דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

רז הרשקו סגנית אלופת אירופה בג'ודו, ענבר לניר זכתה בארד

הג'ודאית הישראלית (מעל 78 ק"ג) הפסידה בגמר לרומן דיקו הצרפתייה | לניר (עד 78 ק"ג) ניצחה את אנה-מריה ואגנר מגרמניה בקרב על המדליה | מקום חמישי לפיטר פלצ'יק | לישראל 3 מדליות בתחרות

רז הרשקו (משמאל), ענבר לניר והמאמן שני הרשקו, עם המדליות באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו (משמאל), ענבר לניר והמאמן שני הרשקו, עם המדליות באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רז הרשקו זכה הערב (ראשון) במדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו הנערכת במונפלייה שבצרפת. ענבר לניר זכתה במדליית ארד. לישראל 3 מדליות בתחרות, אחרי מדליית הכסף של גילי שריר, שהושגה אתמול.

הרשקו (מעל 78 ק"ג) החלה את יום הקרבות מול יריבה איראנית, מחבובה בארברי זפרי, שערקה מהמדינה האיסלאמית ועברה לגרמניה והתחרתה במסגרת נבחרת הפליטים. הרשקו ניצחה אותה באיפון והשתיים לחצו ידיים.

רז הרשקו בטורניר מאסטרס ירושלים (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
רז הרשקו בטורניר מאסטרס ירושלים (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)

ברבע הגמר ניצחה באיפון את הלנה וקוביץ' הקרואטית ובחצי הגמר את אסיה טבאנו האיטלקיה. בגמר הרשקו פגשה את רומן דיקו הצרפתייה, לה הפסידה בגמר בשנה שעברה. דיקו גברה על הישראלית וזכתה במדליית הזהב.

 

בסיום התחרות אמרה הרשקו: "שמחה מאוד על מדליה לצד האכזבה מקרב הגמר. היה לי מאוד חשוב לזכות במדליה באליפות אירופה במיוחד במצב בישראל, להראות לעצמי ולמדינה שאנו יודעים להילחם ולנצח גם כשקשה".

"אני רוצה להקדיש את המדליה לכל הנרצחים, לכל החטופים ומתפללת שיחזרו בשלום הביתה. לחיילי צה״ל וכוחות הביטחון שעובדים קשה ושומרים עלינו", הוסיפה הרשקו. "רוצה להקדיש את המדליה לזכרו של יונתן גוטין זיכרונו לברכה ולמשפחתו המדהימה שהם איתי בלב תמיד".

ענבר לניר (עד 78 ק"ג), אלופת העולם, הודחה ברבע הגמר וירדה לבית הניחומים, היא ניצחה את אודרי טצ'יומאו הצרפתייה באיפון תוך 57 שניות ובקרב על המדליה ניצחה את אנה-מריה ואגנר בריתוק. זאת המדליה הראשונה של לניר באליפות אירופה.

ענבר לניר באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג׳ודו האירופי)
ענבר לניר באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג׳ודו האירופי)

״גאה להניף את הדגל בכל הזדמנות ובמיוחד הפעם. להראות לכל העולם שאנחנו חזקים, ששום דבר לא יעצור אותנו. עוצמת החיים חזקה מהכל", אמרה לניר. "אני מקדישה את המדליה הזאת לכולכם, לכל העם המדהים הזה. כולנו ספגנו מהלומות קשות שזעזעו את המעגלים הקרובים שלנו. כולנו נצא מהתקופה הזאת מחוזקים ומאוחדים. המדליה הזאת היא חיבוק ממני אליכם, חיזוק קטן של חדשות טובות. שנדע ימים שקטים יותר".

פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) סיים במקום החמישי, לאחר שוויתר על קרב הארד בשל פציעה. ברבע הגמר ניצח את אנטון סויצקי מאוקראינה באיפון. את מקומו בחצי הגמר הבטיח לאחר ניצחון בווזארי על דניאל אייך השוויצרי אולם אז הפסיד ליריב הגיאורגי סלומנידזה.

מאמן נבחרת הנשים של ישראל, שני הרשקו: ״אני שמח על יום תחרות מוצלח, ועל כך שנבחרת הנשים מסיימת עם 3 מדליות באליפות אירופה. אני מאוד גאה בגילי, רז וענבר על המדליות היוקרתיות לנבחרת הנשים ולמדינת ישראל. אני מעריך מאוד את המאמצים שאיגוד הג’ודו הישראלי והצרפתי עשו כדי שנוכל להתחרות פה. והכי גאה בעולם לייצג את המדינה שלנו אותה אנחנו כל כך אוהבים מדינת ישראל".

יו״ר איגוד הג׳ודו, משה פונטי: "ימים של עצב לצד גאווה. שמח שהצלחנו להניף את הדגל הכחול לבן ולייצג את המדינה שלנו בימים כל כך כואבים. גאווה גדולה על רז וענבר, ומחמאות גדולות לשני הרשקו ולצוות שלו. תודה לכל מי שעזר לנו להגיע לפה ולייצג את המדינה שלנו, החל מאנשי משרד הספורט בראשות השר זוהר ועד לאנשי האיגודים הצרפתי, האירופי והעולמי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!