דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

תאגיד השידור הציבורי / נתניהו: "המטרה בדחיית הקמת התאגיד היא להרוויח זמן"

ראש הממשלה אמר את הדברים בישיבת הממשלה היום (א'), בה אושר תיקון נוסף לחוק השידור הציבורי לפיו יתחיל תאגיד השידור החדש את שידוריו בסוף חודש אפריל. עוד הוסיף ראש הממשלה כי "זה לא סוד שאני לא רוצה שיקום תאגיד, ואילו שר האוצר רוצה את התאגיד"

בנימין נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: אמיל סלימאן / פלאש 90).
בנימין נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: אמיל סלימאן / פלאש 90).

הממשלה אישרה היום (ראשון) את התיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי, לפיו התאגיד לא יעלה לאוויר בינואר 2017 אלא רק ב-30 באפריל של אותה שנה. במהלך הישיבה הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו מעוניין בהפעלת תאגיד השידור כאן. "המטרה בדחיית הקמת התאגיד היא להרוויח זמן" אמר ראש הממשלה, "זה לא סוד שאני לא רוצה שיקום תאגיד, ואילו שר האוצר רוצה את התאגיד. אנחנו נמצא פתרון. התיקון הזה קונה זמן, לא יותר מכך".

לפני כשבועיים הגישה המדינה את תגובתה לעתירות שהוגשו כנגדה בעניין תאגיד השידור הציבורי כאן. בתגובתה הודיעה הממשלה לבג"ץ כי בכוונתה לבטל בחקיקה את האפשרות להקדים את התחלת פעילות התאגיד לתחילת ינואר, וכי התאגיד יתחיל לפעול בחודש אפריל כמתוכנן. תגובת המדינה הגיעה אחרי התייעצות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו,המכהן גם כשר התקשורת, עם שר האוצר משה כחלון. במסגרת הפשרה שהושגה בין השניים ייקלטו מעכשיו רק עובדי רשות השידור – והדבר יחליף את המהלך ל"שיקום רשות השידור", עליו הצהיר נתניהו בפתיחת מושב הכנסת האחרון. אנשי רשות השידור יהוו לבסוף כמעט 70% מעובדי התאגיד (ולא 51% כפי שתוכנן).

הפגנת עובדי תאגיד השידור ׳כאן׳ (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90).
הפגנת עובדי תאגיד השידור ׳כאן׳ (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90).

לפני כחודש עתרו ארגון העיתונאים וועד עובדי כאן לבג"ץ כנגד ראש הממשלה, שר האוצר, היועץ המשפטי ומשרד התקשורת בדרישה שהמדינה תאפשר לתאגיד להתחיל את פעולתו כבר בינואר 2017, וכנגד התערבות פוליטית לכאורה במינוי בעלי תפקידים ועיתונאים בתאגיד. עתירה נוספת בנושא הוגשה על ידי ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) ועו"ד אלדד יניב, יחד עם ארגון הצלחה.

בחודשים האחרונים קידם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), מקורבו של ראש הממשלה, הצעת חוק המבקשת לבטל כליל את הקמתו של תאגיד השידור הציבורי החדש. נכון לעכשיו נראה ששינוי החוק שאושר היום, לצד ההסכמות הנוכחיות בין שר האוצר וראש הממשלה, מעידים כי הצעה זו לא צפויה לצאת לפועל.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!