דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
17.3°תל אביב
  • 15.9°ירושלים
  • 17.3°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 16.9°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 20.8°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 16.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הממשלה אישרה את מתווה עסקת החטופים

העסקה כוללת שחרור הדרגתי של לפחות 50 חטופים תמורת הפסקת אש למשך 4 ימים, ושחרור אסירים פלסטינים | נתניהו בישיבת הממשלה: "נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים שלנו" | כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו מתחילת המלחמה, ו-236 חטופים ברצועת עזה

  • ישיבת הממשלה על עסקת שחרור חטופים עם חמאס (צילום: לע"מ)
    ישיבת הממשלה על עסקת שחרור חטופים עם חמאס (צילום: לע"מ)
  • בני משפחות של החטופים מפגינים מול משרד הביטחון בתל אביב, בזמן דיוני הקבינט על עסקה לשחרורם (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
    בני משפחות של החטופים מפגינים מול משרד הביטחון בתל אביב, בזמן דיוני הקבינט על עסקה לשחרורם (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
  • פריצת דלת הדף שמובילה למנהרת חמאס בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
    פריצת דלת הדף שמובילה למנהרת חמאס בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
  • חיילים וכלים משוריינים של צה״ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל, דרך רויטרס)
    חיילים וכלים משוריינים של צה״ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל, דרך רויטרס)
  • כוחות צה"ל בג'באליה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל בג'באליה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-46 למלחמה: הממשלה אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) את העסקה עם חמאס לשחרור עשרות חטופים ישראלים, בתמורה להפסקת אש ולשחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. לפי המתווה, ישוחררו לפחות 50 חטופים – נשים וילדים – במשך 4 ימים שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה. שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף.  כלל חברי הממשלה הצביעו בעד העסקה מלבד שלושת שרי עוצמה יהודית.

לפי פרטים שפורסמו ברויטרס, הוא יכלול שחרור של כחמישים ילדים, אימהות ונשים, בתמורה לשחרור 150 פלסטינים הכלואים בישראל.

מספר אזעקות נשמעו הערב וסמוך לחצות בקריית שמונה ובמרחב הגליל העליון, בין היתר בכפר יובל, הגושרים, תל חי ומספר יישובים נוספים באזור; בתגובה, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה. צה"ל יירט גם עצם לא מזוהה מלבנון.

הירי מרצועת עזה לישראל נמשך, ולפנות ערב נורה מטח לאזור השפלה. מחנה הפליטים ג'באליה שבמרכז החלק הצפוני של רצועת עזה כותר על ידי כוחות צה"ל. שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה, ושני לוחמים נפצעו קשה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הממשלה בהודעה רשמית: "הלילה אישרה הממשלה את המתווה לשלב ראשון של השגת יעד השבתם של כל החטופים הביתה"

הממשלה פרסמה הודעה רשמית לאחר אישור עסקת החטופים, לפיה "ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה. הלילה אישרה הממשלה את המתווה לשלב ראשון של השגת יעד זה, לפיו ישוחררו לפחות 50 חטופים – נשים וילדים – במשך 4 ימים שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה. שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף.

"ממשלת ישראל, צה״ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים, להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל."

הממשלה אישרה את עסקת שחרור החטופים

ממשלת ישראל אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) את עסקת החטופים עם חמאס שתצא לפועל בימים הקרובים. בתום ישיבה שנמשכה יותר מ-8 שעות הצביעו רוב השרים בעד המהלך, מלבד לושת שרי עוצמ היהודית שהתנגדו. שרי הציונות הדתית, שהודיעו שהם מתנגדים לעסקה, תמכו בה. כעת יוקצו לציבור 24 שעות לערער על המהלך לבג"ץ, לפני שהצדדים ינצרו את האש לארבעה ימים לפחות, וחילופי החטופים והאסירים יחלו.

