דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

הקמת הטורבינות בגולן תידחה עד תחילת אוגוסט, יתקיים שיח בין הממשלה לנציגי החברה והעדה הדרוזית

חברת אנרג'יקס הודיעה שלבקשת ראש הממשלה נתניהו יידחו העבודות על הפרויקט השנוי במחלוקת, שנתקל בהתנגדות עזה ביישובים הדרוזיים בגולן | אנרג'יקס: "החברה מעריכה את מחויבות ראש הממשלה והממשלה כולה לשלטון החוק ולהקמת הפרויקט הלאומי"

עימותים והפרות סדר ברמת הגולן בעקבות הקמת חוות טורבינות על שטחים חקלאיים של בני העדה הדרוזית (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
עימותים והפרות סדר ברמת הגולן בעקבות הקמת חוות טורבינות על שטחים חקלאיים של בני העדה הדרוזית (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

עבודות הקמת טורבינות הרוח ליד כפורי הדרוזים בגולן יידחו בשבועיים עד ארבעה שבועות, ויחלו לכל המאוחר בתחילת אוגוסט – כך לפי סיכום בין חברת אנרג'יקס לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו עליו דווח היום (שני). לפי ההודעה, דחיית העבודות נועדה לצורך הידברות בין נציגי משרדי הממשלה, נציגי החברה ונציגי הדרוזים בגולן.

בהודעת חברת אנרגי'קס נאמר "ראש הממשלה פנה לחברה בבקשה להשהות לזמן קצר את עבודות ההקמה של הפרויקט, במטרה להקים לאלתר צוות בין משרדי בהשתתפות של נציגי חברת אנרג׳יקס ונציגי העדה הדרוזית בצפון רמת הגולן. הצוות יפעל להקמת הפרויקט בחיכוך מינימלי עם האוכלוסיה ויגיש את המלצותיו לראש הממשלה עד לתאריך 19.7.2023."

"לאור האמור לעיל, החברה נאותה להשהות את המשך עבודות ההקמה. חידוש העבודות יחול לא יאוחר מה-1 באוגוסט, 2023. החברה מעריכה את מחויבות ראש הממשלה והממשלה כולה לשלטון החוק ולהקמת הפרויקט הלאומי".

העבודות שהחלו לפני כשבועיים הביאו למחאה נרחבת של העדה הדרוזית, לאור הפגיעה הצפויה בקרקעות שלהם באזור. המחאה זוכה לתמיכה גם ממתנגדי טורבינות רוח בציבור היהודי. העימותים במקביל, הפרויקט עומד גם במוקד של הליכים משפטיים: בבית המשפט המחוזי בנצרת מתבררת תביעה של תושבים דרוזים טוענים לבעלות על אדמות שעליהן אמורות לקום טורבינות רוח או דרכי גישה להן, לכאורה, ללא אישור בעלי הקרקע.

בית המשפט סירב להעניק לתובעים צו מניעה, ולכן היתרי הבנייה של הטורבינות בתוקף ובנייתן נמנעה רק בשל התנגדות פיזית של תושבי האזור. בשבוע שעבר הוגשה גם עתירה לבג"ץ.

חברת אנרג'יקס לא פרסמה את הסכמיה עם בעלי הקרקעות שלכאורה מחזיקים בכל הזכויות הנדרשות כדי לאפשר את הקמת הפרויקט, בטענה שיש להגן על בטחונם האישי ולשמור על המסמכים הללו חסויים.

לפי החברה, הפרויקט כולל ערך מוסף גדול לקהילות הדרוזים פרט לעצם יצור לא מזהם של חשמל – ניקוי שדות מוקשים והשמשתם כשטחים חקלאיים, תשלומים לפיתוח קהילתי ביישובים בסביבה וכן שיפור באמינות אספקת החשמל באזור. המתנגדים טוענים שהקמת הטורבינות , המתנשאות לגובה של עד 220 מטר, תשבש באופן קשה את פרנסת התושבים העובדים במטעים בסביבה, תפגע בהכנסות מתיירות ועלולה לגרום לנזק בריאותי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!