דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שוטר נדקר במהלך הפגנת המחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה-4

השוטר פונה במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שוטרים נוספים נפצעו מזריקת אבנים | עימותים התפתחו לאחר שמפגינים חסמו את נתיבי איילון | אדנה נהרג בתאונת פגע וברח בנתניה, במאי השנה, המפגינים דורשים החמרת האישום נגד החשודה בתאונה

  • מפגינים חוסמים את נתיבי איילון במחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה-4 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    מפגינים חוסמים את נתיבי איילון במחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה-4 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
  • מפגינים חוסמים את נתיבי איילון במחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה-4 (צילום: אלון דוד)
    מפגינים חוסמים את נתיבי איילון במחאה על דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה-4 (צילום: אלון דוד)
  • מפגינים מוחים על התנהלות הפרקליטות בעניינו של רפאל אדנה בן ה-4, שנדרס והופקר בתאונת דרכים בנתניה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    מפגינים מוחים על התנהלות הפרקליטות בעניינו של רפאל אדנה בן ה-4, שנדרס והופקר בתאונת דרכים בנתניה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
  • מפגינים דורשים צדק לרפאל אדנה בן ה-4, שנדרס והופקר בתאונת דרכים בנתניה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    מפגינים דורשים צדק לרפאל אדנה בן ה-4, שנדרס והופקר בתאונת דרכים בנתניה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
יהל פרג'

שוטר נדקר על ידי מפגין הערב (רביעי) במהלך הפגנה נגד היחס של הפרקליטות והמשטרה למותו בדריסה של הילד רפאל אדנה ז״ל. השוטר פונה במצב בינוני לבית החולים. מאות מפגינים חסמו את צומת קפלן בתל אביב ולאחר מכן את נתיבי איילון.

לפי הודעת המשטרה, "בהמשך להפרות הסדר בשעה האחרונה, פורעי החוק החלו להשליך אבנים ולזרוק אמצעים פירוטכניים על השוטרים, בנוסף לשוטר שנפצע באורח בינוני, נפצעו עוד מספר שוטרים ביניהם שוטר ששבר את האצבע כתוצאה מאבן שפגעה בו ושוטר נוסף שנפגע בראשו מחפץ שנזרק עליו ע"י פורעי החוק. אנו קוראים למפגינים לא להתעמת עם השוטרים ולא להשתמש באלימות כלפי השוטרים. בשלב זה המשטרה נערכת לפינוי המפגינים מהצירים".

שוטר נפצע במהלך הפגנת המחאה בתל אביב, בעקבות דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה-4 (צילום: דוברות המשטרה)
שוטר נפצע במהלך הפגנת המחאה בתל אביב, בעקבות דריסתו והפקרתו של רפאל אדנה בן ה-4 (צילום: דוברות המשטרה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את תקיפת השוטר: "הפגנות הן זכות מקודשת במדינה דמוקרטית אבל לא נקבל ולא נעביר לסדר היום כל סוג של אלימות. דקירה של שוטר היא חציית קו אדום, אני שולח איחולי החלמה מהירה. אני קורא לכל אזרחי ישראל לכבד את החוק ואת אנשי כוחות הביטחון."

בשני האחרון נערכה המחאה משמונה בבוקר עד 23:00 בלילה כשהמפגינים חוסמים לסירוגין את נתיבי איילון, צומת קפלן ושדרות שאול המלך, בו נמצאים משרדי פרקליטות תל אביב.

אדנה נהרג בתאונת פגע וברח במאי האחרון בשדרות בן גוריון בנתניה. רכב שעבר במקום פגע בו, באחיו ובסבם שהיה איתם. הוא נפצע קשה, ונפטר כעבור 8 ימים בבית החולים לניאדו בעיר. המשטרה הודיעה למשפחה שנעצרו אם ובת שנסעו יחד ברכב בחשד לדריסה, ובתקשורת פורסם שהן חשודות גם בהפקרה ובשיבוש חקירה. בטופס התלונה הרשמי שהוגש למשפחה, נכתב שהנהגת היא הידיי פלסר, בתה של קרול בת ה-80.

