דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חורחה וילדה פוטר מאימון נבחרת הנשים של ספרד, מונסראט טומה מונתה במקומו

וילדה, מקורבו של נשיא ההתאחדות המושעה לואיס רוביאלס, אימן את הנבחרת ב-8 השנים האחרונות ולקח חלק בזכייה במונדיאל | המאמן עורר סערה לפני כשנה בעקבותיה 15 שחקניות פרשו מהנבחרת | טומה תהיה מאמנת הראשונה בתולדות נבחרת ספרד

חורחה וילדה, פוטר מאימון נבחרת הנשים של ספרד (צילום: AP/Avi Parr)
חורחה וילדה, פוטר מאימון נבחרת הנשים של ספרד (צילום: AP/Avi Parr)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ההתאחדות הספרדית הודיעה הערב (שלישי) על פיטוריו של חורחה וילדה, מאמן נבחרת הנשים של ספרד. וילדה אימן את הנבחרת בשמונה השנים האחרונות ולקח חלק בזכייה של הנבחרת במונדיאל הקיץ. במקומו מונתה מונסראט טומה שהפכה למאמנת הראשונה בתולדות נבחרת ספרד.

וילדה היה מאמן הנבחרת במהלך המונדיאל ההיסטורי של הנבחרת באוסטרליה וניו זילנד. בין המאמן לשחקניות היו יחסים עכורים, כאשר כבר לפני שנה 15 שחקניות הנבחרת הודיעו על פרישה מהמדים הלאומיים בעקבות מה שהן הגדירו כתרבות רעילה שהכניס וילדה כמאמן הנבחרת. המאמן זכה לתמיכת נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס, שהתעלם בכוחנות מתלונות השחקניות. לקראת המונדיאל 12 מאותן שחקניות ביקשו לחזור, כדי לא לפספס את הטורניר והמאמן החזיר רק שלוש מהן.

כזכור, בסיום גמר המונדיאל בו ניצחה ספרד 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה בגביע העולם לנשים, נשיא ההתאחדות הספרדית נישק בפה את שחקנית הנבחרת ג'ניפר הרמוסו. כל השחקניות עברו דרך רוביאלס לאחר שקיבלו את המדליות שלהן והיא חיבק אותן אחת אחת. את הרמוסו הוא חיבק למספר שניות, ולאחר מכן תפס בראשה וכאמור נישק אותה בפה.

לאחר מכן עלתה הרמוסו לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלה, נשאלה על האירוע וענתה: "לא אהבתי את זה". בהמשך כתבה הרמוסו בפוסט: "אני רוצה להבהיר, שבשום מצב לא הסכמתי לנשיקה".

נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)
נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)

שחקני נבחרת הגברים של ספרד התייצבו לצד השחקניות ונגד רוביאלס. הקפטנים הנבחרת: אלברו מוראטה, ססאר אספיליקווטה, מרקו אסנסיו ורודרי, קיימו ביום ראשון מסיבת עיתונאים לפני צמד המשחקים במוקדמות יורו 2024, במהלכה הקריא מוראטה הודעה משותפת של כל הנבחרת בה הוא מגנה את מעשיו המטרידים של הנשיא בסיום בגמר גביע העולם לנשים ועומד לצד השחקניות.

"קודם כל, אנחנו רוצים לברך שוב את נבחרת הנשים על הזכייה באליפות העולם", אמר מוראטה. "מדובר באבן דרך היסטורית מלאה במשמעות שתסמן לפני ואחרי את כדורגל הנשים הספרדי, ותעורר השראה בנשים וילדות רבות. מסיבה זו, אנחנו רוצים להצטער ולהביע את הזדהותנו עם השחקניות שראו את הצלחתן מוכתמת".

"אנחנו מגנים את ההתנהגות של רוביאלס, שלא נהג בצורה שראויה לתפקידו. אנו מעמידים את עצמנו בתקיפות ובבהירות לצד הערכים שהספורט מייצג", הוסיף חלוץ אתלטיקו מדריד. "הכדורגל הספרדי חייב להיות מנוע של כבוד, השראה, הכלה וגיוון ועליו להוות דוגמה בהתנהלותו על המגרש ומחוצה לו".

נבחרת ספרד זוכה במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Avi Parr)
נבחרת ספרד זוכה במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Avi Parr)

לאחר התפוצצות הפרשה, רוביאלס סירב להתפטר שיבח את וילדה והצהיר שהוא רוצה להחתים אותו לארבע שנים נוספות כמאמן הנבחרת בחוזה של 2 מיליון יורו לכל התקופה. המאמן בחר למחות כפיים ולקח את הזמן עד שסוף סוף יצא בהצהרה די עדינה כנגד הנשיא ופעולותיו הבלתי מקובלות.

ברגע שרוביאלס הושעה, היה ברור שהמאמן לא ימשיך לאור האווירה הקשה שיצר בחדר ההלבשה של הנבחרת. בהצהרה הרשמית ההתאחדות הודו לוילדה על תרומתו: "המאמן היה המפתח לצמיחה המדהימה של כדורגל הנשים ועוזב את ספרד כאלופת עולם ומקום שני בדירוג פיפ"א".

המאמנת החדשה של אלופת העולם היא מונסראט טומה בת ה-41, שהייתה בעברה שחקנית בקבוצות אוביידו, לבנטה וברצלונה. טומה זכתה כשחקנית קישור בשתי אליפויות ספרד והופיעה ארבע פעמים במדי הנבחרת הלאומית. טומה עבדה מאז 2020 בצוות האימון של הנבחרת הבוגרת והנבחרת עד גיל 17.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!