דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מענק חתימה בגובה שתי משכורות ותוספת שכר: נחתם הסכם חדש לעובדי בנק הפועלים

ההסכם יחול על כ-6,000 העובדים ותוקפו עד סוף 2027 | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "שמח שהתגברנו על המחלוקות. בזכות הוועד המנוסה והאחראי דאגנו לעובדים, שהם שותפים מלאים לשגשוג הבנק"

חתימת הסכם שכר חדש לעובדי בנק הפועלים (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם שכר חדש לעובדי בנק הפועלים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ארגון עובדי בנק הפועלים וההנהלה חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי חדש שיבטיח לכ-6,000 עובדי הבנק תוספות שכר ומענקים משמעותיים. ההסכם החדש, בהמשך להבנות שהושגו בחדש שעבר, מבטיח את הביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק ויהיה בתוף עד סוף 2027. מעמד החתימה התקיים בלשכת יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, בהשתתפות הנהלת הסתדרות המעו"ף, הנהלת הבנק ונציגי ארגון העובדים.

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים תוספות שכר של 900-1,000 שקלים במספר פעימות, כשמתוכם 300 שקלים יהיו תלויי תשואה. זאת בנוסף למענק חתימה בהיקף של שתי משכורות שיינתן בשתי פעימות. בנוסף נקבע מענק שנתי קבוע לעובדי הסניפים על סך 1,500 שקלים והטבות נוספות. ההסכם מחזק גם את הביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "זה אירוע מכונן וחשוב בחיי בנק הפועלים. אנחנו חותמים על הסכם חכם ונכון, שיניע את הבנק קדימה. מערכת היחסים עם בנק הפועלים, שיש לו מקום מיוחד בהיסטוריה של ההסתדרות, היא ארוכת שנים, ואני שותף לה ב-15 השנים האחרונות".

"אני שמח שהתגברנו על המחלקות במו"מ, ובזכות הועד המנוסה והאחראי דאגנו לעובדים, שהם שותפים מלאים לשגשוג הבנק", הוסיף ב-דוד. "תודה להסתדרות המעו"ף וליושב הראש שלה עו"ד גיל בר-טל ולראש חטיבת הבנקים עו"ד מנחם מליק. אני רוצה להודות גם ליו"ר ועד העובדים רוני גרפונקל על ההתמדה ועל היכולת בסופו של דבר להביא לחיזוק הקשר עם ההנהלה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר: "ההסכם החדש כולל פרקים כלכליים וארגוניים, והאחריות שלנו כהנהלה ליישם אותם בשכל, באמון ובהוגנות. מערכת היחסים בין ההנהלה לעובדים ולהסתדרות הייתה ותמשיך להיות טובה, עם אמון הדדי. אני מודה לצוותי המשא ומתן שעבדו לילות כימים להבאת ההסכם המצוין הזה".

המשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת משאבי אנוש, עמית אוברקוביץ': "עמדנו בשלושת העקרונות שהצבנו במשא-ומתן: להמשיך להתנהל בשותפות, לקדם מהר אינטרסים משותפים ולשמור על דיאלוג פתוח ועל שיח מכבד. בנק הפועלים הוא ארגון מופת, שחשוב לכלכת ישראל ולדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "ההסכם מעגן בתוכו שיפור בתנאי ההעסקה ומבסס את עתידו של בנק הפועלים. תודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, על הגיבוי והמעורבות הצמודה בהשגת ההסכם".

ראש חטיבת הבנקים בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק: "ההסכם הוא לידה מחדש של יחסי העבודה בבנק הפועלים. אני שמח שהצלחנו להביא הסכם מאוזן, שבו העובדים ראו את צרכי ההנהלה אל מול התחרות המקומית והבין-לאומית, וההנהלה הבינה שבנק שנמצא ברווחים חסרי-תקדים, העובדים צריכים להנות מהם".

יו"ר ארגון העובדים רוני גרפונקל: "בנק הפועלים נולד מהרחם של ההסתדרות. אחרי תשעה חודשים של חבלי לידה, ובתום מסע ארוך ונחוש, חתמנו היום על הסכם שכר מצוין. ברצוני להודות לחברי הוועד הארצי ולהסתדרות על עבודה משותפת ומאומצת בשיתוף פעולה מלא  לאורך כל הדרך למען המטרה החשובה. אודה גם לאלפי עובדי הבנק שהוכיחו לכידות ונחישות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!