דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשיא ההתאחדות הספרדית לכדורגל שמואשם בתקיפה מינית, הודיע: "אתפטר מתפקידי"

לואיס רוביאלס, שנישק ללא הסכמה את השחקנית ג'ניפר הרמוסו בגמר גביע העולם, אמר בריאיון כי "הוא לא יכול להמשיך בעבודתו" ובכוונתו להגיש את התפטרותו | הרמוסו הגישה בשבוע שעבר תלונה רשמית נגד רוביאלס ופיפ"א השעתה אותו

נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)
נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, מנשק את שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו, אחרי הזכייה במונדיאל הנשים (צילום: Sports Press Photo via Reuters Connect)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית, אמר היום (ראשון) כי בכוונתו להתפטר מתפקידו. זאת לאחר פרשת הנשיקה, ללא הסכמתה, לכוכבת הנבחרת ג'ני הרמוסו, על הפודיום בגמר גביע העולם לנשים בכדורגל.

הרמוסו הגישה בשבוע שעבר תלונה רשמית נגד רוביאלס והאשימה אותו בתקיפה מינית. התלונה הגיעה יממה לאחר שחורחה וילדה, מאמן הנבחרת ב-8 השנים האחרונות ומי שנחשב למקורבו של נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס, פוטר מתפקידו. במקומו מונתה העוזרת שלו מונטסה טומה, שהפכה לאישה הראשונה אי פעם בתפקיד.

כזכור, בסיום גמר המונדיאל בו ניצחה ספרד 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה בגביע העולם לנשים, נשיא ההתאחדות הספרדית נישק בפה את שחקנית הנבחרת ג'ניפר הרמוסו. כל השחקניות עברו דרך רוביאלס לאחר שקיבלו את המדליות שלהן והיא חיבק אותן אחת אחת. את הרמוסו הוא חיבק למספר שניות, ולאחר מכן תפס בראשה וכאמור נישק אותה בפה.

לאחר מכן עלתה הרמוסו לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלה, נשאלה על האירוע וענתה: "לא אהבתי את זה". בהמשך כתבה הרמוסו בפוסט: "אני רוצה להבהיר, שבשום מצב לא הסכמתי לנשיקה".

ג'ניפר הרמוסו במדי נבחרת ספרד במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/John Cowpland)
ג'ניפר הרמוסו במדי נבחרת ספרד במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/John Cowpland)

שחקני נבחרת הגברים של ספרד הצטרפו למחאה נגד רוביאלס. הקפטנים הנבחרת: אלברו מוראטה, ססאר אספיליקווטה, מרקו אסנסיו ורודרי, קיימו מסיבת עיתונאים לפני צמד המשחקים במוקדמות יורו 2024, במהלכה הקריא מוראטה הודעה משותפת של כל הנבחרת בה הוא מגנה את מעשיו המטרידים של הנשיא בסיום בגמר גביע העולם לנשים ועומד לצד השחקניות.

ההתאחדות העולמית לכדורגל (פיפ"א) השעתה את רוביאלס מתפקידו לפני שבועיים. סירובו של רוביאלס בתחילה לעזוב את תפקידו, גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים בכדורגל ובפוליטיקה. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!