הממשלה אישרה את עסקת שחרור החטופים

הממשלה אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) את עסקת החטופים עם חמאס שתצא לפועל בימים הקרובים. בתום ישיבה שנמשכה יותר מחמש שעות הצביעו רוב השרים בעד המהלך, מלבד שלושת שרי עוצמה יהודית שהתנגדו. שרי הציונות הדתית, שהודיעו שהם מתנגדים לעסקה, תמכו בה. כעת יוקצו לציבור 24 שעות לערער על המהלך לבג"ץ, לפני שהצדדים ינצרו את האש לארבעה ימים לפחות, וחילופי החטופים והאסירים יחלו.

משרד החוץ בקטאר: ממתינים לתוצאות הצבעת ממשלת ישראל על ההצעה לשחרור החטופים

דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסרי, הודיע ש"קטאר ממתינה לתוצאת ההצבעה בממשלת ישראל על ההצעה (לשחרור החטופים)".

צה"ל על האירוע בחניתה: מטרה חשודה יורטה; בראש הנקרה - התראת שווא

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין במרחב חניתה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה חשודה באמצעות "כיפת ברזל", האירוע הסתיים. הופעלה התרעה על ירי רקטות וטילים בעקבות היירוט.

בנוסף, בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת כלי טיס עוין במרחב ראש הנקרה, מדובר בזיהוי שווא, האירוע הסתיים. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב שושן.

פיקוד העורף: הסתיים אירוע חדירת כלי הטיס בראש הנקרה

התראה על חדירת כלי טיס עוין בראש הנקרה, הסתיים האירוע בחניתה

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בחניתה

גלנט: "ללא הלחץ על חמאס והמשכו, לא יהיה סיכוי להביא גם את קבוצות החטופים הבאות"

שר הביטחון יואב גלנט אמר בישיבת הממשלה על עסקת החטופים: "אנחנו עומדים בפני קבלת החלטות חשובות בשעות הקרובות ובימים הקרובים. מה שהביא לתוצאה שאליה אנחנו מייחלים שנגיע בזמן הקרוב זו הפעולה הנחושה, המקצועית, המדויקת והקטלנית של כוחות צה"ל. כתוצאה מההחלטה שקיבלנו לפני כחודש ימים להעצים את התמרון, להיכנס אל תוך השטח ולהגביר את הלחץ על חמאס, יש סיכוי להבשלת מתווה שיביא לשחרור של חטופים והדבר הזה הוא דבר מרכזי ביותר.

"שחרור חטופים בעיניי הוא קודם כל נושא ערכי נושא מוסרי נושא של מחויבות בין מדינה ממשלה והאזרחים. אני יכול לומר לכם כאן שכל חברי הקבינט, כל חברי המטה הכללי , שירות הביטחון הכללי, המוסד וכל מי שעוסק בנושא השבויים והנעדרים מוסר את כל נפשו זמנו ומרצו יום ולילה. חיילי צה"ל מסתכנים כל יום על מנת לשפר את המצב. ולדבר הזה יש פירות.

"עבורי שחרור חטופים זה ערך, ואני חייב לומר שכל אחד מאיתנו שמסתכל על התמונות ורואה את הסרטים, ורואה את האנשים וחושב על הילדים, ועל החיילות והחיילים, ועל המבוגרים ועל ניצולי השואה, מבין עד כמה הדבר הזה חשוב. יחד עם זה, ללא הלחץ והמשכו לא יהיה סיכוי להביא גם את הקבוצות הבאות שאנחנו רוצים להביא. ולכן, לפי בקשתי ובקשתה של מערכת הביטחון, נכנסה לתוך החלטת הממשלה הדרישה החד משמעית שאנחנו נחליט באותה החלטה שמיד לאחר שנמצה את השלב הזה, תימשך פעולת צה"ל שירות הביטחון הכללי וכלל הכוחות במלוא עוצמתה. ראשית על מנת לנצח את החמאס להכריע אותו ולהביא לתוצאה, ושנית על מנת ליצור את האדן המתאים ולהביא לפעם הבאה את החטופים הנוספים שאנחנו יכולים להביא."

