דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
18.0°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 18.0°תל אביב
  • 18.0°חיפה
  • 17.5°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 18.9°אילת
  • 16.9°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 16.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

פיפ"א השעתה את נשיא ההתאחדות הספרדית לכדורגל, לאחר שנישק שחקנית ללא הסכמתה בגמר המונדיאל

ההתאחדות העולמית השעתה את לואיס רביאלס עד לסיום חקירת התנהגותו בגמר, שכללה גם מחוות ניצחון בעלת אופי מיני כשעמד סמוך למלכת ספרד ולבתה | הנשיקה לשחקנית ג'ני הרמוסו עוררה ביקורת ומחאה של שחקניות ושחקני כדורגל ושל ראש ממשלת ספרד

נשיא ההתאחדות הספרדית לכדורגל, לואיס רביאלס (צילום ארכיון: AP Photo/Paul White)
נשיא ההתאחדות הספרדית לכדורגל, לואיס רביאלס (צילום ארכיון: AP Photo/Paul White)
יאיר צוקר

ההתאחדות העולמית לכדורגל (פיפ"א) השעתה היום (שבת) את נשיא התאחדות הספרדית לכדורגל, לואיס רוביאלס מתפקידו, בזמן שוועדת המשמעת של ההתאחדות חוקרת את התנהגותו בגמר מונדיאל הנשים בכדורגל, שכללה נשיקה לשחקנית הנבחרת בשפתיה ללא הסכמתה.

פסיקת ההתאחדות התקבלה שישה ימים לאחר שרוביאלס הואשם בגרימת מבוכה לאומית לעיני קהל בינלאומי בסידני, אוסטרליה, שהאפילה על ההישג הענק של ספרד בזכייתה הראשונה בגביע העולם לנשים.

נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)
נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)

מלבד הנשיקה לשחקנית ג'ני הרמוסו, שאמרה שלא נתנה לכך את הסכמתה, רוביאלס גם נגע במפשעה שלו במחוות ניצחון בעלת אופי מיני, כשהוא עומד סמוך למלכת ספרד לטיזיה ובתה סופיה בת ה-16.

פיפ"א הודיעה שרוביאלס יושעה מכל תפקידיו בענף הכדורגל למשך 90 יום "בהמתנה להליכי המשמעת שנפתחו נגדו" בחמישי האחרון.

רוביאלס סירב להתפטר מנשיאות ההתאחדות בכינוס חירום של האסיפה הכללית שלה שנערך אתמול (שישי), למרות הערכות שיעזוב את תפקידו עקב לחץ כבד מהממשלה הספרדית, שחקניות כדורגל, מועדונים ובעלי תפקידים.

ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, ביקר בחריפות את התנהגותו של רוביאלס. "מה שראינו אינו מקובל, וההתנצלויות שהציע רוביאלס אינן מספיקות, הייתי קורא להן בלתי הולמות", אמר סאנצ'ס ברביעי האחרון, "ולכן עליו להמשיך לנקוט צעדים נוספים כדי להבהיר את מה שכולנו ראינו".

כחלק מהמחאה נגד רוביאלס הודיעו אתמול 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם שחקניות הנבחרת, שלא יופיעו במדי הנבחרת עד שרוביאלס יודח מתפקידו. גם שחקן נבחרת הגברים של ספרד, בורחה איגלסיאס, הודיע שלא ילבש את המדים הלאומיים עד שנשיא ההתאחדות לא ייענש: "ככדורגלן וכאדם, אני חש שאירועי היום לא מייצגים אותי".

פיפ"א לא קבעה לוח זמנים להחלטת ועדת המשמעת שלה. שופטי המשמעת של ההתאחדות העולמית יכולים להטיל סנקציות על יחידים, שנעות מאזהרות וקנסות ועד השעיות מעיסוק בספורט.

המהלך של פיפ"א בוצע לאחר שההתאחדות הספרדית איימה לנקוט צעדים נגד הרמוסו, על סירובה לקבל את גירסתו של רוביאלס למקרה הנשיקה, שאירעה בקבלת המדליות והגביע לנבחרת הספרדית לאחר ניצחון 0:1 על אנגליה בגמר המונדיאל שנערך בראשון האחרון. ההשעיה אמורה למנוע מרוביאלס לעבוד בתחום הכדורגל ולעמוד בקשר עם בעלי תפקידים אחרים.

שופט המשמעת של פיפ"א, ג'ורג' פלאסיו, הודיע שהבחירה להתערב במקרה נועדה להגן על "הזכויות הבסיסיות" של הרמוסו ועל מעמדה של ועדת המשמעת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!