דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

עולם העבודה / עובדי מלון של דונלד טראמפ בלאס וגאס חתמו על הסכם קיבוצי

זאת אחרי מאבק להיכנס למשא ומתן עם הנהלת המלון שנמשך קרוב לשנה. ההתקדמות במגעים הגיעה אחרי ניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות. ההסכם החדש כולל תוספות שכר, חיסכון פנסיוני וביטוח בריאות ברמה השווה לרבים מהמלונות בעיר

Photo: Tony Webster, flickr
Photo: Tony Webster, flickr

עובדי מלון טראמפ אינטרנשיונל בלאס וגאס חתמו על הסכם עם ההנהלה, אחרי שנאבקו למעלה משנה להיכנס למשא ומתן קיבוצי. נציגי האיגוד המקצועי שחתם על ההסכם הודיעו עוד כי הנהלת מלון טראמפ בוושינגטון די.סי הסכימה לביצוע מהלך התאגדות בתחומי המבנה.

הודעת איגוד עובדי האירוח, UNITE HERE, ואיגוד עובדי הקולינריה בלאס וגאס המשוייך לו, הביאה לסיומו של סכסוך עבודה שהתנהל לאורך כל מסע הבחירות. "אנו שמחים להודיע כי הגענו להסכם קיבוצי חזק שמגן על העובדים" אמרה בת'אני קאהן, דוברת של איגוד הקולינריה, "אנו מברכים את עובדי מלון טראמפ בלאס וגאס על הצטרפותם למשפחת איגוד הקולינריה ואנו מצפים בקוצר רוח לשנת 2017, בה נמשיך להיאבק מדי יום כדי שלעובדים תהיה האפשרות לפרנס את משפחותיהם".

עובדי המלון, שזעמו על העובדה שגם זמן רב אחרי שהתאגדו נותרו ללא הסכם קיבוצי, היו מהפעילים המסורים ביותר נגד מועמדותו של טראמפ לנשיאות, ורבים זוקפים לזכותם את העובדה שהילרי קלינטון ניצחה בנבאדה, אחת ממדינות המפתח.

אנשי UNITE HERE קראו, בחודש ספטמבר האחרון, לחרם ארצי על עסקיו של הנשיא הנבחר, בתגובה לעיכוב המשא ומתן הקיבוצי בלאס וגאס. איגוד הקולינריה ארגן הפגנות וצעדות מחוץ למלון בלאס וגאס והזכירו את סכסוך העבודה בפעילותם הפוליטית נגד מועמדותו.

"אנחנו מכירים את טראמפ כמעסיק, וזה אומר שאנחנו יודעים איך הוא יהיה כנשיא" אמרה איוונה קאנסלה שהייתה אחראית המדיניות של איגוד הקולינריה בראיון שהעניקה בחודש אוקטובר. "מה שהוא עושה בבית המלון שלו זה מיקרוקוסמוס של מה שהוא יעשה אם ייבחר לנשיאות. הוא לא מכבד את החוק".

בחודש נובמבר האחרון קבעה המועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB), הגוף הפדרלי המופקד על טיפול בסכסוכי עבודה ונהלי עבודה לא תקינים, כי העובדה שלא נוהל משא ומתן עם העובדים מהווה התנהלות בלתי תקינה. המועצה הורתה למלון להיכנס למשא ומתן, אם כי מומחים משפטיים אמרו שאם הנהלת המלון הייתה מעוניינת בכך, הפסיקה הייתה מתבררת במשך שנים במערכת בתי המשפט ללא כל תוצאה.

ההתקדמות לעבר ההסכם החלה אחרי ניצחונו של טראמפ בבחירות. קאהן אמרה כי המגעים ארכו שלושה ימים וכי העובדים אישרו אותו פה אחד.

יותר מ-500 עובדי משק בית, מזון ושתייה במלון מיוצגים על ידי איגוד הקולינריה. לדברי קאהן, ההסכם החדש כולל תוספות שכר, חיסכון פנסיוני וביטוח בריאות ברמה שווה לרבים מהמלונות בעיר. היא סירבה לתת פרטים נוספים אך הוסיפה כי השכר הממוצע של עובדים מאוגדים בעיר עומד על 23 דולר לשעה עם ביטוח בריאות חינם וקרן פנסיה.

ההסכם החדש ייכנס לתוקף באחד בינואר 2017, ויסתיים ב-31 במאי 2021.

גורמים ב-UNITE HERE הוגיעו עוד כי הנהלת חברת טראמפ הביעה את הסכמתה לפתיחת מבצע התאגדות במלון שנפתח לאחרונה בוושינגטון הבירה. משמעות הסכמה זו היא כי ההנהלה לא תתנגד בפועל לניסיון של האיגוד לשכנע מספיק עובדים להצטרף אליו, על מנת להפוך לארגון היציג במקום.

מנכ"ל מלונות טראמפ, אריק דנציגר, אמר כי ההנהלה חולקת "יעדים משותפים עם האיגוד המקצועי" במלון בוושינגטון. הוא הוסיף כי "שני הצדדים מעוניים להבטיח מקומות עבודה טובים, ובו זמנית לאפשר לבית המלון לפעול בהצלחה בסביבה תחרותית, ולבנות מוניטין כאחד המלונות הטובים ביותר בעולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!