דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת אופק בוכריס

פרשת אופק בוכריס / בוכריס הודה והורשע בעבירות מין

בהתאם להסדר הטיעון אליו הגיע עם הפרקליטות הצבאית, הודה הבוקר (א') תא"ל (במיל') אופק בוכריס בבעילה אסורה בהסכמה ובהתנהגות שאינה הולמת קצין. העונש שיוטל עליו: מאסר על תנאי והורדה לדרגת אלוף-משנה

אופק בוכריס בבית המשפט הצבאי ביפו, ספט׳ 2016 (צילום ארכיון: פלאש 90).
אופק בוכריס בבית המשפט הצבאי ביפו, ספט׳ 2016 (צילום ארכיון: פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בליווי משפחה וחברים הודה היום (ראשון) תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, בקולו, כי קיים יחסי מין בניגוד לחוק עם א', החיילת שהייתה כפופה לו, והתנהג באופן מיני שלא הולם קצין כלפי קצינה אחרת בזמן שהיה מפקד חטיבת גולני, לפני כחמש שנים, זאת על פי הסדר הטיעון. א', המתלוננת העיקרית נגד בוכריס התייצבה גם היא בדיון כשהיא מלווה באביה ובאמה.

כתב האישום החדש, עליו נמתחה ביקורת רבה, אותו גיבשה הפרקליטות הצבאית במסגרת הסדר הטיעון בין בוכריס לשתי המתלוננות נגדו, נכתב על עמוד אחד ומונה שני סעיפי אישום בלבד – בעילה אסורה בהסכמה והתנהגות שאינה הולמת קצין. כתב האישום המקורי כלל 17 סעיפי אישום חמורים ובכללם שלוש מעשי אונס, ביצוע מעשים מגונים וביצוע מעשה סדום.

העונש שסוכם על שני הסעיפים: מאסר על תנאי והורדה לדרגת אלוף-משנה, דרגה בה יקבל זכויות פנסיה מלאות מאחר ועזב מרצונו את הצבא ולא הודח. עם זאת, כתב האישום החדש כולל נספח עם ציון יחסי המין האסורים שקיים בוכריס עם פקודתו. בוכריס הודה למעשה בקיום יחסי המין לאחר חודשים ארוכים של הכחשות גורפות. תת-אלוף אורלי מרקמן, נשיאת בית הדין, קיבלה את הודאתו של בוכריס, הרשיעה אותו והפנתה אותו לבצע הערכת מסוכנות מינית.

הערכת מסוכנות היא הניסיון המקצועי להעריך את הסיכוי שאדם מסוים יבצע פשע אלים בעתיד, כנגד אחרים או כנגד עצמו. במרבית המקרים מדובר באדם שביצע בעברו עבירת מין או פשע אלים אחר. הצורך בביצוע הערכת מסוכנות עולה פעמים רבות במסגרות חינוכיות וטיפוליות ובמקרים אשר מגיעים לטיפול רשות הרווחה.

"זהו יום חשוב מבחינת המתלוננת ומהווה סגירת מעגל", אמרה עו"ד אביטל בן נון, הסנגורית של המתלוננת א', לאחר הודאתו בעבירות כתב האישום. "א' יצאה לכל הדרך הזו כדי לסגור מעגל, ולא מטעמי נקמה. היה מאוד חשוב עבורה לשמוע אותו לוקח אחריות על המעשים ומודה, בעיקר לאור הכחשותיו לאורך כל הדרך".

יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת שלחה לפני שלושה חודשים מכתב לפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק בו ביקרה את הליך הגישור שסופו היה בהסדר הטיעון ואמרה כי "הליך הגישור מול תא"ל בוכריס משמעו פגיעה חמורה בקרבנות האונס ועבירות המין במדינת ישראל בכלל, ובצה"ל בפרט."

בעקבות הפרסום על הסדר הטיעון, התקיימה לפני כשבועיים הפגנה במתחם שרונה בתל אביב תחת הכותרת "די לאלימות מינית ודי לכסתו"ח" חלק מהמפגינות הרימו שלטים עם הכתובות "כולנו אחת מתוך אחת", "גיבור ישראל כובש את יצרו", "עולם בטוח לכולנו" וצעקו סיסמאות כגון: "קצין אנס, לכלא נכנס", "בוכריס לכלא", "צבא ההגנה לא מגן עליי" ו"אף דרגה לא נותנת פטור מאונס". 500 המשתתפים, ובעיקר המשתתפות, חסמו את הרחוב בשני הכיוונים באישור המשטרה ולאחר מכן עברו להפגין מול שער הקריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!