דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הגברים של ספרד נגד רוביאלס ולצד השחקניות: "מגנים את התנהגותו"

כוכב הנבחרת, אלברו מוראטה, הקריא את הודעת הנבחרת: "אנחנו רוצים להביע את הזדהותנו עם השחקניות, שראו את הצלחתן מוכתמת" | לואיס רוביאלס, שנישק את ג'ניפר הרמוסו בגמר המונדיאל, ללא הסכמתה, מסרב לעזוב את תפקידו, למרות הסנקציות והביקורת נגדו

שחקני נבחרת הספרד בכדורגל במונדיאל קטאר 2022 מול קוסטה ריקה (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
שחקני נבחרת הספרד בכדורגל במונדיאל קטאר 2022 מול קוסטה ריקה (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקני נבחרת הגברים של ספרד הצטרפו באופן רשמי למחאה נגד נשיא ההתאחדות לכדורגל במדינה, לואיס רוביאלס. הקפטנים הנבחרת: אלברו מוראטה, ססאר אספיליקווטה, מרקו אסנסיו ורודרי, קיימו אתמול (ראשון) מסיבת עיתונאים לפני צמד המשחקים במוקדמות יורו 2024, במהלכה הקריא מוראטה הודעה משותפת של כל הנבחרת בה הוא מגנה את מעשיו המטרידים של הנשיא בסיום בגמר גביע העולם לנשים ועומד לצד השחקניות.

"קודם כל, אנחנו רוצים לברך שוב את נבחרת הנשים על הזכייה באליפות העולם", אמר מוראטה. "מדובר באבן דרך היסטורית מלאה במשמעות שתסמן לפני ואחרי את כדורגל הנשים הספרדי, ותעורר השראה בנשים וילדות רבות. מסיבה זו, אנחנו רוצים להצטער ולהביע את הזדהותנו עם השחקניות שראו את הצלחתן מוכתמת".

"אנחנו מגנים את ההתנהגות של רוביאלס, שלא נהג בצורה שראויה לתפקידו. אנו מעמידים את עצמנו בתקיפות ובבהירות לצד הערכים שהספורט מייצג", הוסיף חלוץ אתלטיקו מדריד. "הכדורגל הספרדי חייב להיות מנוע של כבוד, השראה, הכלה וגיוון ועליו להוות דוגמה בהתנהלותו על המגרש ומחוצה לו".

כזכור, בסיום גמר המונדיאל בו ניצחה ספרד 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה בגביע העולם לנשים, נשיא ההתאחדות הספרדית נישק בפה את שחקנית הנבחרת ג'ניפר הרמוסו. כל השחקניות עברו דרך רוביאלס לאחר שקיבלו את המדליות שלהן והיא חיבק אותן אחת אחת. את הרמוסו הוא חיבק למספר שניות, ולאחר מכן תפס בראשה וכאמור נישק אותה בפה. לאחר מכן עלתה הרמוסו לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלה, נשאלה על האירוע וענתה: "לא אהבתי את זה". בהמשך כתבה הרמוסו בפוסט: "אני רוצה להבהיר, שבשום מצב לא הסכמתי לנשיקה".

נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)
נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)

מלבד הנשיקה לא בהסכמה, רוביאלס נראה אחרי הגמר כשהוא מניף את שחקנית הנבחרת, אתנה דל קסטילו, על כתפו והיא המומה מהמחזה. המקרה מצטרף גם לתמונות שהתפרסמו לאחר הניצחון, בהן רוביאלס אחז במפשעה בתנועת ניצחון. זה קרה כשהנסיכה אינפנטה סופיה בת ה-16 ומלכת ספרד לטיזיה עמדו בקרבת מקום.

רוביאלס מסרב לעזוב את תפקידו, למרות הטענות הקשות נגדו. בהודעה רשמית שפרסם המשיך לטעון כי הנשיקה להרמוסו על הפודיום בסיום גמר המונדיאל, "הייתה בהסכמת שני הצדדים".

ההתאחדות העולמית לכדורגל (פיפ"א) השעתה את רוביאלס מתפקידו בשבוע שעבר. סירובו של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.

נבחרת ספרד זוכה במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Avi Parr)
נבחרת ספרד זוכה במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Avi Parr)

ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, ביקר בחריפות את התנהגותו של רוביאלס. "מה שראינו אינו מקובל, וההתנצלויות שהציע רוביאלס אינן מספיקות, הייתי קורא להן בלתי הולמות", אמר סאנצ'ס, "ולכן עליו להמשיך לנקוט צעדים נוספים כדי להבהיר את מה שכולנו ראינו".

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל העולמי 'פיפרו' פרסם הודעה: "מאשרים לחלוטין את הצהרת איגוד השחקנים הספרדי AFE בקריאה לפעולה מיידית כדי לטפל בהתנהלותו של נשיא ההתאחדות הספרדית, לואיס רוביאלס, וקוראת לחקור את מעשיו במסגרת הקוד האתי של פיפ"א".

"אנו חוזרים ומדגישים כי זה היה מצער מאוד שרגע כה מיוחד עבור שחקני נבחרת ספרד המתרחש בפני קהל טלוויזיה עולמי צריך להיות מוכתם על ידי התנהלות בלתי הולמת של אדם בתפקיד הנושא כל כך הרבה אחריות", הוסיפו והדגישו, "מגע פיזי כלפי שחקניות אינו מתאים או מקובל בשום הקשר, ובמיוחד לא כאשר הם מוצבים בעמדת פגיעות על ידי אדם המחזיק בעמדת כוח עליהן במקום עבודתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!