רפאל אדנה ז"ל (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
רפאל אדנה ז"ל (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אולם, בשבועיים האחרונים גילתה המשפחה שהחשודה היא האם קרול; שאין חשד לדריסה ולשיבוש חקירה, אלא רק להפקרה; ושאין מצלמות שצילמו את האירוע. כל אלו הובילו למחאה, ולתחושה גוברת של אפליה עדתית, אותה הפרקליטות הכחישה בתוקף.

בשבוע האחרון, בעקבות החשיפה של הפרטים ברשתות החברתיות, החלו הפגנות מתחת לביתה של פלסר, וכעת ההפגנה בתל אביב. המפגינים מבטיחים שיהיו עוד מחאות רבות, עד להשגת "צדק לרפאל". בימים האחרונים מפיצה הפרקליטות טבלה בה טענות המוחים מול העובדות לטענתה: בין השאר עונה הפרקליטות על טענות הנהגת, המצלמות והגשת כתב האישום.

המשפחה ועורכת דינם רוני אלוני סודבניק נפגשה עם קציני משטרה בכירים בניסיון להשלים פרטים חסרים, וככל הנראה מצד המשטרה לנסות להוריד להבות. עו"ד סודובניק אמרה ל'דבר': נפגשנו עם מפקד המחוז, אדם סימפטי אבל הדיסאינפורמציה נמשכת. אני נוטה להאמין שהבת לא הייתה ברכב. לא קיבלנו הסבר לסוגיות השיבוש, למה האמא והבת לא מואשמות גם בשיבוש? לאמא יש עבר של עבירות תנועה היא בת 80 למה הבת נתנה לה את המפתחות לרכב? הדרישות שלנו: כתב אישום חמור שיתנהל במחוזי ולא בשלום. שהשיבוש ייחקר ותיקון החוק ביטול סעיף 113 שמקל על עבירות פגע וברח".

אביבה סהלה מהר ברכה: ״המילה גזענות מפחידה אותי, בייחוד כשזה מהממסד. כשלומדים היסטוריה המבינים שיהודי אתיופיה הגיעו בזכות האמונה שלהם, ובשנת 2023 נתפלל שהדברים האלו גזענות וששופטים אותך, ייעלמו מהעולם. אמרתי לרב אחד שלכולם יש כאבים, אבל הכאבים של יוצאי אתיופיה גדולים יותר. ברור לי שזה ייגמר בטוב, אני אופטימית אבל עצוב שזה קורה בגלל מה שקורה כאן ובגלל אנשי הציבור שפעלו״.

אביבה סהלה מהר ברכה, בהפגנת המחאה בעקבות מותו בדריסה של רפאל אדנה ז״ל (צילום: יהל פרג')
אביבה סהלה מהר ברכה, בהפגנת המחאה בעקבות מותו בדריסה של רפאל אדנה ז״ל (צילום: יהל פרג')

גליה, ירושלים: "צדק לרפאל, זה פוגש אותי בכל דבר בכל השקפה באהבת האדם והאמת והצדק. מצפה שיהיה צדק אמיתי, לא מגואל בדם. יצאתי ובאתי עזבתי את הילדים ובאתי כדי להילחם עד שיהיה צדק לילד, למדינה".

אגרנש, הרצליה: "מה שהוציא אותי זה שהיא הדורסת טשטשה ראיות, עשתה מה שעשתה והעלימה ראיות. יש לי שני ילדים ואני חוששת שזה יקרה להם, זה לא קשור לצבע עור, אני גרה בהרצליה ואין שם אתיופים לא מייחסת לזה גזענות. אני נטו כדי שיהיה צדק. אנשים מכל מני צבעים באו. גם אם היה לבן הייתי יוצאת להפגנה, זה מדהים שכולם תומכים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!