דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית זהב לענבר לניר בטורניר המאסטרס בג'ודו, כסף לפיטר פלצ'יק

אלופת העולם (עד 78 ק"ג) ניצחה את כל הקרבות שלה בדרך לראש הפודיום | פלצ'יק (עד 100 ק"ג) נכנע בגמר מול מוזאפרבק טורובוייב האוזבקי | רז הרשקו הפסידה במפתיע כבר בקרב הראשון שלה

ענבר לניר והמאמן שני הרשקו עם מדליית הזהב בטורניר המאסטרס בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ענבר לניר והמאמן שני הרשקו עם מדליית הזהב בטורניר המאסטרס בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ענבר לניר זכתה הערב (ראשון) במדליית הזהב בטורניר המאסטרס בג'ודו שנערך בבודפשט, פיטר פלצ'יק הפסיד בגמר וזכה במדליית הכסף. רז הרשקו הודחה במפתיע בקרב הראשון שלה. לישראל שלוש מדליות במתחרות היוקרתית האחרי הארד של גפן פרימו ביום שישי.

ענבר לניר ( עד 78 ק"ג), אלופת העולם הטרייה, החלה את התחרות בשמינית הגמר, שם גברה על קלואי בוטיג'ג' הצרפתייה עם איפון תוך 25 שניות. גם ברבע הגמר היא הראתה עליונות, הפעם עם שני ווזארים מול ליקה דרקס ההולנדית. בחצי הגמר ניצחה את ג'ונגיון לי מדרום קוריאה עם איפון תוך 7 שניות בלבד.

בקרב הגמר לניר פגשה את מדליין מאלונגה הצרפתייה וניצחה באיפון תוך 58 שניות. הניצחון הבטיח לה את מדליית הזהב ואת המקום הראשון בדירוג העולמי.

ענבר לניר זוכה בתחרות המאסטרס בג'ודו 2023 (צילום: איגוד הג'ודו העולמי)
ענבר לניר זוכה בתחרות המאסטרס בג'ודו 2023 (צילום: איגוד הג'ודו העולמי)

לאחר התחרות סיכמה לניר: ״שמחה על יום תחרות מוצלח ומדלית זהב, אני יודעת שאני צריכה להמשיך ולעבוד קשה לקראת המטרות הבאות. אני מלאת מוטיבציה וציפייה להמשך ההכנות. אני רוצה להודות לאיגוד הג׳ודו ולכל הצוות שמלווה אותי, למאמן האישי שלי, שני הרשקו ולמאמנים עידו וצ׳ארלס״.

שני הרשקו: ״תחרות מטורפת של ענבר, ככה ג׳ודו צריך להיראות וכשזה עובד זה כיף גדול. נבחרת הנשים מסיימת תקופה מדהימה ומלאה בהישגים היסטוריים. העבודה הקשה והמחוייבות משתלמים, ננוח מספר ימים ונחזור לעבוד במרץ לקראת האתגרים בהמשך״.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) החל את התחרות מול גונצ'יסורן בטקחוגיאג המונגולי, הישראלי נקלע לפיגור והשיב בווזארי משלו, אבל בבדיקת השופטים התגלה שפלצ'יק למעשה ביצע איפון שהעניק לו ניצחון. בשמינית הגמר ניצח באיפון את מילקוס סרג'ינקס ההונגרי, בקרב שנכנס לניקוד הזהב.

ברבע הגמר ניצח את קייל רייס הקנדי, בזכות שלושה עונשים. בחצי הגמר ניצח פלצ'יק באיפון את המדורג 1 בקטגוריית המשקל שלו, איליה סולאמאנידזה הגאורגי. בגמר הפסיד לאוזבקי מוזאפרבק טורובוייב (11 בעולם) בעקבות 2 ווזארים.

פיטר פלצ'יק (משמאל) על הפודיום עם מדליית הכסף במאסטרס (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
פיטר פלצ'יק (משמאל) על הפודיום עם מדליית הכסף במאסטרס (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) פתחה את היום שלה מול קארן סטבנסון ההולנדית בסיבוב השני  ולמרות שהובילה בווזארי 1:48 לסיום הקרב, בדקה האחרונה נכנעה הג'ודאית הישראלית בחניקה. הרשקו, מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה ואחת הספורטאיות החזקות במשקל שלה, סיימה את דרכה בתחרות מוקדם מהצפוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!