נתניהו: ההחלטה על העסקה קשה - אבל היא הנכונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה לאישור עסקת החטופים: ״אני מבקש להבהיר. אנחנו במלחמה. ונמשיך במלחמה. נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים שלנו. לחסל את החמאס, להשיב את כל חטופינו ונעדרינו, ולהבטיח שבעזה לא יהיה שום גורם שמאיים על ישראל. אתמול בערב פגשתי יחד עם חברי קבינט המלחמה את בני משפחות החטופים. הקשבתי קשב רב למצוקה שלהם. הם תיארו בקול רוטט לפעמים בדמעות את הסיוט שבו הם נתונים. אמרתי למשפחות היקרות: השבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה ואני מחויב לה יחד עם חבריי. כפי שאמר הרמב"ם, אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים. לא נרפה מן המאמץ עד שנפדה את כולם עד שנשיב את כולם.

לפנינו הערב החלטה קשה. אבל היא ההחלטה הנכונה. כל גורמי הביטחון תומכים בה באופן מלא. הם הבהירו במלוא הערכתם המקצועית שביטחון כוחותינו יובטח בימי ההפוגה ושהמאמץ המודיעיני יישמר בימים אלהץ. הם הבהירו שהמאמץ המלחמתי לא רק שלא ייפגע אלא להיפך, הדבר יאפשר לצה"ל להיערך להמשך הלחימה״.

גנץ: "המתווה לוקח את המירב האפשרי ומממש אותו"

השר בני גנץ, שחבר בקבינט המלחמה, אמר בישיבת הממשלה שדנה בעסקת החטופים: "המתקפה שצה״ל ביצע יחד עם כל כוחות הביטחון זה הבסיס למתווה שחרור החטופים שנדון בו היום, שיוצג כאן. לא פחות חשוב מזה, הוא הבסיס להמשך המאמצים המבצעיים ההכרחיים, גם בזירה הדרומית ואולי בזירות נוספות."

גנץ הדגיש את מחויבות הממשלה גם להחזרת אזרחים שנחטפו בעבר, בהם אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שמוחזקים בידי חמאס. "המתווה הזה הוא חלק מתפיסה כוללת של החזרת כלל החטופים והנעדרים מהמערכה הזו ומהמערכות הקודמות. ככה אנחנו ניגשים – אחרי כל דמות יש שם, יש משפחה, יש מסירות ואנחנו רוצים בסופו של דבר להביא את כולם, למרות שהשלב הזה הוא שלב אחד מתוכו.

גנץ הוסיף: "אני אגיד ביושר – המתווה הזה הוא מתווה קשה, הוא מכאיב מבחינה אנושית אבל הוא גם מתווה נכון, כי הוא לוקח את המירב האפשרי ומממש אותו. אני חושב שהוא גם יהווה את הבסיס להמשך. מה שיש בהחלטה הזאת שהיא החלטה אפשרית. כך לדעתי צריך להבין את זה, שזאת החלטה אפשרית במסגרת מטרות המלחמה ושמאפשרת לנו מוסרית ומבצעית, גם וגם, את המשך פיתוח המערכה להמשך.

"יש רגע בחיים שעליו אמרו חכמינו: 'אין ספק מוציא את הוודאי'. הספק יכול להיות הרבה מאוד דברים שאולי נוכל להגיע אליהם בהמשך, והוודאי הוא כאן ועכשיו – וצריך להביא אותו הביתה, וצריך אחר כך להמשיך להילחם בשביל להביא עוד הביתה. זו המשימה שלנו״.

דובר צה״ל: האזעקה בגליל התחתון - בשל יירוט מבוקר של כטב״מ ישראלי תקול, אין חשש לאירוע ביטחוני

נתניהו: הצלב האדום יבקר אצל חטופים שלא ישוחררו ויספק להם תרופות

במהלך ישיבת הממשלה ראש הממשלה נתניהו הבהיר שכחלק מהמתווה המסוכם יהיו ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו – כולל אספקת תרופות.

