דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עליה במבקשי העבודה בחודש יולי: בעיקר במקצועות החינוך ובחברה החרדית

מספר מבקשי העבודה בחודש יולי עמד על 170.5 אלף איש, עליה של כ-9.5% לעומת חודש יוני שהושפעה מתופעת פיטורי הקיץ | מספר תובעי האבטלה עלה מכ-100 אלף ביוני לכ-114.8 אלף ביולי

נשים חרדיות עובדות בחברת היי-טק (צילום: עביר סולטאן / פלאש 90)
נשים חרדיות עובדות בחברת היי-טק (צילום: עביר סולטאן / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מספר מבקשי העבודה בחודש יולי עמד על 170.5 אלף איש, עליה של כ-9.5% לעומת חודש יוני שהושפעה מתופעת פיטורי הקיץ, כך פרסם שירות התעסוקה הישראלי היום (חמישי). בניכוי ההשפעות העונתיות, מדובר בעליה של כ-0.8% ביחס לחודש יוני. עליות משמעותיות במספר מבקשי העבודה נרשמו במקצועות החינוך ובפרט בחברה החרדית. בענפי ההיי-טק נרשמה מגמה מעורבת.

העלייה במספר מבקשי העבודה והירידה במספר המשרות הפנויות שעמדו בחודש יולי על 119.5 (ירידה של 5.9 אלף לעומת יוני), הביאו לעליה גם ביחס בין מספר דורשי העבודה למספר המשרות הפנויות, כשעל כל מאה משרות פנויות התמודדו ביולי 143 דורשי עבודה, זאת לעומת הקיץ שעבר שבשיאו (אוגוסט) נרשמו 98 דורשי עבודה על כל מאה משרות פנויות – כלומר פחות דורשי עבודה ממשרות. בתקופה המקבילה ב-2019 התמודדו 168 דורשי עבודה על כל מאה משרות פנויות.

מספר תובעי האבטלה עלה מכ-100 אלף ביוני לכ-114.8 אלף ביולי, והמשיך בכך את המגמה של עליה במספר תובעי האבטלה מאז אפריל 2022. מספר תובעי הבטחת הכנסה, קצבה המאפיינת אבטלה ממושכת, נותר יציב (עם עליה של 0.6% בהשוואה ליולי, ללא ניכוי עונתיות), ועמד על פחות מכ-50 אלף תובעים.

כזכור, מספר מפוטרי הקיץ עד אמצע אוגוסט עמד על 15.9 אלף, מהם 85% נשים (ו-45% שפוטרו גם בקיצים קודמים). כתוצאה מכך עלה שיעור הנשים מקרב דורשי העבודה ביולי ל-55%, זאת לאחר שבחודשים האחרונים נע סביב ה-53%. כתוצאה מתופעת פיטורי הקיץ עלה גם שיעור דורשי העבודה המתגוררים באשכולות החברתים-כלכליים הנמוכים (1-3) בעוד שיעור דורשי העבודה באשכולות הגבוהים יותר ירד – וזאת בניגוד למגמה בשנה החולפת שהתאפיינה בהיחלשות החזקים כתוצאה מההאטה בענף ההיי-טק.

מורה ביום הראשון ללימודים בכיתה א' בבי"ס יסודי בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (הדס פרוש / פלאש90)
מורה ביום הראשון ללימודים בכיתה א' בבי"ס יסודי בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (הדס פרוש / פלאש90)

עליות משמעותיות במספר דורשי העבודה נרשמו במשלחי יד הקשורים להוראה ולחינוך המושפעים יותר מפיטורי הקיץ. כך למשל, בקרב מורים בחינוך היסודי ומחנכים בחינוך הקדם יסודי נרשמה עלייה של 89.1% במספר דורשי העבודה, בקרב בעלי משלח יד אחר בתחום ההוראה נרשמה עלייה של 56.8% ובקרב מטפלים בילדים וסייעים למורים נרשמה עלייה של 51.4%.

באשר לענפי ההייטק, שהתאפיינו בעלייה עקבית במספר דורשי העבודה במשך חודשים ארוכים, נרשמה מגמה מעורבת – מחד, נרשמה עלייה של 7% בקרב מפתחי תכנה ומנתחי יישומים, אך מנגד נרשמה ירידה קלה של 0.1%- בקרב הנדסאי וטכנאי תמיכה ותפעול בטכנולוגיות ICT.

קבוצה נוספת בקרבה נרשמה עליה משמעותית במספר דורשי העבודה היא חרדים, שמספר דורשי העבודה מקרבם עלה ב-45%. בהתאם נרשמה קפיצה במספר מבקשי העבודה במודיעין עילית, אלעד, בני ברק, ביתר עילית, ובית שמש. היסטורית, קבוצה זו מושפעת יותר מתופעת פיטורי הקיץ, וזאת בין היתר בשל תצורות העסקה פוגעניות של אנשי ונשות חינוך במערכת החינוך החרדית, ששיעור העובדים המאוגדים בה נמוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!