דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים בעלי מוגבלויות

אנשים עובדים עם מוגבלות / "לכל אדם מגיעה האפשרות לשוויון והאפשרות להשתלב בשוק העבודה"

אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לאחר שאמש הודיעו נשיאות הארגונים העסקיים וההסתדרות על הקמת כח משימה שנועד לסייע ליישם את ההסכם הקיבוצי לשילוב בעלי מוגבלויות בעבודה. לכנסת הצטרפו עוד 8 עובדים חדשים בנוסף ל-18 שכבר ממלאים תפקיד בפרלמנט הישראלי

אדם בעל מוגבלות (תמונה מאתר pixabay)
אדם בעל מוגבלות (תמונה מאתר pixabay)

בדיון מיוחד שנערך אמש בוועדה לביקורת המדינה לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, הודיע הממונה על תעסוקת עובדים עם מוגבלות בהסתדרות גיא שמחי על הקמת 'כוח משימה' משותף שיסייע להסתדרות ולנשיאות הארגונים העסקיים ליישם את ההסכם הקיבוצי שנועד לקדם שילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה.

הצוות המשותף יכלול גם את נציגי המטה לשילוב אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה של משרד הרווחה ונציבות שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

על פי ההסכם שהורחב באמצעות צו הרחבה לכל המגזר הפרטי, מעסיקים שלהם מעל ל-100 עובדים יחויבו בייצוג הולם של אנשים עם מוגבלויות, בשיעור של לפחות 3% מכלל העובדים. כמו כן, סוכם כי על המעסיק למנות גורם מטעמו אשר יהיה אחראי לתעסוקת אנשים עם מוגבלויות ולקידום ייצוגם ההולם למען שילוב מיטבי במקום העבודה.

שרגא ברוש: "אני מאמין כי כוח המשימה המשותף שהקמנו כעת יחד עם ההסתדרות, יעזור להוביל להגשמת היעד ויוביל להתחייבות אמיתית לגיוס עובדים עם מוגבלויות לתפקידים שונים במשק"

לצורך הפעלת החוק, כל הגורמים בצוות המשותף ייפגשו אחת לרבעון לשם עדכון הדדי וקביעת תכנית פעולה להמשך. בנוסף, תוקמנה שלוש ועדות שיבחנו לעומק נושאים הדורשים טיפול והסרת חסמים ביישום ההסכם. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מסר: "לקחנו על כתפינו את המטלה החשובה שכולם מסכימים לה, שלכל אדם מגיע את הכבוד הבסיסי ביותר, ולכל אדם – גם אם הוא עם מוגבלות – תהיה האפשרות לשוויון והאפשרות להשתלב בשוק העבודה."

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש בירך על שיתוף הפעולה המוצלח עם ההסתדרות, לטובת העובדים: "אני מאמין כי כוח המשימה המשותף שהקמנו כעת יחד עם ההסתדרות, יעזור להוביל להגשמת היעד ויוביל להתחייבות אמיתית לגיוס עובדים עם מוגבלויות לתפקידים שונים במשק". הממונה על תעסוקת עובדים עם מוגבלות בהסתדרות, גיא שמחי, הדגיש את השינוי החברתי אותו מקדם ההסכם: "זהו מנוף מאוד חזק לשינוי, גם ברמה האובייקטיבית בהגדלת מספר האנשים שייכנסו לעולם העבודה וגם ברמה החברתית שבה כל גורמי המשק חברו יחד כדי לתמוך ברעיון הזה".

"הצלחה גדולה לעובדים, אבל באותה מידה גם לכנסת"

לאחר שלפני חודשיים וחצי, פרסמה הכנסת מודעת דרושים ייחודית עבור עובדות ועובדים בעלי מוגבלויות, אמש התקבלו לעבודה בפרלמנט הישראלי שמונה עובדים חדשים. העובדים החדשים, שנבחרו מתוך 80 שהגישו את מועמדותם, יצטרפו ל-18 עובדים עם מוגבלות שכבר מועסקים בכנסת, מספר שנים, כעובדי כנסת מן המניין עם מלוא הזכויות.

יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין (הליכוד) אמר: "בלי טיפת ציניות – התהליך היה מרגש במידה יוצאת דופן. קשה בכלל לתאר מה המשמעות עבור אותם 8 עובדים, שהתבשרו כי התקבלו לעבוד בכנסת." מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר כי הוא גאה בהליך המיון הייחודי ועוד יותר בתוצאה. "הרחבת הפרויקט היא גאווה לכולנו, ומראה שהכנסת נאה מקיימת. מדובר בפרויקט העסקה של אנשים עם צרכים מיוחדים שהוא הצלחה גדולה, בעיקר משום שהוא win win , לעובדים אבל באותה מידה גם לכנסת".

בשנים האחרונות הועסקו בכנסת העובדים עם מוגבלות במעמד של עובדי כנסת לכול דבר. כאמור מספר העובדים הללו יגדל כעת באופן משמעותי, ל-26 עובדים. בקבוצה זו יש כאלה הלוקים בתסמונת דאון, אוטיזם וכן חמישה משוקמים של משרד הביטחון עם אחוזי נכות גבוהים.

לפני מספר שנים גם זכתה הכנסת בפרס 'קרן שלם', על פרויקט ההעסקה של אנשים עם צרכים מיוחדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!