דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בנק ישראל: דחיית תשלום הלוואות גם לחברות האשראי

בהמשך למתווה דחיית תשלום ההלוואות לבנקים, יוכלו תושבי העוטף, משרתי מילואים ומשפחות הנפגעים לדחות את התשלום ב-3 חודשים ללא ריבית או עמלות

בנק ישראל (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
בנק ישראל (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בנק ישראל הודיע אתמול (שני) על מתווה הקלות חדש ללווים מחברות האשראי, בדומה להקלות ללווים מהבנקים שייכנס לתוקף לכל המאוחר בסוף חודש אוקטובר. לפי המתווה, בקשות הקלה יאושרו אם יוגשו עד סוף השנה האזרחית. חברות האשראי עצמן סובלות זה השבוע השני מירידה משמעותית בפעילות הסליקה.

המתווה מאפשר למשקי הבית והעסקים אשר מתגוררים או פועלים בטווח של 30 ק"מ מרצועת עזה, אזרחים שפונו מביתם על ידי גורם מדינתי רשמי בהתאם לרשימה שתתעדכן מעת לעת, אוכלוסיית משרתי המילואים ומגויסים בצו 8, או אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה לחללי המלחמה או לחטופים או לנעדרים לדחות תשלומי הלוואות, למשך שלושה חודשים. לקבוצת לקוחות זו ההלוואות יידחו ללא חיוב בריבית וללא חיוב בעמלות, בהתאם לפירוט המופיע בטבלה המצורפת כנספח להודעה זו. בנוסף, לקבוצה זו יינתן פטור מחלק מהעמלות הכרוכות בפעילות מול חברות כרטיסי האשראי.

ליתר לקוחות חברות כרטיסי האשראי, תינתן האפשרות לדחות תשלומי הלוואות למשך שלושה חודשים, כאשר התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה והתשלומים יתווספו בסוף תקופת ההלוואה. הדחייה תבוצע ללא חיוב בעמלות. יודגש, כי מכיוון שללקוחות אלו דחיית התשלומים כרוכה בריבית על תקופת הדחייה, חשוב שטרם קבלת ההחלטה הלקוח יבחן את השלכות הדחייה, לרבות המחיר הכלכלי שלה, על מנת שיוכל לקבל החלטה מושכלת.

חברות האשראי מרוויחות פחות

עד כה, חברות האשראי לא דיווח על הפסדים, אלא על ירידה בפעילות בתחום סליקת התשלומים. לפי נתוני חברת שב"א, העוסקת בתיאום הסליקה בין החברות- חלה בשבוע השני למלחמה התאוששות בהיקף התשלומים שנסלקו בסך של 5.8%, אך זאת לאחר ירידה חדה של 24.5% בשבוע הראשון למחמה.

במהלך השבוע השני של המלחמה (בין התאריכים 15 עד ה-21 באוקטובר 2023) סך ההוצאות של הציבור הגיע לסכום של 6.867 מיליארד ש"ח לעומת 6.489 מיליארד ש"ח בשבוע הראשון (8 עד ה-14 באוקטובר 2023). היקף ההוצאות בשבוע השני מהווה ירידה של 24.5% לעומת ההוצאות בשבוע ממוצע מתחילת שנת 2023 שעומדות על 9.096 מיליארד ש"ח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!