אזעקה בגליל התחתון

אזעקה הופעלה לפני זמן קצר בגליל התחתון.

החלה ישיבת הממשלה לאישור עסקת החטופים

החל הדיון על עסקת החטופים בקבינט המורחב

דובר צה״ל על הפסקת אש: "נדע לשמר את הישגינו המבצעיים, הבאת החטופים היא חלק ממטרות המלחמה"

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר כי ״יש לנו מחויבות ערכית להחזרת החטופים ולמשפחותיהם, נעשה הכול להשיבם מהר ככל האפשר״.

בתשובה לשאלה האם הפסקת אש תפגע בהישגי צה"ל בלחימה עד כה אמר הגרי: "נדע להיערך באופן כזה שישמור על מצבנו המבצעי, על הישגינו המבצעיים". לדבריו, "למלחמה הזאת יש מטרות – לפרק את חמאס, להשיב את החטופים, לבנות גבולות שיהיו גבולות בטוחים לאזרחי מדינת ישראל ולהרתיע את האזור. אלו המטרות שצה״ל קיבל מהדרג המדיני והוא מתכוון לעמוד במטרות האלה. זה ייקח זמן, ויש שלבים למימוש המטרות האלו. לכן גם אם עכשיו יש מטרה של הבאת החטופים – היא מטרה משמעותית. גם אם היא תגרום להפחתה מחלק מהדברים האחרים, אנחנו נדע להחזיר את ההישגים המבצעיים שלנו, אנחנו נשמר גם את כל מה שהשגנו בשלב הזה, ונדע להיערך קדימה על מנת להמשיל ולממש את מטרות המלחמה. צריך להבין שזה ייקח זמן."

עוד הוסיף: ״נעדכן את משפחות החטופים בכל מידע שיגיע אלינו, ולאחר מכן דרך התקשורת. ממליץ להקשיב לגורמים הרשמיים בלבד, נדווח כשהעובדות יהיו בידינו״.

 

צה"ל פרסם תמונות מפריצת דלת הדף שמובילה למנהרת חמאס מתחת לבית החולים שיפא בעזה

פריצת דלת הדף שמובילה למנהרת חמאס בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
פריצת דלת הדף שמובילה למנהרת חמאס בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
מנהרת חמאס בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
מנהרת חמאס בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)

מפלגת ש״ס תצביע בעד העסקה לשחרור חטופים: ״נמצאים בסכנת נפשות של ממש״

יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי הציג הערב בפני זקן מועצת חכמי התורה הרב משה מאיה וחבר המועצת הרב אברהם סלים את פרטי המתווה שמובא לאישור הממשלה.

הרבנים הורו לרב דרעי להנחות את שרי ש"ס להצביע בעד המתווה לשחרור השבויים "הנמצאים בסכנת נפשות של ממש", לשון ההודעה.

האזעקות בגליל: מספר כלי טיס עוינים יורטו בשמי הצפון, צה״ל תקף בלבנון בתגובה

בהמשך להתרעה על חדירה של כלי טיס עוינים בצפון הארץ לפני זמן קצר, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לעבר שטח הגליל המערבי, האירוע הסתיים. כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום משגר נ"ט במרחב גבול לבנון. כמו כן, צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה.

חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

הציונות הדתית ועוצמה יהודית: ״העסקה לשחרור חטופים רעה, להמשיך את הלחץ על חמאס״

מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית הודיעו על התנגדותן לעסקה. בממשלה חברים 6 שרים משתי המפלגות, מתוך 38. לפי הודעת הציונות הדתית, "ככל שהפרסומים לגבי העסקה שתובא לממשלה היום נכונים, העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה. רעה לביטחון ישראל, רעה לחטופים ורעה לחיילי צה"ל". במפלגה ציינו שאנשיה "רוצים לראות את כל החטופים בבית בריאים ושלמים וליבנו עם משפחותיהם. ודווקא בגלל זה מדובר בעסקה שאסור להסכים לה. הלחץ הצבאי על החמאס עובד, ולכן החמאס ויחיא סינוואר מציעים כעת עסקה כזו. אנו מעמידים מול פנינו את החטופים הנותרים, ובהם חיילי וחיילות צה"ל שהעסקה תפקיר אותם לפרק זמן בלתי ידוע, תעלה את 'מחירם' ותיתן לחמאס את האפשרות להסתירם ולעמידה ממושכת יותר במתקפות צה"ל".

יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר: "ככל שהפרטים שפורסמו אודות תנאי העסקה הם אכן התנאים, עוצמה יהודית תתנגד לעסקה. הסכמת החמאס לעסקה מעידה שצה"ל מבצע כתישה אפקטיבית – יש להמשיך להכות באויב ולהביא אותו לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה, שלא מבחינה בין חטופים, ולא בתנאים הבעייתיים שמסכנים את כוחות צה״ל בשטח."

אזעקות בשפלה ובאזור בית שמש

התרעות נוספות על חדירת כלי טיס עוין בגליל

התרעה מפני חדירת כלי טיס עוין נשמעה ביישובים דוב״ב, מתת וסאסא שבגבול הצפון. זאת מספר דקות לאחר שהתרעה דומה הופעלה באזור ראש הנקרה והיישובים הסובבים.

חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

התראה על חדירת כלי טיס נשמעה בבצת, לימן, חצובה, ראש הנקרה ובשלומי שבגליל המערבי.

הרמטכ״ל ברצועת עזה: ״נחושים לפרק את חמאס, לייצר ביטחון לתושבים ולהחזיר את החטופים״

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נפגש עם לוחמים במילואים בתוך רצועת עזה, ואמר להם: "נכנסתם פה חזק ויש פגיעה קשה מאוד בחמאס בגדוד של בית חאנון. הדרך עוד דרך ארוכה, אנחנו נחושים ללכת את הדרך הזו ובאמת להביא את ההישגים למקסימום. גם לפרק את חמאס – צבאי ושלטוני, גם לייצר פה ביטחון מסביב לאזור, ליישובים בעוטף, וגם להשיב את החטופים". הרמטכ"ל ציין כי "כל הדברים האלה עובדים ביחד, מה שאתם עושים בתמרון מייצר תנאים טובים יותר להשבת החטופים. זה פוגע בחמאס ומייצר לחץ".

פורום מנכ״לי משרדי הממשלה התכנס לישיבה מיוחדת בעקבות עסקת שחרור החטופים

משרד ראש הממשלה אישר כי לאור ההתפתחויות בנושא שחרור החטופים, מנכ"ל המשרד יוסי שלי כינס את פורום המנכ"לים של משרדי הממשלה להיערכות לטיפול וסיוע בכלל ההיבטים האזרחיים הנדרשים.

דיווח ערבי: נכדו של איסמעיל הנייה נהרג בתקיפת צה״ל ברצועת עזה

רשת אל ג'זירה מדווחת כי נכדו של ראש הלשכה המדינית בחמאס, איסמעיל הנייה, נהרג בתקיפה ישראלית על יעדי טרור בעומק רצועת עזה.

26 מבוקשים נעצרו ביממה האחרונה בשטחי יהודה ושומרון, מהם 7 פעילי חמאס

שני מבצעים חטיבתיים נערכו לאור יום בהכוונת שב"כ במחנה הפליטים בלאטה שבשכם ובכפר בורקא שבבנימין. במהלך המבצע כלי הנדסה וכוחות צה"ל פרצו צירים וחסימות וחשפו מטענים בצידי הכביש. חשודים יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי וזוהו פגיעות. במהלך הלילה כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו ברחבי יהודה ושומרון, בבקעה ובעמקים 26 מבוקשים, שבעה מהם משויכים לחמאס.

