דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מזג האוויר

זמין יותר, עדכני יותר ומדויק יותר: השירות המטאורולוגי משיק שירות חיזוי לפי שעה

השירות המטאורולוגי משיק את השירות בדומה לאפליקציות מקבילות בעולם, אך צפוי להיות עשיר ומדויק יותר | מנהל השירות, ניר סתיו: "אנו מצויים בתקופה של עלייה בתכיפותם של אירועי מזג אוויר מסוכנים, המידע זמין לכל אחד וחשוב במיוחד לכוחות חירום והצלה"

בניין השירות המטאורולוגי בבית דגן(תמונה באדיבות השירות המטאורולוגי)
בניין השירות המטאורולוגי בבית דגן(תמונה באדיבות השירות המטאורולוגי)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

עם תחילתו של גל החום הקיצוני שצפוי לפקוד את הארץ בשבוע הקרוב, אתר השירות המטאורולוגי מציע מהיום (רביעי) תחזית מזג אוויר שעתית מעודכנת ליותר מ-150 יישובים ואתרי תיירות בישראל. התחזית כוללת אזהרות נקודתיות מפני אירועי מזג אוויר חריגים כמו סערות, שיטפונות ועומס חום כבד. השירות ניתן בחינם ובשלוש שפות – עברית, ערבית ואנגלית.

המידע כולל תחזית מפורטת, שעה אחר שעה, ל-24 השעות הקרובות, ל-80 יישובים ול-73 אתרי תיירות בישראל, ובהם כל הערים והיישובים הגדולים בארץ וכל הגנים הלאומיים של רשות הטבע והגנים.

לפי אנשי השירות המטאורולוגי, היתרון המרכזי של השינוי באתר השירות על פני שירותים מקבילים בעולם הוא ברמת הדיוק והזמינות של המידע. בשירותי מזג האוויר של גוגל ושל אפליקציות אחרות, המידע מתבסס על מידול גלובלי ברזולוציה גסה. כאן יש דיוק הרבה יותר טוב כי זה מתבסס על מידול מקומי ברזולוציה גבוהה. בנוסף, אומרים בשירות, כי בין השאר מופיע באתר גם מכ"מ הגשם המקומי, אשר אינו מופיע באפליקציות גלובליות, ואזהרות המקומיות באופן מפורט לכל איזור ואיזור בארץ.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, שהשירות המטאורולוגי הוא חלק ממשרדה, בירכה את עובדי השירות "אשר פיתחו מערכת מתקדמת ושימושית מתוצרת "כחול-לבן" המספקת מידע מפורט ומדויק יותר מאשר אפליקציות ואתרים מקבילים בעולם", אמרה רגב. "השירות החדש משתלב במגמה של השקעה בטכנולוגיה ובשירות לאזרח, ואני מאמינה כי ישראלים רבים ילמדו להשתמש בו ולגלות את יתרונותיו."

עם הכניסה לאתר השירות המטאורולוגי, במחשב או בטלפון הנייד, בוחרים את היישוב שלגביו מעוניינים במידע. הקלקה על שם היישוב מעבירה לדף מידע מפורט ובו התחזית השעתית לאותו יישוב ל-24 השעות הקרובות, ומידע נוסף כמו לחות יחסית, מהירות וכיוון הרוח, עומס חום, סיכוי לגשם, וגובה גלים ליישובים הסמוכים לים. ניתן לצפות במידע גם בצורת גרף ברור המציג את שינויי מזג האוויר במהלך היממה. בדף מופיע גם מכ"ם הגשם, עם התמקדות באזור הנבחר.

לדברי ניר סתיו, מנהל השירות המטאורולוגי, זהו חידוש המאפשר לתושבי ישראל ולמבקרים בה לקבל מידע ממוקד, מדויק, מעודכן ומפורט: "המידע המופיע אצלנו משלב איסוף נתונים מקומי לצד סימולציות אזוריות ברזולוציה גבוהה. לכן התחזיות שלנו מדויקות יותר מאשר המידע המופיע ברוב אפליקציות מזג האוויר, המתבססות על סימולציות גלובליות ברזולוציה גסה. האפליקציות הגלובליות מתקשות לתאר את השפעת הבריזה על מישור החוף, את היווצרות הגשם על ההרים, או את כיוון הרוח בטבריה ובאילת".

לדברי מנהל השירות, המידע מיועד לציבור הרחב, אשר יכול להיעזר בו לפני יציאה מהבית לעבודה, לרכיבת אופניים או לטיול משפחתי, ולמגזרים רבים אשר זקוקים לו באופן שוטף ובהם תיירים ומדריכי טיולים, חקלאים, ימאים ודייגים, ענפי הבנייה והתשתיות ועוד.

"המידע הממוקד חשוב במיוחד לכוחות חירום והצלה ולרשויות המקומיות בתקופות של מזג אוויר קיצוני כמו עומס חום וחשש לשריפות, או סופות וחשש לשיטפונות", מוסיף סתיו. "אנו מצויים בתקופה של עלייה בתכיפותם של אירועי מזג אוויר מסוכנים, עקב שינויי האקלים העולמיים. הצגנו באתר אזהרות והתרעות גם בעבר, אך מעתה הן מוצגות בצמוד ליישוב או לאתר התיירות הרלוונטי וקופצות מייד לעיני המשתמש. בשונה מהאפליקציות הנפוצות, האזהרות מופקות על ידי חזאים מיומנים העוקבים ללא הפסק אחר מזג האוויר באמצעות כלי ניטור מתקדמים ומספקים התרעות ממוקדות על אזורים וטווחי זמן המועדים לסכנה. אני מאמין כי בכך אנו תורמים את חלקנו למניעת אסונות ולהצלת חיים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!