דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

שר הפנים ארבל: גם שורדי שואה ונשים הזכאיות לקצבת מזונות יקבלו כרטיסי מזון

ארבל אמר את הדברים במסגרת דיון בוועדה לטיפול בשורדי השואה, בנוגע לבחינת הקריטריונים לחלוקת תלושי המזון בתקציב המדינה | בדיון נשמעו טענות לשיקולים פוליטיים בחלוקת תווי המזון - מיליארד שקלים שיחולקו לנזקקים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים של ש"ס

שר הפנים משה ארבל (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
שר הפנים משה ארבל (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
הדס יום טוב

שר הפנים משה ארבל אמר היום (רביעי) במסגרת דיון בוועדה לטיפול בשורדי השואה כי גם שורדי שואה המקבלים הבטחת הכנסה יהיו זכאים באופן גורף לקבלת תווי מזון במסגרת "כרטיסי המזון של דרעי", גם אם הם אינם זכאים להנחה בארנונה. יו"ר הוועדה ח"כ מירב כהן (יש עתיד): "מבקשת לקבל בכתב את הקריטריונים"

השר ארבל אמר את הדברים במסגרת דיון מעקב שהתקיים היום בוועדה בנוגע לבחינת הקריטריונים לחלוקת תלושי המזון בתקציב המדינה, ועל השפעתם על אזרחים ותיקים ושורדי שואה.

בדיון נשמעו, שוב, טענות לשיקולים פוליטיים בחלוקת תווי המזון – מיליארד שקלים שיחולקו לנזקקים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים של ש"ס, שזכו לשם "כרטיסי דרעי", אותם מתעקש יו"ר המפלגה, אריה דרעי, לחלק לפי קריטריון לזכאות המתבסס ברובו על זכאות להנחה בארנונה בגובה של 70%- קריטריון המיטיב במיוחד עם האוכלוסייה החרדית ועם משפחות גדולות, ופחות עם קשישים עריריים.

אולם, הקריטריונים לקבלת הזכאות לתווי המזון טרם פורסמו באופן רשמי, והשר ארבל טען כי הקריטריונים נותנים מענה רחב, "באופן חוצה מגזרים", ונקב באוכלוסיות נוספות שייחשבו לזכאיות. "בקריטריונים החדשים לקבלת תווי המזון ייכנסו באופן גורף גם שורדי שואה המקבלים הבטחת הכנסה, מבלי שיצטרכו להגיש בקשה לקבלת הנחה בארנונה. יתר שורדי השואה ייבחנו לפני מבחן 70% הנחה בארנונה", התחייב השר.

לדבריו, "גם נשים שמקבלות דמי מזונות מהביטוח הלאומי והבטחת הכנסה יזכו לקבלת תווי המזון. אנחנו מכסים כאן אוכלוסיות רבות שלא היו בעבר. נאתר אותם בשיתוף פעולה עם הביטוח הלאומי. דרך מחוזות משרד הפנים נפעיל מרכז מיצוי זכויות שיתחיל מיד", והוסיף כי הרציונל מאחורי התמיכה במשפחות שזכאיות להנחה של 70% בארנונה היא "כי זה מחייב הכנסה לנפש הרבה יותר נמוכה מאשר הכנסה שיש למשפחה המקבלת הבטחת הכנסה".

דניאל פדון, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, המשיך בקו הביקורתי של המשרד כלפי קריטריון הארנונה, אך התחייב כי המנגנון שפועל בנושא דרך משרד הרווחה לא ייסגר ולא יצטמצם. "סכום הכסף לא השתנה משנה שעברה לשנה זו. מבחינתנו, בקריטריונים הנוכחים אין הלימה בין המטרה לתוצאה שמביאים אליה. זה לא תואם את מדיניות הרווחה והתעסוקה של הממשלה כי נוצר מנגנון שלא מעודד תעסוקה ויוצר תלות במנגנון הממשלתי. יש שיפור ביחס למנגנון הקודם ועדיין יש פער".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!