גלנט באוגדת עזה: ״נידרש להכרעות קשות וחשובות בימים הקרובים״

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום לאוגדת עזה, וקיים הערכת מצב מבצעית עם מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף אבי רוזנפלד. לאחר מכן, השר גלנט ביקר בחמ״ל התצפיות של נחל עוז שהוקם במפקדת האוגדה, ושוחח עם התצפיתניות.

השר גלנט: ״כמו ששיקמנו ושיפצנו והקמנו מחדש את חמ"ל התצפיות, כך נעשה בכל עוטף עזה, ולא ירחק היום ונחזיר את כל היישובים ואת כל המקומות. ככל שמעמיקים את הפעולה הזו, אנחנו רואים את האכזריות של החמאס. כל הפירים בנויים מתחת לבתי חולים, כל המנהרות ההתקפיות וההגנתיות נמצאות מתחת לבתי ספר, עם חיבור ביניהם, הם לא בוחלים בשום דבר. המפקדות הראשיות מתחת לבתי חולים, תופעה שלא ראינו. אני חושב שאנחנו כולנו נידרש להכרעות קשות, חשובות בימים הקרובים. אין רגע שבו לאורך כל המערכה הזו, 45 יום, אני לא חושב על החטופים ואני לא רואה לנגד עיני את הפנים שלהם, של הילדים, של החיילות, של הנשים, של החיילים, של המבוגרים, של ניצולי השואה, של כל מי שנמצא כאן״.

אזעקה באשקלון

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בעיר אשקלון ובמבקיעים.

צה״ל תוקף בלבנון בתגובה לירי לשטח ישראל

בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים לעבר ישראל משטח לבנון. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה, מרגמות וטנקים את מקורות הירי.

גורם מדיני: 53 חטופים ישוחררו, בהם 40 ילדים, בתמורה ל-5 ימי הפוגה

אזעקות גם בגליל המערבי

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בחניתה ובמערה שבגליל המערבי.

אזעקות בקריית שמונה

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בקריית שמונה, בית הלל, כפר גלעדי ותל חי שבגליל העליון.

צה״ל חושף אתר אינטראקטיבי המציג את שיטת הפעולה של חמאס בבתי החולים ברצועת עזה

צה"ל השיק אתר ייחודי המרכז את שלל החומרים אשר נחשפו אודות פעילת הטרור של חמאס בבתי החולים ברצועת עזה. האתר מרכז מידע מוקדם שפורסם ומידע עדכני שנחשף. האתר יעודכן על פי צורך בממצאים השונים שיתגלו בהמשך הלחימה, ויש לו גם גרסאות באנגלית ובערבית.

דיווח: חוסל סגן מפקד של הזרוע הצבאית חמאס בלבנון

על פי דיווחים זרים, סגן מפקד הזרוע הצבאי של חמאס חוסל באיזור צור בתקיפה של צה"ל היום.

בדרך לעסקת חטופים: הממשלה תתכנס ב-20:00

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי רה"מ יכנס את קבינט המלחמה בשעה 18:00, הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בשעה 19:00 והממשלה תתכנס בשעה 20:00.

נתניהו: "מתקדמים בהחזרת החטופים. מקווה שיהיו בשורות טובת בקרוב"

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם לוחמי גדוד מילואים 8101 – חטיבת אלכסנדרוני בנוגע להשבת החטופים אמר נתניהו: "יעד ראשון, חיסול החמאס, לא עוצרים עד שמבצעים. יעד שני, החזרת החטופים – אנחנו מתקדמים. אני לא חושב שכדאי להכביר במילים, אפילו לא ברגע הזה, אבל אני מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב. יעד שלישי, להבטיח שמה שהיה בעזה לא יחזור".

