דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / פועל בניין כבן 20 נפצע קשה בנפילה מגובה

תאונת העבודה אירעה באתר בנייה של חברת רם אדרת בע"מ בפתח תקווה. לפני פחות משבוע תיעד פעיל של הפורום למניעת תאונות עבודה, הפרות בטיחות חמורות באותו אתר בנייה עליהן דיווח למינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית

ליקויי בטיחות שתועדו באתר בנייה בפתח תקווה, שבוע לפני שאירעה בו תאונה קשה. (צילום: ראובן בן שמעון הפורום למניעת תאונות עבודה)
ליקויי בטיחות שתועדו באתר בנייה בפתח תקווה, שבוע לפני שאירעה בו תאונה קשה. (צילום: ראובן בן שמעון הפורום למניעת תאונות עבודה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פועל בניין, כבן 20, נפל אתמול (שני) בבוקר מסולם באתר בניה בפתח תקווה ונפצע באורח קשה מאוד. צוות של מד"א פינו את הפועל לבית החולים בילינסון כשהוא מורדם ומונשם. לפני פחות משבוע העביר ראובן בן שמעון, פעיל הפורום למניעת תאונות עבודה, תיעוד של הפרות בטיחות מסכנות חיים באותו אתר למינהל הבטיחות והבריאות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה.

באתר, בו נבנה המרכז הלוגיסטי של חברת ABC על ידי קבלן הביצוע רם אדרת בע"מ, תועדה עבודה בגובה בלא רתמות בטיחות ובלא מעקות, כשהעובדים במקום כורעים מעל לסף הקומה בה הם עובדים. עוד תועדה עבודה על סולם לא בטיחותי. לתמונות צורף גם שלט הפרוייקט ובו פרטי קבלן הביצוע. "אודה לתשובה באשר לפעולות שננקטו", ביקש בן שמעון ונענה כי הנושא הועבר לטיפול. בן שמעון פרסם את התמונות גם בקבוצת הפייסבוק של הפורום למניעת תאונות עבודה.

"הכתובת הייתה על הקיר! פשוט עצוב ומכעיס", כתב הבוקר בתגובה לידיעה על נפילתו של העובד.

חובש רפואת חירום, כונן מד"א אליהו הוכלרר, שטיפל בפצוע סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו צעיר בשנות העשרים לחייו שוכב ללא דופק וללא נשימה. אנשים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של כקומה ונחבל בראשו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח וכשמצבו התייצב מעט, הוא פונה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ כשמצבו קשה כשהוא מורדם ומונשם."

מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית הוציא, בעקבות התאונה, צו סגירה לאתר על פי החוק הקובע כי אתרים בהם נהרגו או נפצעו באורח קשה עובדים יסגרו באופן מיידי למשך יומיים.

הקואליציה למאבק בתאונות בניין מתחה, בדף הפייסבוק שלה, ביקורת על הודעת המשטרה על פיה "מבדיקת שוטרים שהגיעו למקום עולה החשד כי מדובר בשוהה בלתי חוקי. נפתחה חקירה פלילית בחשד להעסקת שב"ח. נמסר דיווח לחוקר תאונות עבודה".

בקואליציה כתבו כי "יש לקוות שמשטרת ישראל פתחה, בראש ובראשונה, בחקירה פלילית בחשד לפציעתו החמורה ברשלנות של העובד שנפגע, כמתחייב, וזאת בסיוע המקצועי של מנהל הבטיחות התעסוקתית, ובהתאם לנוהל החדש עליו הודיעו לאחרונה שתי הרשויות, שנועד לייעל ולשפר את ניהולן של חקירות פליליות לאחר תאונות קשות וקטלניות, במטרה להביא להעמדתם לדין של מי שגרמו ברשלנותם לפגיעה בעובדים".

תגובת מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ותגובת חברת רם אדרת בע"מ לא התקבלו נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!