דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחקנית נבחרת ישראל שירה אלינב: "מרגישות מחויבות לייצג את המדינה, במיוחד בתקופה הנוכחית"

ישראל ניצחה 0:4 את ארמניה במשחק הראשון מבין שניים בליגת האומות ונמצאת במקום הראשון בבית | בראיון ל'דבר' אומרת אלינב: "האווירה בנבחרת מיוחדת, אנחנו משחקות עבור משהו גדול יותר מאיתנו"

שירה אלינב במדי נבחרת הנשים בכדורגל מול קזחסטן בליגת האומות (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שירה אלינב במדי נבחרת הנשים בכדורגל מול קזחסטן בליגת האומות (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים בכדורגל ניצחה היום (רביעי) את נבחרת ארמניה 0:4 במסגרת המחזור הרביעי בליגת האומות. ישראל הגיעה למשחק כאשר היא מדורגת במקום הראשון בבית עם שבע נקודות משלושה משחקים. בשבת תקיים הנבחרת משחק נוסף נגד ארמניה.

"האווירה בנבחרת מיוחדת, במיוחד בתקופה הנוכחית", מספרת ל'דבר' שחקנית הנבחרת שירה אלינב. "יש המון אחדות והמון חיבור בין כל הבנות, כולן יודעות שאנחנו משחקות עבור משהו גדול יותר מאיתנו, זה נותן לנו המון כוח ומוטיבציה".

בשבוע שעבר החלה ישראל את המסע משחקים בצמד מפגשים מול קזחסטן שנערכו בהפרש של שלושה ימים בהונגריה. ישראל גברה במפגש הראשון 0:2 על קזחסטן משערים של מריאן עווד ועדן אביטל וסיימה את משחקה השני בתיקו 0:0.

"אני חושבת שהמשחקים היו דרך טובה להתחיל את הטורניר, יש לנו ציפיות גדולות לטורניר הנוכחי והמון אמונה. אמנם התאכזבנו מהתיקו מול קזחסטן, אבל זה אומר הכל על האופי של הנבחרת – אנחנו מכוונות גבוה".

נבחרת הנשים בכדורגל מול קזחסטן בליגת האומות (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת הנשים בכדורגל מול קזחסטן בליגת האומות (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל בישראל)

נבחרת ארמניה נחשבת לנבחרת החלשה בבית ונחלה עד כה שלושה הפסדים בטורניר. ניצחון כפול בשני המשחקים הקרובים מול ארמניה יבטיח כמעט בוודאות את העפלה של הנבחרת לדרג ב'.

מה נקודת המפתח של הנבחרת בצמד המשחקים מול ארמניה?
"המפתח של הנבחרת מול ארמניה זה להראות רגש, רצון ומחויבויות. בעיניי ברגע שאנחנו ביחד, הנבחרת מאוד חזקה ואיכותית. ניצול הזדמנויות מקסימלי ברגעים קריטיים במשחק יהיה חשוב מאוד כדי להצליח, במיוחד כשמשחקים מול אותה קבוצה פעמיים בארבע ימים".

נבחרת ישראל יצאה למסע של חמישה משחקים ב-12 ימים עם סגל של 28 שחקניות, לקראת המשך המשחקים הצטרפו לנבחרת שתי הליגיונריות הבכירות הבלמית אירנה קוזנצוב (טורבינה פוטסדאם) ושחקנית הקישור שרון בק (קלן).

שירה אלינב חוגגת שער במדי נבחרת ישראל מול טורקיה (צילום: Reuters/Ronen Zebulon)
שירה אלינב חוגגת שער במדי נבחרת ישראל מול טורקיה (צילום: Reuters/Ronen Zebulon)

איך אתן מתמודדות עם האתגר של 5 משחקים -12 ימים?
"בעיקר מנוחה, פרגון לאחרות והבנה שכולן צריכות לתרום לנבחרת, אם זה על המגרש או מחוצה לו. יש המון רוטציה בגלל העומס הגדול, וזה דבר חיובי. נותן לבנות עוד הזדמנויות להוכיח והזדמנות לשחק עם בנות אחרות כל פעם".

לפני תחילת המשחק הראשון מול נבחרת קזחסטן, קשרית הנבחרת מריאן עווד הלהיבה את שחקניות הנבחרת עם נאום מרגש בו היא אמרה: "אני מצפה מעצמי ומכולנו שנלחם על המגרש כמו שהצבא שלנו נלחם שם. אני רוצה שנשחק ונהנה כמו שהילדים הקטנים שנחטפו ושנהרגו שיחקו ונהנו בגן. בסוף אני רוצה שנרקוד כולנו ביחד כשאנחנו מנצחות, כמו שכולם רקדו במסיבה. ביחד ורק ביחד".

"הנאום של מריאן היה מרגש מאוד, ונתן לנו עוד כוחות ועוד חיבור במיוחד לפני המשחק", אומרת אלינב. "מעבר לכך ש"מימו" (הכינו של עווד) שחקנית מדהימה, היא מהווה מודל לחיקוי להמון שחקניות והנאום רק מראה שהחברה שלנו מאוחדת ללא שום קשר למגזר ודת".

"מרגישות מחויבות לייצג את המדינה, החיילים, החטופים והנרצחים"

לפני המשחק הציגה הנבחרת חולצה עם שמה של נעמה לוי החטופה בעזה, בתה של אילת לוי רופאת הנבחרת.

איך האירועים בארץ משפיעים עליכן בטורניר?
"האירועים בארץ משפיעים על הנבחרת, אנחנו מבינות שהכל מינורי לעומת מה שקורה. בכל ערב יש התרגשות גדולה כשחטופים משתחררים, וכולן מחכות שכל החטופים יחזרו הביתה. כל משחק ואימון כשאנחנו לובשות את המדים, אנחנו מרגישות מחויבות לייצג את המדינה, החיילים, החטופים והנרצחים וזו גאווה גדולה".

ליגת האומות נשים בכדורגל

דרג ג' - בית 4

מקוםקבוצהמשחקיםניצחונותתיקוהפסדיםשעריםנקודות
1ישראל65102-2116
2אסטוניה631211-1110
3קזחסטן62225-68
4ארמניה600625-50
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!