דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארה"ב: 7,000 עובדים הצטרפו לשביתת תעשיית הרכב; מושל קליפורניה גנז חוק מענקי אבטלה לשובתים

השביתה של איגוד עובדי הרכב נמשכת כבר כשבועיים והצטרפה לגל שביתות שפוקד את המדינה | מושל קליפורניה הטיל וטו על הצעת החוק למתן מענקים לעובדים ששובתים מעל לשבועיים: "זה לא הזמן להגדיל עלויות"

הפגנה של איגוד עובדי תעשיית הרכב לייד מפעל ג'נרל מוטורס בדלתא טאון, מישיגן (צילום: AP/פול סנסיה)
הפגנה של איגוד עובדי תעשיית הרכב לייד מפעל ג'נרל מוטורס בדלתא טאון, מישיגן (צילום: AP/פול סנסיה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מדינת קליפורניה לא תעניק מענקי אבטלה לעובדים שובתים. מושל קליפורניה גאווין ניוסום הטיל אתמול (שבת) וטו על הצעת החוק, שנוצרה בעקבות שביתות גדולות שפקדו את המדינה בשנה האחרונה, בהן שביתות התסריטאים והשחקנים ובתעשיית המלונות.

ברקע, איגוד עובדי תעשיית הרכב הרחיב את השביתות נגד יצרניות הרכב בדטרויט ביום שישי, והורה ל-7,000 עובדים נוספים לעזוב את העבודה באילינוי ובמישיגן כדי להפעיל לחץ רב יותר על החברות לשפר את ההצעות שלהן.

לדברי נשיא האיגוד שון פיין לעובדים, השביתות הסלימו מכיוון שחברות הרכב פורד וג'נרל מוטורס סירבו "לייצר התקדמות משמעותית" בשיחות המשא ומתן. הוא הוסי, שהשיחות בין נציגי האיגוד לחברות ממשיכות להתקיים ושהוא מקווה שיצליחו להגיע להסכמות.

נשיא איגוד עובדי הרכב שון פיין משוחח עם חברים שמפגינים לייד מפעל ג'נרל מוטורס בעיירת דלתא, מישיגן (צילום: AP/פול סנסיה)
נשיא איגוד עובדי הרכב שון פיין משוחח עם חברים שמפגינים לייד מפעל ג'נרל מוטורס בעיירת דלתא, מישיגן (צילום: AP/פול סנסיה)

לטענת המושל הדמוקרט ניוסום, הוא תומך בעובדים, אך הטיל וטו על הצעת החוק הזו מכיוון שהקרן שבה המדינה משתמשת לתשלום דמי אבטלה תהיה בחוב של כמעט 20 מיליארד דולר עד סוף השנה. "עכשיו זה לא הזמן להגדיל עלויות או לשאת בחוב גדול זה".

הצעת החוק הייתה מאפשרת לעובדים ששובתים לפחות שבועיים לקבל מענקי אבטלה מהמדינה, שיכולים להגיע עד 450 דולר לשבוע. בדרך כלל, רק עובדים שאיבדו את עבודתם שלא באשמתם זכאים להטבות אלו.

לטענת איגוד העובדים, כמות העובדים השובתים במשך יותר משבועיים כל כך קטנה שלא הייתה לחוק השפעה משמעותית על קופת האבטלה של המדינה. לדברי הסנטור אנתוני פורטנטינו, מחבר הצעת החוק, מתוך 56 השביתות בקליפורניה בעשור האחרון, רק שתיים נמשכו יותר משבועיים.

חברי איגוד עובדי הרכב יוצאים ממפעל של שיקגו פורד (צילום: AP/Charles Rex Arbogast)
חברי איגוד עובדי הרכב יוצאים ממפעל של שיקגו פורד (צילום: AP/Charles Rex Arbogast)

"הווטו הזה מטה את הכף לטובת תאגידים ומנכ"לים ומעניש עובדים המממשים את זכותם הבסיסית לשבות", אמרה לורנה גונזלס פלטשר, המזכירה והגזברית של פדרציית הלייבור של קליפורניה. "בתקופה שבה התמיכה הציבורית באיגודים ובשביתות נמצאת בשיא של כל הזמנים, הווטו הזה לא עולה בקנה אחד עם הערכים האמריקאים".

החקיקה הייתה ניסיון של מחוקקים במדינה הדמוקרטית לתמוך בעובדי מלונות בדרום קליפורניה ובשחקנים וסופרים בהוליווד ששביתו במשך רוב השנה הזו. שביתת הסופרים הסתיימה ב-26 בספטמבר, אך השתיים האחרות נמשכות – כלומר עובדים רבים עברו חודשים ללא שכר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!