דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
24.8°תל אביב
  • 24.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 22.2°חיפה
  • 25.0°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 32.0°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 21.9°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לראשונה מזה תשע שנים: דמי ההבראה במגזר הפרטי יוגדלו ב-40 ש"ח ליום

שר העבודה יואב בן צור חתם על צו הרחבה להסכם בין ההסתדרות לנשיאות המגזר העסקי שיגדיל את התשלום על יום הבראה ל-418 ש"ח | השר חתם גם על צו הרחבה להסכם שיפצה עובדים שנעדרו עקב מבצע 'עלות השחר' | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הטבה שתורגש בכיס של כל אזרח"

שר העבודה יואב בן צור (שני מימין), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, בטקס חתימת צווי הרחבה להסכמים קיבוציים על דמי הבראה ופיצויים על מבצע עלות השחר (צילום: דוברות ההסתדרות)
שר העבודה יואב בן צור (שני מימין), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, בטקס חתימת צווי הרחבה להסכמים קיבוציים על דמי הבראה ופיצויים על מבצע עלות השחר (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר העבודה, יואב בן צור (ש"ס), חתם על צווי ההרחבה להגדלת שווי דמי ההבראה במגזר הפרטי, ולתשלום שכר לעובדים שנעדרו מעבודתם במהלך מבצע 'עלות השחר' באוגוסט 2022. טקס החתימה נערך בבית ההסתדרות בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי.

דמי ההבראה יעלו בעקבות החתימה בכל המגזר הפרטי, לראשונה מזה 9 שנים, דמי ההבראה במגזר הפרטי מ-378 ל-418 שקל ליום. יודגש כי קצובת דמי ההבראה משולמת לרוב בחודשים יולי או אוגוסט, אולם גם אלה שקיבלו כבר את דמי ההבראה לשנת 2023 ייהנו בהתאם לצו מתשלום ההפרש שבין התעריף הישן לתעריף המעודכן, רטרואקטיבית. לדמי הבראה זכאים עובדים שהשלימו שנת עבודה אחת (12 חודשים) לפחות במקום עבודתם, בהתאם לוותק שצברו במקום העבודה.

צו ההרחבה השני שעליו חתם שר העבודה נוגע להסכם בין ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי בנוגע להסדרת תשלום שכר לעובדות ולעובדים המתגוררים במרחק של עד 40 ק"מ מרצועת עזה ואשר נעדרו מעבודתם בעקבות מבצע "עלות השחר" – מבצע של צה"ל ברצועת עזה שהתקיים באוגוסט שעבר. בהתאם לקבוע בתקנות מס רכוש וקרן פיצויים, הוחלט כי תשלום השכר יינתן לעובדים שנעדרו ממקום עבודתם עקב הוראות פיקוד העורף או בגלל הצורך להשגיח על ילדיהם עקב סגירת מוסדות החינוך לאור ההגבלות שהוטלו.

תנאי הזכאות לפיצוי הוגדרו במסגרת ההסכם הקיבוצי וכוללים עובדים המתגוררים ביישובים שהכניסה והיציאה מהם נאסרו, עובדים המתגוררים עד 40 ק"מ מרצועת עזה שנעדרו על רקע הנחיה לסגירת מוסדות חינוך או לצורך שמירה על ילדיהם ועובדים שנעדרו מעבודתם בהתאם להוראה בדבר איסור התקהלות.

שר העבודה, יואב בן-צור: "מיום כניסתי לתפקיד, הייתה זו המשימה הראשונה שעמדה לנגד עיניי, חתימת צו הרחבה בהסכם קיבוצי שבין ההסתדרות ונציגי המעסיקים כדי להגדיל את דמי ההבראה לציבור העובדים בישראל . צו הרחבה לשנת 2023 ייתן מענה לכלל העובדים במגזר הפרטי, כולל העובדים לפי שכר שעתי, מדובר בבשורה של ממש עבור כשלושה מיליון עובדים במשק שיושפעו לטובה מעדכון התעריף, נמשיך לפעול לחיזוק מעמדם של העובדים במשק״.