משפחות החטופים ייפגשו מחר עם האפיפיור בוותיקן

12 בני משפחות חטופים צפויים להיפגש מחר עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן. בנוסף צפויים בני המשפחות להיפגש עם בכירי ממשל באיטליה ולקיים ראיונות לתקשורת המקומית והבינלאומית.

משלחת בני המשפחות יצאה בהובלת משרד החוץ והמטה הממונה על החטופים והנעדרים במשרד ראש הממשלה.

 

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר במרחב עוטף עזה, בין היתר בכיסופים, עין השלושה, כפר עזה וסעד.

קבינט המלחמה צפוי להתכנס הערב

צבע אדום בעוטף עזה

התרעות הופעלו בנירים, בניר עוז, במבטחים, בעמיעוז ובישע.

תושבי קריית שמונה, כפר גלעדי וכפר יובל הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים

אזעקות בגליל העליון

צה"ל תקף חוליות ומטרות טרור בגבול לבנון

כלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו שלוש חוליות נ"ט במרחב גבול לבנון.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, בהן תשתיות צבאיות ותשתיות להכוונת טרור.

מחבלים ירו פצצת מרגמה לעבר מוצב צה"ל במרחב גבול לבנון. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקור הירי.

כיתור ג׳באליה הושלם; מחבלים חוסלו ותשתיות הושמדו

כוחות ארטילריה של 215 וכלי טיס של חיל האוויר פעלו להכנת השטח ללחימה במרחב ג'באליה. הכוחות תקפו מטרות טרור בסיוע מטוסי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק. בין המטרות נתקפו שלושה פירים תת-קרקעיים בפאתי ג׳באליה שנמצאו בהם מחבלים.

כוחות צוותי הקרב החטיבתיים של 401 ושל נח"ל ניהלו קרבות מול מחבלים בפאתי ג'באליה, באמצעות טנקים, ובסיוע אש של כלי טיס מאוישים מרחוק. הלוחמים איתרו והשמידו משגרי רקטות במרחב.

נוסף על כך, כוחות צוות הקרב החטיבתי 551 בשילוב כוחות מיוחדים פעלו מצפון לג׳באליה על מנת לפתוח את הציר לכוחות האוגדה ולסכל את יעדי הטרור במרחב. הלוחמים חיסלו במהלך הפעילות מחבלים בסיוע אווירי, תפסו אמצעי לחימה של האויב במספר מוקדים, כולל בבתי מגורים ובחדרי ילדים, והשמידו פירי מנהרות.

שלושה טילי נ"ט נורו למטולה, אין נפגעים

שלושה שיגורי נ"ט זוהו משטח לבנון לעבר מרחב מטולה, אין נפגעים.

בהמשך להתרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין משטח לבנון לצפון הארץ, האירוע הסתיים.

צה"ל איתר אמצעי לחימה רבים ברצועה; הושמדה עמדת השיגור שירתה את המטח לגוש דן

כחלק מפעילות צה"ל ברצועת עזה, כלי טיס של צה"ל תקפו כ-250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ביממה האחרונה. בין המטרות עשרות מחבלים, משגרי טילים ותשתיות טרור שונות.

במהלך הלילה, חופת האש של אוגדת עזה הכווינה מסוק קרב שהשמיד עמדה לשיגור רקטות, ששיגרה אתמול (שני) רקטות לאזור גוש דן. העמדה הוצבה בסמוך לאזור מגורים של אוכלוסייה אזרחית.

נוסף על כך, לוחמי צוות קרב של חטיבת הראל איתרו בבית מחבל נח'בה ברצועה מצבור אמצעי לחימה, וצוות קרב חטיבתי של חטיבה 14 איתר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק.

פיקוד העורף: הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון

חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון

התרעות הופעלו בקיבוץ דן, שניר, ע'ג'ר, שאר ישוב, הגושרים ודפנה.

