דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רן ארז ביקר את כוונת השר קיש לבקש צווי מניעה לעיצומים: "מותיר את המורים חשופים ל'רצון הטוב' של פקידי האוצר"

יו"ר ארגון המורים הודיע אתמול (ג') על חידוש העיצומים בעקבות מחלוקות בין הצדדים, וכתב לשר החינוך: "משרדי החינוך והאוצר לא ביצעו ולו התחייבות אחת, ומבקשים לחזור לגרירת הרגליים האופיינית ולמשוך זמן"

שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: פלאש 90)
שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים רן ארז שלח היום (רביעי) מכתב לשר החינוך יואב קיש, שבו הוא מבקר את כוונתו לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש צו מניעה לגבי ציונים לעתודאים ומסיימי י"ב בחברה הערבית (כדי להתקבל למוסדות האקדמיים). "הודעת לי שבכוונתך לחזור למתווה העימות ולפעול משפטית נגד ארגון המורים, ולנסות להותיר את מורי החינוך העל-יסודי חשופים ל'רצון הטוב' של פקידי האוצר".

ארז הודיע אתמול על חידוש העיצומים של הארגון, שכוללים אי-יציאה לטיולים ומסעות לפולין, אי-מתן ציונים ואי-השתתפות בציונים. ימי הלימודים יתקיימו כרגיל. העיצומים חודשו בעקבות שתי מחלוקות: האחת, נסיגת האוצר מתשלום הפעימה הראשונה על סך 800 שקלים במשכורת ספטמבר וכוונתו לשלם בעוד שלושה חודשים. השנייה היא דרישת האוצר שמורי הארגון ייכללו בלוח החופשות שנקבע עם הסתדרות המורים.

"בעוד משרדי החינוך והאוצר לא עשו דבר, לא ביצעו ולו התחייבות אחת, הנה הם אף מבקשים לחזור לגרירת הרגליים האופיינית ולמשוך זמן של 3 חודשים לפני חתימה על הסכם קיבוצי מחייב", כתב ארז. "ביקשנו לקצר את טווח הזמנים, ובכל מקרה, כדי לוודא את תשלום תוספות השכר עליהן סוכם במועדן – לשלמן למורות ולמורים שמחכים למעלה משנה וחצי לתוספת השכר".

ארז הוסיף שהוא סומך על בית הדין לעבודה שיעשה את עבודתו. "אני מצטער על בחירתך לחזור לזירת העימות, אך סומך ידי מאוד על בית הדין הארצי לעבודה, שאף מתח ביקורת על התנהלות משרד האוצר מול ארגון המורים במשך שנה וחצי". הוא קרא לקיש לרכז את מאמציו בחתימה על הסכם קיבוצי עם ארגון המורים, "למען יציבות מערכת החינוך ולמען המורות והמורים בישראל".

שר החינוך יואב קיש: "השר ביקש לקיים פגישה עוד היום עם רן ארז לגבי הציונים לעתודאים, ומסיימי י״ב בחברה הערבית (על מנת להתקבל למוסדות האקדמיים). בשל הדחיפות והפגיעה המיידית בתלמידים, משרד החינוך יגיש צו מניעה לבית הדין לעבודה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!