השר בן צור התייחס גם לחתימת הצו לתשלום שכר לעובדים שנעדרו מעבודתם במהלך מבצע עלות השחר. לדבריו, ״למעלה משני עשורים עומדים תושבי העוטף בגבורה אזרחית בחזית מול הטרור מעזה ומתמודדים מול אתגרים ביטחוניים וכלכליים. היום עשינו עמם צדק וחתמנו על צו הרחבה למבצע 'עלות השחר' כדי לתת לעובדים ולמעסיקים את הפיצוי המגיע להם. משרד העבודה בראשותי ימשיך לחזק את החוסן הלאומי לתושבי העוטף ויפעל ללא לאות למען זכויותיהם. אנחנו מצדיעים לכם״.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "הבשורה שיוצאת מכאן היום למיליוני עובדות ועובדים במדינת ישראל היא שבאמצעות הידברות אפשר להגיע להסכמות. ההטבה הזאת בדמות העלאת דמי ההבראה תורגש בכיס של כל אזרח ואזרח, והיא משמעותית מאוד בימים של אינפלציה ויוקר מחיה. ההסתדרות תמשיך לדאוג לציבור העובדים ולהצמיח את הכלכלה הישראלית. אני מבקש להודות לשר העבודה יואב בן-צור ולממונה על יחסי העבודה עו"ד רבקה ורבנר שגיבו את המהלך, ולשותפי לדרך יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. חיזוק העובדים הוא גם חיזוק למעסיקים, וביחד זה ביטוי לכוחו של המשק הישראלי".

בר-דוד הדגיש בין היתר שחתימת צו ההרחבה התאפשרה לאחר הכרעת סכסוך משפטי ממושך שקבע כי נשיאות הארגונים העסקיים היא הגוף המוסמך לנהל מו"מח בשם כלל המעסיקים במשק לצורך חתימה על צווי הרחבה כלליים. "חושב לי לציין שצווי הרחבה הם חלק מהיכולת של כולנו, המדינה, ההסתדרות ונציגי המעסיקים, לנהל את יחסי העבודה במדינת ישראל" הוסיף בר דוד, וציין כי ישנם עוד מספר צווי הרחבה נוספים הממתינים לחתימת שר העבודה, ודורשים גם מעורבות של משרד האוצר. "זה אחד האופנים שלנו לטפל בעובדים שברמות השכר הנמוכות ביותר ושאין להם ועדים, שללא צווי ההרחבה הם תקועים בשכר המינימום. כולנו רוצים לראות את העובדים ברמות השכר הנמוכות מתקדמים וזה היופי והעוצמה של צווי ההרחבה".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: "אני מברך את  שר העבודה יואב בן-צור על חתימתו של צו ההרחבה העוסק בעדכון תשלום דמי ההבראה במגזר הפרטי. בשל העובדה שלא הורחבו ההסכמים הקיבוצים, שנחתמו בין ההסתדרות החדשה לבין נשיאות המגזר העסקי, נוצר כאוס במארג יחסי העבודה. היום, אנו שמים לכך סוף, ומובילים את המשק ליציבות והוודאות שהוא זקוק לו כל כך. בהזדמנות זו, ברצוני להודות לחברי ארנון בר-דוד על שיתוף הפעולה".

במשא ומתן על ההסכמים היו שותפים מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצררהב, סמנכ"ל כלכלה ומדיניות אדם בלומנברג ומנהלת מחלקת אסטרטגיה ומדיניות עו"ד הילה שינוק. מטעם המגזר העסקי ליווה את ההסכם יו"ר ועדת עבודה בנשיאות המגזר העסקי ומנכ"ל התאחדות האיכרים עו"ד ישי פולק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!