דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הוכרז סכסוך עבודה במועצות הדתיות: "דורשים ליישם את הסכם המסגרת"

לטענת הסתדרות המעו"ף, עובדי המועצות הדתיות מקופחים ביחס לעמיתיהם במגזר הציבורי | במסגרת הסכסוך, ישנו חשש לפעילות התקינה של המועצות ערב חגי תשרי | עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "עובדי המועצות אינם אחרונים ברשימה והם זכאים לשכר"

עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: דוברות ההסתדרות)
עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המעו"ף הכריזה על סכסוך עבודה המקיף את כ-3,500 עובדי המועצות הדתיות על רקע סירוב חבר המועצות הדתיות לחתום וליישם את הסכם המסגרת, והתניית החתימה בשיפוי כספי של האוצר עבור המועצות הדתיות. לטענת הסתדרות המעו"ף, המייצגת את העובדים, עובדי המועצות הדתיות מקופחים ביחס לעמיתיהם במגזר הציבורי, תוך התעלמות מהיותם חלק בלתי נפרד מהמגזר הציבורי בישראל. במסגרת הסכסוך, ישנו חשש לפעילות התקינה של המועצות ערב חגי תשרי.

עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "אנו דורשים לשנות את סדרי העדיפויות. עובדי המועצות אינם אחרונים ברשימה והם זכאים לשכר, מעמד ותנאי עבודה כמו כל עובדי המגזר הציבורי. לא ניתן שהם ייפגעו או יופלו לרעה. אני מצר על אי הנעימות שיתגרם כתוצאה מהצעדים הארגוניים ככל שלא ישולמו מלוא התוספות ובמועד".

כזכור, הסכם המסגרת במגזר הציבורי שנחתם לפני כשלושה שבועות חל על משרדי הממשלה ויחידות הסמך, עובדי מערכת הבריאות (למעט רופאים), עובדי השלטון המקומי, ועובדי המנהלה במוסדות האקדמיים. עם זאת, נקבע בו כי גופים ציבוריים נוספים יכולים להצטרף אליו אף הם – וכך נעשה על פי רוב בהסכמי מסגרת קודמים. ההסכם מבטיח בין היתר תוספות שכר של 500 שקלים ועוד תוספות אחוזיות בהיקף כולל של 6% עד סוף שנת 2027. כמו כן, במסגרת ההסכם יקוצר שבוע העבודה בשתי פעימות מ-42 ל-40 שעות בשבוע.

כזכור, הסתדרות המעו"ף דרשה כבר ערב הפסח את תשלום מענק החתימה על סך 6,000 שקלים לעובדי המועצות הדתיות, אשר קיבלו אותו אותו בעקבות דרישה זו. שר הדתות מיכאל מלכיאלי אף סיכם עם ההסתדרות כי יתר רכיבי ההסכם יחולו על עובדי המועצות. עם זאת, בשלב זה חבר המועצות הדתיות, המהווה את ארגון המעסיקים המשותף של המועצות, מסרב לחתום על הצטרפות להסכם.

ח"כ מיכאל מלכיאלי, ש"ס, השר לשירותי דת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ מיכאל מלכיאלי, ש"ס, השר לשירותי דת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יו"ר חבר המועצות הדתיות, שלמה תנעמי, אמר ל'דבר': "נפגשתי עם ההסתדרות והסברתי להם את המצב שלנן. אנחנו כמובן מעוניינים להעלות את שכר העובדים שלנו, אבל המועצות הדתיות אינן משופעות בתקציבים ואין לנו מקורות הכנסה שנוכל להגדיל. לכן ביקשתי שישפו אותנו לפחות על חלק מהעלאת השכר, ואנחנו במשא ומתן מול האוצר בנושא זה ומקווים להצליח לסיים אותו השבוע באופן שיאפשר לנו לעמוד בהעלאות השכר. אחרת, החשש שלנו הוא מפני קריסה של המועצות הדתיות. אני מקווה שההסתדרות תסייע לנו גם כן ללחוץ על האוצר בנושא זה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!