דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליות ארד לגילי שריר ומאיה גושן בגרנד סלאם מונגוליה בג'ודו

שריר גברה על חברתה לנבחרת ענבל שמש, בדו קרב על המקום השלישי בקטגוריית המשקל עד 63 ק"ג | גושן (עד 70 ק"ג) ניצחה בעונשים את אליזבט טלטשידו היווניה | לישראל 4 מדליות בתחרות

גילי שריר (מימין) ומאיה גושן עם מדליות הארד בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
גילי שריר (מימין) ומאיה גושן עם מדליות הארד בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאיה גושן וגילי שריר זכו היום (שבת) במדליית הארד בגרנד סלאם אולנבאטר, מונגוליה בג'ודו. זו המדליה הרביעית לנבחרת הישראלית, לאחר הזכייה של גפן פרימו בזהב והארד של תמר מלכה, שהושגו אתמול.

גילי שריר (עד 63 ק"ג) החלה את יום הקרבות עם ניצחון בעונשים בסיבוב השני על לי ג'יון מקוריאה, הפסידה לאחר מכן ברבע הגמר לסופי אוזבאס ההונגרייה מדליסטית הארד מאליפות העולם ב-2023. בעקבות ההפסד נשרה לבית הניחומים, בו גברה ביתרון עונשים על קתרינה האקר האוסטרלית.

בקרב על הארד בדומה לקרב אתמול של תמר מלכה ושירה ראשוני, פגשה שריר להתמודדות בדרבי כל ישראלי את ענבל שמש המצוינת. שתי הישראליות ספגו שני עונשים ובסמוך לסיום הקרב ספגה שמש את העונש השלישי לחובתה, שהעניק את הניצחון לשריר.

שמש שסיימה כאמור במקום החמישי, החלה את יום הקרבות בניצחון באיפון על פי צ'ון יואן מטייפאי הסינית, המשיכה עם ניצחון ברבע הגמר בשני וואזרי על אנדראה לסקי הסלובנית, אך נוצחה בחצי הגמר בידי נאמי נביקורה היפנית, שסיימה את יום התחרות עם מדליית הזהב. בקרב על הארד נוצחה כאמור שמש בידי גילי שריר וסיימה עם מחמאות רבות ועם המקום החמישי.

גילי שריר סיכמה: ״אני מאושרת מאוד על הזכיה במדלית הארד ושמחה לפתוח את השנה האולימפית ברגל ימין. אחרי האכזבה באליפות העולם, היה לי חשוב מאוד לחזור לפודיום ולהוכיח לעצמי שגם בימים פחות טובים אני מסוגלת לעמוד מול הבנות החזקות בעולם. אני רוצה להודות לכל הצוות שמלווה אותי בראשותו של שני הרשקו, המאמנים עידו בר, צ’ארלס ציבאנה, הפיזיו ברנרדו ברקן ולכל שאר הצוות. רוצה להודות למאמן האישי אייל בכר ולנותני החסות שלי סייברארק ומור בית השקעות וכמובן למשפחה שלי שאני אוהבת הכי בעולם. מכאן אני ממשיכה הלאה למטרות הבאות״.

מאיה גושן (עד 70 ק"ג) החלה את יום הקרבות עם ניצחון באיפון בסיבוב השני על לרקי אולסן הדנית, המשיכה עם ניצחון באיפון נוסף על אופיה צ'ולגלאן האוסטרלית, אך נוצחה בחצי הגמר בידי לארה צווג'טקו הקרואטית.

בקרב על מדליית הארד פגשה להתמודדות את אליזבט טלטשידו היווניה, אלופת גראנד סלאם טיביליסי השנה. הישראלית לא התרגשה, סחטה שלושה עונשים מהיווניה וסיימה יום מוצלח על הפודיום במונגוליה עם מדליית הארד.

באותו המשקל (עד 70 ק"ג) התחרתה גם מיה קוגן, שגברה בניצחון באיפון על שניס טקייאווה מפיג'י אך הפסידה לאחר מכן לאליזבט טלטשידו היווניה וסיימה את יום התחרות בשמינית הגמר.

מאיה גושן: ״אני מאוד מאושרת על המדליה. אני עובדת קשה בנבחרת שדוחפת אותי כל הזמן לקצה. ההישגים שלי ושל הנבחרת הם ההוכחה שהעבודה הקשה והמחוייבות באים לידי ביטוי גם במדליות. זו התודה שלי לצוות שמלווה אותי ברשות המאמן שני הרשקו, המאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה וכל הצוות המקצועי. אני רוצה להודות לעמותת ה.ל.ה.ב, לספוסרים שלי- צבי צרפתי וקבוצת מאיר- וולוו ישראל. תודה רבה למשפחה שלי שתמיד שם בשבילי״.

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: ״פשוט כיף גדול לראות את המחויבות וההישגים של הנבחרת, אומנם גילי שריר ומאיה גושן זכו היום במדליות, אבל ההישגים שלהן הם תוצאה של עבודה קשה ומחויבות לאורך זמן ושל נבחרת שלמה של ספורטאיות, מאמנים ובעלי מקצוע רבים. אני מאוד גאה בצוות המקצועי שמקיף את נבחרת הנשים ובאיגוד הג׳ודו שמעניק לנו את התנאים והגיבוי כדי להצליח״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!