דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

אחרי ההבטחות: רק רמי לוי ניצל את ביטול המכס כדי לייבא חלב ניגר

למרות שהמחסור הורגש במוצרים המופקחים, בחר רמי לוי לייבא חלב 2% ו-3.2% שאינם במחסור | מועצת החלב: "הוכחנו לממשלה כי אין מחסור בחלב בישראל, היא בכל זאת בחרה במודע את הרפתנים בביאליסטוק, בלובלין, בלודז’ ובקרקוב"

מדף חלב בסופר (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
מדף חלב בסופר (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
מאיה רונן

רמי לוי הוא היחיד שניצל את ביטול המכס הזמני על חלב ניגר, וזאת למרות ההבטחות של שר האוצר סמוטריץ' כי המהלך יוביל לשינאוי בשוק. לפי Ynet, החלב שייבא רמי לוי מפולין הגיע בתחילת השבוע לנמל חיפה באוניה מפולין צפוי להגיע למדפי הרשת בימים הקרובים. למרות שהמחסור בחלב מורגש בעיקר במוצרים המפוקחים, חלב 3% ו-1%, בחר רמי לוי לייבא דווקא חלב 2% ו-3.2% שאינם במחסור.

החלב המיובא, שהגיע בשתי מכליות הינו בכמות קטנה שעונה על ביקוש של כשבוע ברשת, כאשר אורך חיי המדף של החלב המיובא הוא כ-21 יום, כולל ההובלה. החלב שייבא רמי לוי מפולין מגיע ממולקוביטה, אחת המחלבות הגדולות בפולין, ממנה מייבא רמי לוי גבינה צהובה.

כזכור, המחסור בחלב מפוקח הושפע מהחלטת שר האוצר שלא להעלות את המחיר המפוקח בהתאם לעליית מחיר החלב הגולמי. רשתות השיווק מצידן דרשו לשמור על הנתח המוגדל שלהן, על אף שהמרווח הקמעונאי מובטח להן על פי חוק.

בתגובה להחלטה זו צמצמו מחלבות טרה ושטראוס את ייצור החלב במחיר מפוקח בשל חוסר כדאיות כלכלית והעדיפו לייצר חלב "מועשר", שאינו בפיקוח.
בשבועות האחרונים, עקב המחסור על המדפים, נסוגו הקמעונאים מעט מהדרישה למחיר נמוך מהמחיר המפוקח, כך שהייצור כדאי כלכלית למחלבות.

הדבר ניכר על המדפים: תנובה הגדילה את תפוקת הייצור שלה ומחלבת רמת הגולן שעמדה בפני קשיים כלכלים כתוצאה ממשבר מחירי החלב, שבה לייצר חלב מפוקח. בשבוע האחרון שילשה המחלבה הצפונית את ייצור החלב המפוקח שלה, שנמכר ברשת שופרסל והמחסור שהורגש בשבועות האחרונים נרגע.

חלב רמת הגולן
חלב רמת הגולן

ממועצת החלב נמסר: “אזרחי ישראל “זכו” היום לקבל מוצר ממזרח אירופה שהפליג לפה כבר מספר ימים בתנאים לא ידועים, במקום מוצר טרי שנחלב מידי יום. מדובר בכמויות חלב קטנות שלא משפיעות על השוק הישראלי שצורך למעלה מ-7.5 מיליון קרטוני חלב בשבוע.

לצערנו, למרות שהוכחנו לממשלה כי אין מחסור בחלב בישראל, היא בכל זאת בחרה במודע את הרפתנים בביאליסטוק, בלובלין, בלודז’ ובקרקוב, על פני הרפתנים בגולן, בגליל, בבקעה ובערבה"

"אנו מצפים כעת, לאחר שגם רמי לוי הצהיר שהיה מדובר במקרה חד פעמי ושהוא חתם על הסכם עם מחלבות רמת הגולן, שהממשלה תפעל יחד איתנו לחזק את התעשייה המקומית ולא את התעשייה הפולנית”

ממשרד האוצר ושר האוצר סמוטריץ' לא נמסרה תגובה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!