דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

סוכנות הדירוג S&P: "המחלוקת סביב הרפורמה עלולה לסכן את הצמיחה הכלכלית של ישראל"

הסוכנות כתבה בדו"ח שפרסמה היום (ה') שהמחלוקת בישראל מגבירה את אי-הוודאות והסיכון לפגיעה בצמיחה: "אם הממשלה תמשיך לחוקק את הרפורמה ללא הסכמות אם האופוזיציה – זה עלול להחריף עוד יותר את העימות הפנימי בישראל ולהכביד על הצמיחה הכלכלית בטווח הבינוני"

מפגינים בעד ונגד הרפורמה המשפטית בתחנת הרכבת ירושלים נבון, ביום בו התקיימו בירושלים שתי הפגנות גדולות, בעד הרפורמה ונגדה (צילום: סוניה גרשפט)
מפגינים בעד ונגד הרפורמה המשפטית בתחנת הרכבת ירושלים נבון, ביום בו התקיימו בירושלים שתי הפגנות גדולות, בעד הרפורמה ונגדה (צילום: סוניה גרשפט)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המחלוקת המתמשכת סביב הרפורמה במערכת המשפט מגבירה את אי-הוודאות והסיכון לפגיעה בצמיחה הכלכלית של ישראל, כך כתבה סוכנות הדירוג S&P בדו"ח שפרסמה הערב (חמישי).

לפי הדו"ח, הקיטוב הפנימי בישראל צפוי להישאר גבוה בעקבות אישור החלק הראשון של הרפורמה המשפטית. "הרפורמה השנויה במחלוקת גרמה למחאות ציבוריות גדולות, ואם הממשלה תמשיך לחוקק את הרפורמה ללא הסכמות אם האופוזיציה – זה עלול להחריף עוד יותר את העימות הפנימי בישראל ולהכביד על הצמיחה הכלכלית בטווח הבינוני".

בטווח הקצר, בסוכנות צופים שאי-הוודאות הפוליטית המתמשכת והביצועים הכלכליים החלשים יותר שנרשמים בישראל בהשוואה לאירופה וארצות הברית יובילו למדיניות מוניטרית הדוקה יותר, שתאט את הצמיחה הכלכלית מ-6.5% ב-2022 ל-1.5% ב-2023.

בדו"ח סייגה הסוכנות את קביעותיה. "דירוגי האשראי שערכנו על כלכלת ישראל בעבר הושפעו תמיד מסיכונים מדיניים וביטחוניים. לישראל יש היסטוריה של בחירות תכופות וחילופי ממשלה, מה שמקשה לחזות את המדיניות הכלכלית. אף על פי כן, איננו מצפים שהסיכונים הפוליטיים או האזוריים יסלימו לעימות פנימי משמעותי או סכסוך מזוין מתמשך בעזה או בגדה המערבית. חוזקות האשראי של ישראל כוללות את כלכלתה העשירה והמגוונת ומאגר עמוק יחסית של חסכונות פרטיים".

הדו"ח הביקורתי של S&P מצטרף לשורת תגובות של ארגונים כלכליים בינלאומיים לרפורמה במערכת המשפט. ביום שלישי פרסמה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס אזהרה חמורה בעקבות המצב הפוליטי בישראל, אך לא הורידה עדיין את דירוג האשראי. שני בנקים מארצות הברית סיווגו את ישראל כמדינה לא מומלצת להשקעה, והצביעו על "חוסר ודאות מתמשכת ואפשרות של טלטלה בשווקים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!