דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
24.2°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 24.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 31.4°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קיץ שלא ישכח: נבחרת ישראל עד גיל 21 הפסידה 3:0 לאנגליה והודחה בחצי גמר היורו

ישראל פגשה את נבחרת שלושת האריות, לה הפסידה בשלב הבתים (2:0) | גיבס-ווייט החמיץ פנדל בדקה ה-17, אבל כבש בנגיחה (42), פאלמר (63) וארצ'ר (90) קבעו את תוצאת המשחק | כ-1,000 אוהדים ישראלים בבאטומי, גאורגיה

אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 מול מורגן גיבס-וויט האנגלי בחצי גמר היורו (צילום: AP Tamuna Kulumbegashvili)
אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 מול מורגן גיבס-וויט האנגלי בחצי גמר היורו (צילום: AP Tamuna Kulumbegashvili)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 21 הפסידה הערב (רביעי) 3:0 לאנגליה בחצי גמר היורו מול אנגליה החזקה. גיבס-ווייט החמיץ פנדל בדקה ה-17, אבל כבש בנגיחה (42). קול פאלמר הכפיל (63) אחרי שהשער נפסל ואושר על-ידי ה-VAR, ארצ'ר (90) קבע את תוצאת המשחק. כ-1,000 אוהדים ישראלים בבאטומי, גאורגיה.

למרות ההפסד, זה היה קיץ מלא גאווה לכדורגל הישראלי. הנבחרת עד גיל 20 נעצרה רק בחצי גמר אליפות העולם וזכתה במדליית הארד, והנבחרת הצעירה נבלמה רק בחצי גמר היורו.

הנבחרת הישראלית הבטיחה באופן רשמי את השתתפותה במשחקים האולימפיים 2024 שיערכו בפריז, בעקבות הניצחון הדרמטי על גאורגיה בדו-קרב פנדלים והניצחון של אנגליה על פורטוגל. הנבחרת תשחק בטורניר האולימפי לראשונה מאז מונטריאול 1976 ובפעם השלישית בהיסטוריה.

הנבחרת של גיא לוזון חסרה את עדן קארצב ודניאל פרץ, בשל צבירת כרטיסים צהובים. מי שפתח במקומו של פרץ בין הקורות הוא תומר צרפתי, שהרשים במונדיאליטו. הישאם לאיוס הועדף על פני יואב הופמייסטר במקום שפינה קארצב, כאשר רוי רביבו חזר אל עמדת המגן השמאלי. הנבחרת האנגלית, שעדיין לא ספגה בטורניר חסרה את הקשר הפצוע ג'ייקוב ראמזי ואת המגנים המוצהבים מקס ארונס ובן ג'ונסון.

נבחרת ישראל עד גיל 21 מול אנגליה בחצי גמר היורו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל עד גיל 21 מול אנגליה בחצי גמר היורו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בדקה ה-14 החלוץ האנגלי אנתוני גורדון סחט פנדל "מפוקפק", לאחר בדיקה במערכת ה-VAR, הפנדל אושר. הכוכב האנגלי מורגן גיבס ווייט ניגש לבעיטת העונשין מול תומר צרפתי והחמיץ. קול פאלמר הגביה מהאגף הימני, מורגן גיבס ווייט נגח לפינה הרחוקה וכבש את שערו הראשון בטורניר, 1:0 לאנגליה בדקה ה-42.

סמית' רואו פרץ באגף הימני ומסר לקול פאלמר שגלש וכבש פנימה. הקוון הניף את הדגל, לאחר בדיקת VAR, השער אושר, 2:0 לאנגליה. בדקה ה-90 ארצ'ר בעט מרחוק וכבש. 3:0 לאנגליה בסיום המשחק.

הרכב ישראל: תומר צרפתי, כרם גאבר, סתיו למקין, גיל כהן, רוי רביבו, עומרי גנדלמן (איינאו פרדה, 88), איתן אזולאי (עוז בילו, 75), אוסקר גלוך, הישאם לאיוס (עידן טוקלומטי, 56), עילאי חג'ג' (ענאן חלאילי, 56), דור תורג'מן (מוחמד אבו רומי, 88).

הרכב אנגליה: ג'יימס טראפורד, ג'יימס גארנר, לוק תומאס, ליוואי קולוויל, טיילור הארווד-בליס, קרטיס ג'ונס (טומי דויל, 88), קול פאלמר, אנג'ל גומס, מורגן גיבס-ווייט, אמיל סמית' רואו (הארווי אליוט, 74), אנתוני גורדון (קמרון ארצ'ר, 74).

מאמן הנבחרת גיא לוזון דמע בסיום: "אני מאוד מאוד עצוב. באמת האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה. הפסדנו לקבוצה טובה מאיתנו".

גיא לוזון, מאמן נבחרת ישראל עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
גיא לוזון, מאמן נבחרת ישראל עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

שינו זוארץ, יו״ר ההתאחדות לכדורגל: ״טורניר שהביא הישגים היסטוריים עם העפלה לרבע הגמר, לחצי גמר ולכרטיס לאולימפיאדה אחרי 47 שנים הסתיים בניצחון של הנבחרת הטובה יותר. אני גאה בכל אחד מהשחקנים, אנשי הצוות המקצועי וכל חברי המשלחת על ניפוץ כל תקרה אפשרית ועל האמון המחודש בכדורגלן הישראלי ובכדורגל שלנו. נמשיך להשקיע ולטפח כדי להיות חלק קבוע מטורנירי גמר. תודה מיוחדת לכל מי שתמכו באצטדיונים ויצרו אווירה ביתית ולכל מי שעודדו מהבית והיו אתנו בכל רגע״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!