דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ענבר לניר זכתה במדליית הכסף בגרנד סלאם טוקיו, ארד לגפן פרימו

הג'ודאית הישראלית ניצחה את האלופה האולימפית שורי אמאדה, אבל נכנעה בגמר למיירה אגיאר הברזילאית | פרימו ניצחה את לריסה פימנטה הברזילאית בקרב על הארד, לאחר שהפסידה לאוטה אבה, האלופה האולימפית מיפן | המדליות שלהן מצטרפות לארד של רז הרשקו ביום הראשון של התחרות

מימין לשמאל: גפן פרימו, המאמן שני הרשקו וענבר לניר, עם המדליות בגרנד סלאם טוקיו בג'ודו (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
מימין לשמאל: גפן פרימו, המאמן שני הרשקו וענבר לניר, עם המדליות בגרנד סלאם טוקיו בג'ודו (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ענבר לניר זכתה היום (ראשון) במדליית הכסף בגרנד סלאם טוקיו בג'ודו, לאחר שהפסידה בגמר למיירה אגיאר הברזילאית. גפן פרימו זכתה במדליית הארד, אחרי שהפסידה בחצי הגמר לאוטה אבה, האלופה האולימפית מיפן וניצחה את לריסה פימנטה הברזילאית בקרב המדליה. לישראל שלוש מדליות בתחרות, לאחר שרז הרשקו זכתה בארד ביומה הראשון של התחרות.

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) רשמה יום קרבות מצוין. היא ניצחון באיפון מרשים על האלופה האולימפית, שורי אמאדה היפנית, ברבע הגמר. קודם לכן גברה על אאודה איקומי מטהיטי. בחצי הגמר, הישראלית הרשימה מול יפנית נוספת, ריקה טקאימה, בדרך לקרב על ראש הפודיום.

ענבר לניר זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם מונגוליה (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו העולמי)
ענבר לניר זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם מונגוליה (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו העולמי)

קרב הגמר: לניר, אלופת העולם המכהנת, פגשה את מיירה אגיאר הברזליאית, שלוש פעמים מדליסטית אולימפית. הברזילאית עלתה ראשונה על לוח הניקוד עם ווזארי ושמרה על היתרון עד סוף הקרב. לניר תסתפק בכסף.

בסיום התחרות אמרה לניר: ״אני ממש שמחה לעמוד על הפודיום בטורניר הגרנד סלאם היוקרתי בטוקיו. כל הזדמנות להניף את הדגל ולייצג את המדינה שלנו בכבוד היא זכות גדולה עבורי. מקווה שהמדליה הזאת תיתן עוד חיזוק לתקופה הקשה והארוכה שאנחנו עוברים״.

גפן פרימו (עד 52 ק"ג) עלתה לקרב על מדליית הארד. פרימו פתחה את יום הקרבות בסיבוב השני, היא ניצחה שלוש פעמים במוקדמות וברבע הגמר: בווזארי יריבה ממקסיקו, בעונשים ג'ודוקא מקוריאה ובאיפון מתחרה ממונגוליה. בחצי הגמר הפסידה בריתוק לאוטה אבה, האלופה האולימפית היפנית. בקרב על הארד פגשה את לריסה פימנטה הברזילאית וניצחה בניקוד זהב בזכות שלושה עונשים ליריבתה.

גפן פרימו בגרנד סלאם פריז בג'ודו (צילום: DPPI / Panoramic/ reuters)
גפן פרימו בגרנד סלאם פריז בג'ודו (צילום: DPPI / Panoramic/ reuters)

״אני שמחה לעמוד על הפודיום כאן ביפן ובמיוחד לייצג את המדינה שלנו בגאווה ובכבוד", סיכמה פרימו, "מקווה שהמדליה הזו תביא קצת נחת בתקופה הקשה הזו".

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים: ״סיימנו את הגרנד סלאם היוקרתי בטוקיו עם 3 מדליות. גפן פרימו עם ארד עם, ענבר לניר ואז הרשקו עם כסף. זה הישג היסטורי, וזה מתחבר לשנה הזו של נבחרת הנשים בה הנבחרת שברה שיא אחרי שיא. הפנים שלנו לקראת שנת 2024, לה אנחנו כל כך מחכים וערוכים להשקיע את כל הכוחות שלנו לקראת המשחקים האולימפיים בפריז. אני גאה בספורטאיות ובצוות וגאה שזכינו לייצג את מדינת ישראל המדינה הכי טובה בעולם״.

שירה ראשוני, תמר מלכה (עד 48 ק"ג) וגילי שריר (עד 63 ק"ג) הודחו בסיבובים המוקדמים. בגברים, אף ג'ודוקא לא צלח את הסיבוב הראשון. ים וולצ'ק ואריאל שולמן (עד 60 ק"ג), ומתן קוקולייב וערן פיקס (עד 66 ק"ג) סיימו את דרכם בשלב מוקדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!