דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

החייל שירה למוות ביובל קסטלמן נעצר לאחר שנחקר תחת אזהרה

בעקבות החקירה והממצאים שעלו עד כה הוחלט לעצור את אביעד פריג'ה שביצע את הירי העיקרי במהלך ניטרול הפיגוע בירושלים, ולהמשיך בחקירתו כשהוא עצור

יובל דורון קסטלמן (צילום: באדיבות המשפחה)
יובל דורון קסטלמן (צילום: באדיבות המשפחה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

החייל אביעד פריג'ה שחשוד בירי הקטלני על יובל קסטלמן, שסייע לנטרל את המחבלים בפיגוע  בירושלים בשבוע שעבר, נעצר הבוקר (שני) אחרי נחקר אמש תחת אזהרה במצ"ח. בעקבות החקירה והממצאים שעלו עד כה הוחלט לעצור את החייל שביצע את הירי העיקרי, ולהמשיך בחקירתו כשהוא עצור. בפיגוע בכניסה לירושלים נרצחו 3 ישראלים נוספים, על ידי מחבלי חמאס: חנה איפרגן (67), ליביה דיקמן (24) והרב אלימלך וסרמן (73).

בהודעה שהוציא דובר צה"ל אתמול, נכתב: "צה"ל מביע צער על מותו של יובל דורון קסטלמן ז"ל שפעל באומץ לב, בגבורה, חתר למגע וחיסל מחבלים בפיגוע בירושלים. חייל בשירות מילואים אשר על פי החשד ביצע את הירי שגרם למותו של יובל ז"ל, נחקר באופן ראשוני ביום האירוע. החייל לא שהה ביחידה במהלך סוף השבוע, והגיע היום לחקירה באזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת. חייל נוסף בשירות סדיר אשר היה מעורב באירוע, וביצע ירי נפצע במהלך האירוע ופונה לקבלת טיפול רפואי. החייל נחקר כעת גם הוא תחת אזהרה. כלי הנשק של החיילים נלקחו ומועברים לבדיקה".

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

לפי עדויות שנחשפו מהזירה, קסטלמן שוכב על הכביש ללא מעיל, כשלצידו ארנק פתוח וכמה מטרים ממנו עומד אחד הלוחמים עם נשק ואקדח. "תסתכלו בתעודת זהות, אני יהודי", אמר קסטלמן, אך היריות לעברו נמשכו. הוא נפצע אנושות, פונה לבית החולים ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו אחרי שעות ארוכות.

השר בני גנץ התייחס אתמול למותו הטראגי של קסטלמן, שנורה למוות על ידי חיילי מילואים עקב טהות בזיהוי לאחר שנטרל את המחבל בפיגוע בירושלים ביום חמישי האחרון. "הוא נטרל את המחבל בירושלים ונורה למוות, הוא גיבור לאומי. הוא לא היסס, והסתער כדי להציל אדם". בהמשך דבריו, העביר ביקורת על דברי נתניהו, שאמר על המקרה כי "אלו החיים".

"החברה הישראלית כולה חייבת לו תודה עמוקה", אמר גנץ. "מחבקים את המשפחה. זירת פיגוע היא מורכבת ואני בטוח שהחייל שירה ביובל עשה זאת בטעות, טעות במחיר כבד".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!