דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

"עשו את עבודתכם": קמפיין בקריאה לצלב האדום לבקר את החטופים ולספק להם תרופות

הקמפיין, שמתנהל ברשת החברתית-עסקית לינקדאין, תוקף את הארגון על מעילה בתפקידו | פריימן, ממובילות הקמפיין: "חטופה השתחררה במצב קשה כי לא סיפקו לה תרופות מצילות חיים. אם זאת לא העבודה שלהם, מה כן?"

מחאה מול משרדי הצלב האדום בתל אביב, במחאה על אי טיפולם בחטופים הישראלים (צילום: אבשלום ששוני, Flash90)
מחאה מול משרדי הצלב האדום בתל אביב, במחאה על אי טיפולם בחטופים הישראלים (צילום: אבשלום ששוני, Flash90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

קמפיין ברשת החברתית-עסקית לינקדאין קורא לצלב האדום לבקר את החטופים הישראלים, לתת להם תרופות ולוודא שהם מקבלים מענה רפואי. הקמפיין מתנהל תחת ההאשטאג 'DO YOUR JOB' (עשו את עבודתכם).

רחל פריימן היא מנהלת קהילה בלינקדאין כולהלייק, שמטרתה לסייע במציאת עבודה ראשונה, וכעת עומדת מאחוריה הקמפיין. פריימן מספרת ל'דבר' על הבחירה להדגיש את חוסר המקצועיות של התנהלות הצלב האדום, בהתאם לאופיה של הרשת, הנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים. "לינקדאין זו רשת שממוקדת בעבודה, של אנשים שמבינים מה זה מוסר עבודה. אנחנו משתמשים בזה, ואומרים: רגע, זאת העבודה שלהם, למה הם לא עושים אותה"?

לדברי פריימן, הקמפיין בכוונה לא מציג את הצלב האדום כארגון אנטישמי או אנטי ישראלי, אלא מבקר אותו באמות מידה מקצועיות. "המשימה שלהם זה לבקר את החטופים ולדאוג להם לתרופות. כל אחד בעולם, גם אם הוא בסרי לנקה ולא מזהה את עצמו בסיפור היהודי, יכול להתחבר למסר הזה – אין לכם זכות קיום אם אתם לא עושים את העבודה שלכם. אם הייתם עובדים מן השורה, הייתם מפוטרים.

"אנחנו לא רוצים להתנגח בצלב האדום – אני רוצה שזה יקרה. אלמה אברהם השתחררה לפני יומיים במצב קשה כי לא סיפקו לה תרופות מצילות חיים בשבי. זה התפקיד הקלאסי של הצלב האדום, וזה גם מופיע בהסכמי העסקה עם חמאס".

פריימן שוחחה השבוע עם סבא של החטופה שירי ביבס. הוא סיפר לה שבהפגנה מול משרדי הצלב האדום היה ניסיון להעביר תרופות מצילות חיים, והצלב האדום מיאן לקחת אותן. "אם זאת לא העבודה שלהם, מה כן?", אומרת פריימן בכעס, "להיות נהגי מוניות ולהסיע משוחררי עסקאות"?

פריימן אומרת שהקמפיין זוכה להד ברחבי העולם, לאו דווקא בקרב יהודים. לדבריה, התגובות מהשטח לא תמיד באות לידי ביטוי במדד הלייקים, משום שהבחירה למי לעשות לייק עשויה להיות בעלת משמעות עסקית. הפלטפורמה עצמה לא בהכרח תומכת: בתחילת המלחמה לינקדאין מחקה פוסטים נגד חמאס.

"לינקדאין זו במה למיתוג עצמי של עסקים. אם העמוד של הצלב האדום מקבל כל כך הרבה תגובות שליליות, מתי שהוא זה יזיז להם. תאגידים, ממשלות, ארגונים ובעלי מניות שתומכים בהם נחשפים לקמפיין. בסוף זה יחלחל. מבחינתנו- אם הצלב האדום יבקר את החטופים אנחנו סיימנו".

בראיון שנערך לפני החתימה על עסקת החטופים עם חמאס אמרה ל'דבר' פרופ' דורית ניצןאמרה ל'דבר' פרופ' דורית ניצן, לשעבר ראש מערך החירום של ארגון הבריאות העולמי באזור אירופה, ש"לצלב האדום הבינלאומי אין כוחות אכיפה. כל עוד חמאס מסרב לתת להם לבקר את החטופים או להעביר לו את רשימת התרופות שהם זקוקים להן, הם לא יכולים לגרום לו להסכים לכך. זה התפקיד של הפוליטיקאים העולמיים". העסקה עצמה כללה התחייבות של חמאס שהצלב האדום יורשה לבקר את החטופים שיישארו בידיו לאחר העסקה, אך ביקורים כאלה עדיין לא יצאו לפועל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!