דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הראשונה בישראל: תל אביב-יפו תקצה דיור בר השגה לאנשים עם מוגבלויוות

ההקצאה מגיעה לאחר שבמשרד הרווחה החליטו להעביר את כלל בעלי המוגבלויות לדיור בקהילה | שכר הדירה לעומדים בקריטריונים יעמוד על 1,700 ש"ח בחודש, בתחילה ב-12 דירות שכונת יד אליהו ובהמשך בדירות נוספות ברחבי העיר

אדם עם מוגבלות בביתו (צילום: Shutterstock)
אדם עם מוגבלות בביתו (צילום: Shutterstock)
הדס יום טוב

לראשונה ברשות מקומית בישראל: עיריית תל אביב-יפו תקצה דיור בר השגה לאנשים עם מוגבלות בקרקעות בבעלות עירונית בתשלום שכ"ד מופחת, בגובה 1,700 שקלים לאדם בדירת יחיד לתקופה של עד 5 שנים.

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אמש (שני) תנאי זכאות ייעודיים ל'דיור בהישג יד' במסגרת תכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות בדירות בבעלות עירונית, לטובת בוגרים עם מוגבלות הנמצאים בתפקוד גבוה. התכנית תחל בשנת 2024, ובשלב הראשון יוקצו לה כ-12 דירות בשכונת יד אליהו. על פי העירייה, בהמשך יתווספו אליהן עשרות דירות נוספות ברחבי העיר.

העירייה קבעה אמות מידה לגובה שכר הדירה לדיור בהישג יד בתכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות. לפי אמות המדיה ובהתאם לתכנית הכללית לדיור בהישג יד של העירייה, שכר הדירה לא יעלה על 25% מהרף העליון של הכנסה החודשית נטו של משק בית בעשירון החמישי. נכון לשנת 2022, מדובר על שכר דירה של 1,700 שקלים למשק בית של אדם יחיד בדירת חדר.

לפי העירייה, מטרת התכנית היא לסייע לבגירים עם מוגבלות הנמצאים בתפקוד גבוה המאפשר חיים עצמאיים, אך מתקשים לבצע את המהלך לבדם בשוק השכירות החופשי, להתגורר בשכירות בהישג יד. מדובר באוכלוסייה שבנוסף לכך שמאפייני שוק השכירות מקשים עליהם במיוחד בשל מחירים גבוהים וחוסר יציבות, הם נתקלים גם בסירוב וחששות של בעלי דירות להשכיר להם דירות. במרץ האחרון הודיע משרד הרווחה על כוונתו לפעול לסגירת כלל המוסדות ולהעברת כל דיירי המעונות לדירות בקהילה בתוך 5 שנים החל מהשנה הבאה.

במסגרת התכנית יהיה זכאי לשיכון בשכר דירה מופחת אדם העומד בתנאים הבאים:

  1. אדם עם מוגבלות, כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
  2. אדם שנמצא מתאים להיכלל בתכנית על ידי העו"ס המטפל במנהל השירותים החברתיים, בהתאם לקריטריונים שונים, בהם התאמת המועמד להשכרת דיור לתקופה קצובה; השפעת התכנית על עידוד החיים העצמאיים של המועמד ומסוגלות המועמד לחיים עצמאיים.
  3. אדם עם מוגבלות מחוסר דיור ואינו בעלים של חלק העולה על שליש מדירה.
  4. אזרח ישראל ותושב תל אביב-יפו במשך שלוש השנים שקדמו למועד הקובע, או תושב תל אביב-יפו במשך 4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע.
  5. מועמד שסך ההכנסה החודשית הממוצעת ברוטו שלו ב-12 החודשים שקדמו למועד הקובע, לא עלתה על הרף העליון של הכנסה החודשית של משק בית בעשירון שביעי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית, לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי. (לגבי עצמאיים יבחנו ההכנסות בהתאם לדו"ח השנתי האחרון אשר הוגש לרשויות המס)
  6. הון עצמי מרבי שלא עולה על 600,000 שקל, כולל נדל"ן ונכסים וללא פנסיה.
  7. המועמד בגיל מינימאלי של 26 שנה ומעלה.

"אני גאה על הצטרפותה של תל אביב-יפו לשורה של ערים מובילות בעולם, המקצות דיור בהישג יד, בין היתר, לאנשים עם מוגבלות", אמר ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. "החלטה זו תואמת את מדיניות העירייה הרואה בשילוב של אנשים עם מוגבלות יעד חברתי מהמעלה הראשונה, ומצטרפת לעשייה עירונית רחבה בתחום, הכוללת שילוב של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים, ובהם רווחה, חינוך, פנאי, ותעסוקה. המהלך גם תומך במדיניות הדיור של העירייה, המקדמת פתרונות דיור משמעותיים לאוכלוסיות מגוונות במטרה להבטיח כי תל אביב-יפו תוסיף להיות עיר מגוונת, פלורליסטית ורב-תרבותית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!