דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ראש ממשלת ספרד נגד נשיא ההתאחדות שנישק בפה את כוכבת נבחרת ספרד: "ההתנצלויות אינן מספיקות"

ספרד סוערת בעקות האירוע בטקס חלוקת המדליות בגמר המונדיאל, בו לואיס רוביאלס נישק את ג'ניפר הרמוסו, ללא הסכמתה | בסרטון שפורסם היום (ד') נראה רוביאלס מניף את שחקנית הנבחרת, אתנה דל קסטילו, על כתפו | ארגון השחקנים והשחקניות בספרד קורא לפטר את נשיא ההתאחדות

נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)
נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)
יאיר צוקר

ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, מתח ביקורת על ראש ההתאחדות לכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, על כך שנישק, ללא הסכמתה, את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו בגמר מונדיאל הנשים. "מה שראינו אינו מקובל", אמר סאנצ'ס. "וההתנצלויות שהציע רוביאלס אינן מספיקות, הייתי קורא להן בלתי הולמות, ולכן עליו להמשיך לנקוט בצעדים נוספים כדי להבהיר את מה שכולנו ראינו".

בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP פורסם היום (רביעי) סרטון בו רוביאלס מניף את שחקנית הנבחרת, אתנה דל קסטילו, על כתפו, כשהוא מחייך והיא המומה מהמחזה. המקרה מצטרף גם לתמונות שהתפרסמו לאחר הניצחון, בהן רוביאלס אחז במפשעה בתנועת ניצחון. זה קרה כשהנסיכה אינפנטה סופיה בת ה-16 ומלכת ספרד לטיזיה עמדו בקרבת מקום.

בסיום גמר המונדיאל נשיא ההתאחדות הספרדית נישק בפה את שחקנית הנבחרת ג'ניפר הרמוסו. כל השחקניות עברו דרך רוביאלס לאחר שקיבלו את המדליות שלהן והיא חיבק אותן אחת אחת. את הרמוסו הוא חיבק למספר שניות, ולאחר מכן תפס בראשה וכאמור נישק אותה בפה. לאחר מכן, בחדר ההלבשה, עלתה הרמוסו לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלה, נשאלה על האירוע וענתה: "לא אהבתי את זה".

התאחדות הכדורגל הספרדית הודיעה כי תקיים ישיבת חירום של האסיפה הכללית שלה ביום שישי. לא ברור אם רוביאלס יכול לשמור על הגיבוי של מנהיגי ארגוני הכדורגל האזוריים של ספרד.

נבחרת ספרד זוכה במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Avi Parr)
נבחרת ספרד זוכה במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Avi Parr)

לאחר שטען שמי שביקרו את נשיקתו היו "אידיוטים וטיפשים", רוביאלס נאלץ להתנצל ביום שני. הנשיקה הכפויה עוררה זעקה בתוך ספרד ומחוצה לה. סגנית ראש הממשלה יולנדה דיאז אמרה כי רוביאלס "הטריד ותקף" אישה וקראה לו להתפטר.

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל העולמי 'פיפרו' פרסם הודעה: "מאשרים לחלוטין את הצהרת איגוד השחקנים הספרדי AFE בקריאה לפעולה מיידית כדי לטפל בהתנהלותו של נשיא ההתאחדות הספרדית, לואיס רוביאלס, וקוראת לחקור את מעשיו במסגרת הקוד האתי של פיפ"א".

"אנו חוזרים ומדגישים כי זה היה מצער מאוד שרגע כה מיוחד עבור שחקני נבחרת ספרד המתרחש בפני קהל טלוויזיה עולמי צריך להיות מוכתם על ידי התנהלות בלתי הולמת של אדם בתפקיד הנושא כל כך הרבה אחריות", הוסיפו והדגישו, "מגע פיזי כלפי שחקניות אינו מתאים או מקובל בשום הקשר, ובמיוחד לא כאשר הם מוצבים בעמדת פגיעות על ידי אדם המחזיק בעמדת כוח עליהן במקום עבודתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!