר ביחד. מחר יש משחק נוסף והוא יותר חשוב עבורנו. אני מדברת על המגרש, אנחנו חברות טובות ונשארות ביחד, כשאנחנו נקלעות למצבים רעים. היו דקות היום שהיינו צריכות להיות יותר ביחד, למשל אחרי איבודים לחזור להגנה וקצת נכנשלנו בזה היום. אני יודעת שיש לנו את הביחד ואני יודעת שנביא את זה מחר, היה קצת חסר לנו את זה היום".

עדן רוטברג: "ידענו שבלגיה קבוצה מצויינת, מחר יום חדש, צריך להתרכז באיטליה ולשפר את הטעויות מהמשחק הזה. רוב השחקניות של הנבחרת לא משחקות בבליגה, הן מפוזרות בעולם, רובן יורוליג או יורוקאפ. זה בניה של שנים, בלגיה לא הייתה ככה ולאט לאט בנו את עצמן ואני מאחלת את זה גם לנו".

ירדן גרזון: "עשינו הכנה הכי טובה שיכולנו, מדובר באחת הנבחרות הכי טובות בעולם, אני מאמינה ומקווה שיום אחד נגיע לרמה הזו. אנחנו מסתכלות על מחר, זה משחק חשוב וצריך להופיע כמו שצריך. בבלגיה יש שחקניות WNBA ויורוליג, ידענו שהן חזקות והן רצות ביחד כמה שנים, עדיין באנו לתת את הכל. אנחנו יודעות שניצחון מחר יכול להבטיח לנו מקום בפלייאין, נבוא ונעשה את הכי טוב שלנו, אנחנו רוצות לנצח, יש לנו חדר הלבשה טוב ואנחנו מקווים לעשות משחק טוב מחר ולנצח".

נבחרת ישראל בכדורסל מול בלגיה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: fiba)
נבחרת ישראל בכדורסל מול בלגיה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: fiba)

נבחרת ישראל מציגה בטורניר הנוכחי נבחרת מאוזנת, ללא כוכבת אחת מעל כולן. שתי נקודות המפתח של ישראל לטורניר מוצלח יהיו הגנה חזקה ומשחק הקרבה קבוצתי. בסגל הישראלי יש שילוב מצוין בין השחקניות הצעירות ירדן גרזון, גילי אייזנר, דניאל קארש ועדן ציפל, לצמד הישראליות הבכירות הוותיקות מעט יותר עדן רוטברג ודניאל רבר, בנוסף למתאזרחות אליסה בארון, אלכס כהן וג'ני סימס.

הסגל המלא: עדן רוטברג, דניאל קארש, גילי אייזנר, אליסה בארון, צליל וטורי, ירדן גרזון, טל סהר, ליאור גרזון, עדן ציפל, ג'ני סימס, דניאל רבר ואלכס כהן.

7 אליפויות אירופה ב-73 שנים

זו הפעם השביעית שנבחרת ישראל משתתפת ביורובאסקט, כשהפעם הראשונה שהשתתפה הייתה ב-1950 והאחרונה ב-2011. הפעם האחרונה שישראל ניצחה משחק באליפות אירופה הייתה לפני 32 שנה בטורניר הביתי הקודם ב-1991. הציפייה הגדולה מהטורניר הביתי, שנבחרת ישראל תשבור את רצף ההפסדים ותביא ניצחון נוסף בטורניר. ניצחון שיכול לעלות את הנבחרת לראשונה למשחקי ההצלבה בטורניר.

ישראל מארחת שני בתים ואת משחק הפלייאוף לרבע הגמר. כאשר שאר המשחקים, כולל רבע גמר, חצי גמר והגמר ישוחקו בסלובניה. הנבחרת שובצה לבית מספר 2 עם נבחרות בלגיה, מדליסטית הארד באליפות אירופה האחרונה. איטליה החזקה שזכתה באליפות אירופה הראשונה ב-1938 והעפילה למשחק הפלייאוף אך הודחה ע"י שבדיה עליה ישראל גברה פעמיים במוקדמות אליפות אירופה ונבחרת צ'כיה מולה ישראל תתמודד על המקום השלישי. הצ'כיות זכו באליפות ב-2005, אך בשלושת הטורנירים האחרונים לא עברו את שלב הבתים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!