הנייה לרויטרס: חמאס קרוב להסכם הפסקת אש עם ישראל

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה אמר שחמאס קרוב להסכם הפסקת אש עם ישראל, למרות המשך הלחימה. לפי דיווח ברויטרס, חמאס העביר למתווכים הקטאריים את תגובתו להצעה הישראלית.

שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה

שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה:

  • סרן (במיל׳) ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי, בן 26 מיסוד המעלה, קצין לוחם בסיירת גבעתי, חטיבת גבעתי.
  • סמ״ר איליה סנקין, בן 20 מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם, חטיבת גבעתי.

שני לוחמים במילואים בגדוד 699, חטיבה 551 נפצעו באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה.

קצין לוחם בגדוד 17, חטיבת ביסלמ״ח, נפצע באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה.

לוחם מגדוד 46, ולוחם מגדוד 52, חטיבה 401 נפצעו באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

דיווחים בלבנון: צה"ל תוקף בכפר עיתרון בדרום לבנון

נתניהו בתום הפגישה עם משפחות החטופים: "לא נרפה מהמשימה להשבת החטופים וזאת האחריות שלי"

 ראש הממשלה נתניהו אמר בתום הפגישה עם משפחות החטופים בקריה: "השבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה – ואני מחויב לה, לא נרפה מהמשימה להשבתם וזאת האחריות שלי ושל קבינט המלחמה. הקשבתי לכאב המשפחות. דיברנו מלב אל לב, שיתפתי אותם ככל שיכולתי במאמצים המדיניים, המודיעיניים והמבצעיים שאנו מובילים מסביב לשעון. אמרתי למשפחות היקרות: חטופינו תמיד לנגד עיניי – מהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון בשעות הלילה המאוחרות – כל הזמן".

נשיאת הצלב האדום נפגשה עם איסמעיל הנייה בקאטר

נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ' נפגשה היום בקאטר עם ראש הלשכה המדינית בחמאס איסמעיל הנייה. בפגישה הפצירה ספולאריץ' במנהיג חמאס לפעול לשחרור החטופים ולאפשר לצלב האדום לספק סיוע הומנטרי לתושבי הרצועה

דובר צה"ל: משחררים כוחות מילואים במערכים העורפיים

דובר צה"ל אמר בתדרוך היומי:

  • איתרנו והשמדנו תשתיות טרור של חמאס במסגדים ובתי ספר.
  • משחררים כוחות מילואים במערכים העורפיים.
  • כשבעולם מציינים את יום הילד הבינלאומי – לנו יש ילדים חטופים בעזה.

כוחות אוגדה 36 נלחמים בחמאס בשכונת זייתון בעיר עזה

מפקד אוגדה 36: ״הלוחמים פעלו בזירת מלחמה מורכבת, חשפו מחבלים שהתחבאו במרחב האזרחי וחיסלו מחבלים רבים".

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני הובילו את תחילת הלחימה ב'זייתון'. הם נתקלו בעשרות רבות של מחבלים מאז תחילת הלחימה בשכונה, ניהלו קרבות פנים-אל-פנים מולם, ועד כה חיסלו רבים מהם.

בנוסף, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 השתלטו על מספר יעדים מרכזיים של גדוד 'זייתון', ביניהם לשכתו של מפקד חטיבת עזה והמפקדה המרכזית של הגדוד. הכוחות סרקו את המרחב, איתרו אמצעי לחימה רבים ובסיום הסריקות השמידו את לשכתו של מפקד החטיבה.

משפחות החטופים נפגשו עם ראשי הקבינט בקריה בתל אביב. נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ' נפגשה עם ראש הלשכה המדינית בחמאס איסמעיל הנייה בקטאר והפצירה בו לשחרר את החטופים ולאפשר לצלב האדום להיפגש איתם.

לפי הערכה ישראלית, כ-1,400 אזרחים וחיילים ישראלים נרצחו או נפלו מתחילת הלחימה. 236 אזרחים וחיילים חטופים על ידי חמאס ברצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!