דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בעקבות התגברות האלימות נגד נוצרים בישראל: פעילים נפגשו עם הפטריארך הארמני

פעילים מקבוצת "ידידי ארמניה" ערכו משלחת סולידריות ונפגשו עם הפטריארך של ירושלים, נורהאן מנוגיאן | חבר המשלחת ירון וייס: "קוראים למשטרה לטפל בתקיפוּת כנגד הפורעים המבצעים פשעי שנאה באנשי דת נוצרים"

קבוצת ידידי ארמניה עם פטריארך הכנסייה הארמנית בירושלים (צילום: האב אר'אן גוגצ'יאן, הפטריארכיה הארמנית של ירושלים)
קבוצת ידידי ארמניה עם פטריארך הכנסייה הארמנית בירושלים (צילום: האב אר'אן גוגצ'יאן, הפטריארכיה הארמנית של ירושלים)
אוריאל לוי

פעילים ישראלים נפגשו עם הפטריארך הארמני של ירושלים נורהאן מנוגיאן על רקע התרבות המקרים של תקיפת אנשי דת נוצרים בירושלים. קבוצת "ידידי ארמניה" קיימו משלחת סולידריות לכנסיית סנט-ג'ורג' שברובע הארמני, שם שוחחו עם אנשי הדת הארמנים ותושבי הרובע על רקע ההתקפות החוזרות ונשנות עליהם מצד קיצונים יהודים. כמו כן שוחחו עם הפטריארך על המצור שאזרבייג'ן מטילה על תושבי הרפובליקה של ארצאך.

מספר התקיפות האלימות ומעשי הוונדליזם כלפי אנשי דת ומוסדות נוצרים בירושלים עלו בחדות מתחילת השנה. בכנסיות אומרים כי המשטרה לא מתייחסת ברצינות מספקת למצב ומסרבת לראות במצבור התקריות האלימות תופעה. המשטרה מצידה טוענת שמרבית האירועים אינם עומדים ברף הפלילי, והיא מגיבה בתוקף וחוקרת את האירועים שכן נחשבים כעברות על החוק.

הפטריארך סיפר כי הגיע לירושלים עוד בשנת 1966, אך בשנים האחרונות גברה תופעת היריקות ותקיפת אנשי דת מקהילות נוצריות שונות בישראל. הוא תיאר את התופעה בה יהודים אשר חולפים על פני המנזר הארמני יורקים על השער, זאת למרות שהמקום מצולם.

"הבענו בפני הפטריארך סלידה מתקיפת אנשי הדת הנוצרים בעיר העתיקה. זו איננה היהדות שלנו." אמר ל'דבר' ירון וייס. "כמו כן הבענו את תמיכתנו הנחרצת בתושבי רפובליקת ארצאך הארמנית ובדרישת תושביה לפתוח את מסדרון לאצ'ין."

בין הפעילים נמנים יואב לף, מרצה להיסטוריה ארמנית, רותי דורון מנכ"לית עמותת "לא עומדים מן הצד" העוסקת בסיוע לפליטי מלחמה, הרב אבידן פרידמן מנכ"ל עמותת ינשו"ף המקדמת פיקוח מוסרי יעיל ושקוף על יצוא בטחוני ישראלי, ירון וייס פרשן לענייני דרום הקווקז ואלכסנדר לפשין, בלוגר ועיתונאי.

וייס הוסיף כי הפעילים "קוראים למשטרה לטפל בתקיפוּת כנגד הפורעים המבצעים פשעי שנאה באנשי דת נוצרים וקוראים לבית המשפט למצות את הדין עם התוקפים."

הרב אבידן פרידמן ציין כי התקיפות מנוגדות לחלוטין לערכי הדת היהודית ומנוגדות לציווי "ואהבת את הגר". הפטריארך ביקש להודות לחברי הקבוצה על המכתב שנשלח לפני כשבוע לנשיא הרצוג אשר קורא לו להתערב במשבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!