דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

ישראל קיבלה את רשימת שמות החטופים שישוחררו בפעימה הראשונה: "הודעה נמסרה לכל המשפחות"

הפסקת האש תיכנס לתוקפה ממחר (ו') ב-07:00, והפעימה הראשונה, שלפי משרד החוץ הקטארי תצא לפועל מחר ב-16:00, תכלול שחרור של 13 חטופים | כך צפוי להתבצע השחרור מהשבי והחזרה לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון ביטחוני עם חברי קבינט המלחמה, בקריה בתל אביב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון ביטחוני עם חברי קבינט המלחמה, בקריה בתל אביב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לשכת ראש הממשלה אישרה היום (חמישי) שישראל קיבלה רשימת שמות ראשונית של החטופים שישוחררו בפעימה הראשונה. "הגורמים הממונים בודקים את פרטי הרשימה", הודיעו בלשכה, "ועומדים ברגעים אלה בקשר עם כלל המשפחות".

דובר משרד החוץ הקטארי כינס אחר הצהריים מסיבת עיתונאים, והודיע על פרטי העסקה לשחרור החטופים כפי שסוכמו בין כל הצדדים. לדבריו, האש תינצר מחר בשעה 07:00 בבוקר. עוד הוא אמר שהפעימה הראשונה של השבת החטופים תצא לפועל ב-16:00, ובה ישתחררו 13 חטופים ישראלים.

הדובר הקטארי הוסיף שרשימת החטופים שייצאו מחר נמסרה למוסד. עם זאת, הוא לא התייחס לשאלת קיומו של סעיף בהסכם שמתיר לצלב האדום לבקר את החטופים שיישארו בעזה. בארבעת ימי הפסקת האש ייאסף מידע על החטופים הנותרים. "מקווים להכניס את כמות הסיוע הגדולה ביותר במהלך הפסקת האש". בחמאס אישרו את הפרטים. לדברי הקטארים, "הכוונה היא שההפוגה הזו תוביל להפסקת אש כוללת".

כך צפוי להתבצע השחרור

החטופים שישוחררו יגיעו למעבר רפיח עם נציגי הצלב האדום, מי שיפגשו אותם ראשונים הם יפגשו סגן קצין הרפואה הראשי ורופאים של צה"ל. הם יועברו לבסיס חצרים של חיל האוויר, ליד באר שבע, שם יחכו להם גם גורמי בריאות הנפש למענה ראשון. בבסיס חצרים הם יעברו תהליך ראשוני של בדיקות רפואיות ומשם תתבצע שיחת טלפון ראשונה בינם לבין המשפחות.

לאחר מכן הם יועברו, ברכב או במסוק בהתאם לדחיפות, לחמישה בתי חולים שבהם יפוזרו. בית החולים הראשי שאליו יגיעו הוא סורוקה בבאר שבע, למתחם מבודד בבית החולים עם אפשרויות לינה צמודה למשפחה שהוכנה מראש. במערכת הביטחון התקבלה החלטה לא לתשאל ילדים בשלב הראשון ולתשאל רק מבוגרים שיוחזרו, במטרה להקל על הילדים – למרות שיש חוקרים בשב"כ שהוסמכו לכך.

משרד הרווחה והביטחון החברתי פרסם את היערכותו לקליטתם של הישראלים שצפויים לחזור משבי חמאס ופרסם נוהל לעובדים סוציאליים על הליך קליטתם. בהודעת המשרד נכתב, כי לאחר שחרורם של החטופים מבדיקות בבתי החולים בהתאם לנוהל של משרד הבריאות, עו"סית מטעם הרווחה תלווה את המשוחררים ותרכז את הטיפול בהם הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, ותשמש כמתכללת הטיפול מול כל המשרדים והגורמים הממשלתיים הרלוונטיים.

העובדים והעובדות הסוציאליות שצוותו למשימה עברו הכשרות ייעודיות בהתמודדות עם טראומה, וכל עובד יודע מי החטוף שיהיה באחריותו וכבר נמצא בקשר עם בני המשפחה שנמצאים בארץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!