דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
18.0°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 18.0°תל אביב
  • 18.0°חיפה
  • 17.5°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 18.9°אילת
  • 16.9°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 16.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר יולי 2023

ביקור ב"עיר הבריאות של ישראל"

העוברים בסמוך לגדר והשערים מתקשים לשער את היקף הפעולה של אחד המרכזים הרפואיים הגדולים בישראל. מרכז רפואי "שיבא-תל השומר" מהווה מודל וחיקוי למרכזים רפואיים בארץ ובעולם, ולא מעט בזכות העובדים המסורים שמתפעלים אותו יום-יום ושעה-שעה | רשמים מסיור שטח של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה וצוותו

יום סיור צוות איגוד הסתדרות עובדי המדינה בשיבא תל השומר. צילום באדיבות הסתדרות עובדי המדינה
יום סיור צוות איגוד הסתדרות עובדי המדינה בשיבא תל השומר. צילום באדיבות הסתדרות עובדי המדינה

רבים בוודאי חושבים כששומעים "תל השומר" על לשכת הגיוס הגדולה וצפים עם זכרונות לעבר הצבאי. אבל בלב גוש דן נמצא גם אחד המרכזים הרפואיים הגדולים והעמוסים בארץ ובין עשרת המרכזים הרפואיים הבינלאומיים המובילים בעולם. בכל יום נכנסים בשערי "עיר הבריאות" מעל 20 אלף כלי רכב שונים, מעל 300 אוטובוסים וכ-50 אלף אישה ואיש. הכירו את המרכז הרפואי שיבא-תל השומר.

הסיור החל במשרדי ההנהלה ופגישה עם הנהלת המרכז הרפואי בראשותו של פרופ' יצחק קרייס וצוות ההנהלה. התרגשות נרשמה כאשר שסופר על הרופאים בעלי השם העולמי שפועלים במרכז, ביניהם עלה גם שמו של מפקד הפלוגה של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה ואף אורגנה פגישה קצרה בין השניים. הפגישה המפתיעה והמקרית הפגישה בין שני אישים שחלקו עבר צבאי אישי משותף העידה על האופי והיחס האישי שמאפיין את תל השומר על אף גודלו של המקום, והיה זה אמנם אירוע קטן אך מחמם לב שהעיד על הסיבה שזהו מרכז רפואי הזוכה להצלחה והכרה לאומיים ובינלאומיים.

לאחר הביקור במשרדי ההנהלה המשכנו את הסיור למקומות שבלעדיהם בית החולים לא יכול לעבוד אפילו לא שעה אחת: המכבסה והמטבח עם מרכז הפצת המזון. בשני המקומות הורגשה תחושת השליחות של העובדים המסורים שרואים בעבודתם כעשיית טוב למען החולים.

עם הגיענו למכבסה ביקשנו לשוחח עם העובדים, שסיפרו על הכמויות הרבות של מצעים, חלוקי אשפוז, טקסטיל רפואי ועוד העוברים תחת ידיהם. אין ספק כי זוהי עבודה שוחקת וקשה, ובכל זאת לצד הררי הכביסה עומדות ועומדים העובדות והעובדים שעושים יום יום את העבודה הקשה הפיזית בטמפרטורות גבוהות, אבל מבינים את חשיבותם כחלק מהמערך הכולל ונרתמים ועושים את עבודתם נאמנה.

יום סיור צוות איגוד הסתדרות עובדי המדינה בשיבא תל השומר. צילום באדיבות הסתדרות עובדי המדינה
יום סיור צוות איגוד הסתדרות עובדי המדינה בשיבא תל השומר. צילום באדיבות הסתדרות עובדי המדינה

כשהגענו למרכז חלוקת המזון פגשנו את העובדים עומלים על חלוקת המזון למחלקות הילדים. מארזי המזון נראים מזינים ובריאים והעובדים הקפידו על חלוקה מדוייקת של המנות השונות, הפירות והקינוח כדי שלאף ילד לא תחסר מנה זו או אחרת. שוב ניכר שעל אף הכמויות והמספר העצום של המנות, ועל אף כי מדובר בעבודה לא פשוטה, העובדים מרגישים חלק ממערך ארגוני שלם ומאות מארזים מסודרים בתוך זמן קצר בתור ארוך שמחכה לשינוע.

הצלחת הסיור היא גם בזכות הטיפול המסור של מרחב רמת גן, אבי גלילי וסגניתו אורלי נחום, המטפלים במרכז הרפואי ברמה יומיומית. היחס האישי והאכפתיות לפרטים עולים בשיחה המזדמנת עם עובד בחדר האוכל, או עם העובדת במסדרון, אצל כולם ניכרת ההיכרות האישית והכבוד ההדדי. ואי אפשר מבלי להודות למרסל נעמן, יו"ר הוועד של עובדי המנמ"ש במרכז הרפואי, על היותה מקצועית, קשובה, מכירה כל עובד ועובדת ושולטת ביד רמה בכל הפרטים.

זכינו לסיור מחמם לב ומלא תקווה, לדעת שהעובדים במרכז הרפואי רואים בתפקידם שליחות גם במקומות השירותיים השקופים של המרכז העצום, והופכים את שיבא-תל השומר ללא ספק ל"עיר הבריאות של ישראל" כפי שמופיע בסלוגן של בית החולים.

 

 

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!