דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

קיצור יום העבודה והגדרת שעות מנוחה: הסכם חדש באיגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה

ההסכם, המיועד ל-1,000 חברים וחברות בארגון, נחתם לאחר כעשרה חודשים של מו"מ אינטנסיבי ולאחר שנים של חוסר שקט בתעשייה ועימותים בין הארגונים | הוא ייכנס לתוקף כבר באוקטובר הקרוב ויהיה תקף לשנתיים הקרובות 

חתימת הסכם באיגוד עובדות ועובדי הקולנוע והטלוויזיה (צילום: אקט)
חתימת הסכם באיגוד עובדות ועובדי הקולנוע והטלוויזיה (צילום: אקט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה מזה 15 שנה חתמו היום (רביעי) נציגי אקט (איגוד עובדות ועובדי הקולנוע והטלוויזיה) ונציגי איגוד המפיקים על הסכם חדש אשר יסדיר את תנאי העבודה של אנשי הפקות הקולנוע וטלוויזיה בענף. ההסכם כולל את קיצור יום העבודה, הגדרת מנוחה מינימלית בין ימי צילום ובסופי שבוע, אפשרות להעסקה בחצאי ימים, הסדרת תנאי העבודה הפיזיים על הסט ועוד.

ההסכם נחתם לאחר כעשרה חודשים של מו"מ אינטנסיבי ולאחר שנים של חוסר שקט בתעשייה ועימותים בין הארגונים. הוא ייכנס לתוקף כבר באוקטובר הקרוב ויהיה תקף לשנתיים הקרובות.

איגוד מפיקי הטלוויזיה והקולנוע בישראל מייצג את חברות ההפקה והמפיקים בתעשיית קולנוע והטלוויזיה, המקדמים את היצירה בשלל הז'אנרים, לרבות סרטי קולנוע, סדרת דרמה, סדרות תעודה, ילדים ונוער, ריאליטי ועוד. אקט, איגוד עובדות ועובדי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, מייצג כ-1,000 אנשי ונשות צוות ממגוון המקצועות הטכניים והאומנותיים העובדים על סט הצילומים.

יו״ר איגוד המפיקים אדר שפרן: "אני רוצה להודות להנהלה החדשה של ארגון אקט ולהנהלה המסורה של איגוד המפיקים, על הנכונות והסבלנות להגיע להסכם שירגיע את התעשייה. ההסכם החדש יאפשר סדר וודאות אחרי שנים מורכבות מאוד ויחזיר את האווירה הטובה והחיונית לסט הצילומים, וכן יאפשר לשני הגופים לעבוד יחד למען מטרות גדולות יותר".

יו"ר איגוד אקט, גלי רשף: "ההסכם הוא בשורה משמעותית לנשות ואנשי הצוות והתעשייה כולה. הוא התאפשר בזכות חתירה עקשנית וארוכת השנים של חברות וחברי האיגוד לשיפור תנאי העבודה, והודות לגמישות ולמנהיגות של הנהלות שני האיגודים. התעשייה זקוקה ליחסי עבודה בריאים ולעבודה בצורה שפויה והוגנת יותר, בין היתר כדי שנוכל לרכז מאמצים במאבק למען עתיד התעשייה כולה"

ההסכם בין שני הארגונים מגיע בין היתר על רקע תזכיר החוק שמקדם שר התקשורת, שלמה קרעי, שמאיים לפגוע בצורה משמעותית ביצירה הישראלית, בתעשייה ובעובדים המקומיים. שני הארגונים הביעו את התנגדותם הנחרצת לחקיקה הממשלתית, והודיעו כי הם נערכים יחד עם כל איגודי תעשיית היצירה הישראלית למאבק לשמירה על מטה לחמם של אלפי משפחות של אנשי ונשות התעשייה ולהבטחה של המשך יצירה ישראלית איכותית ומבוקשת בארץ וברחבי העולם. רק השבוע הציג ארגון אקט נייר עמדה בפני משרדי התקשורת והמשפטים ובו הביע חשש מפני פגיע בתנאי העובדים ובהשקעה ביצירה המקומית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!