דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הרמטכ״ל: ״המפקדים יודעים להפוך את השבת החטופים ופירוק החמאס למשימות משלימות"

הרצי הלוי אמר כי "מי שחשב שצה״ל לא יידע לחדש את הלחימה בתום ההפוגה - טעה" | הוא התייחס למותו של יובל קסטלמן: "המקרה הספציפי מתוחקר, מדגישים את הכללים: לא לירות במי שמרים ידיים"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת
אורן דגן

בהצהרה הערב (שלישי), אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי: ״מי שחשב שצה״ל לא יידע לחדש את הלחימה בתום ההפוגה – טעה, בחמאס מרגישים את זה היטב." לדבריו, ״בחלוף 60 ימים מפרוץ הלחימה, כוחותינו מכתרים את מרחב חאן-יונס בדרום הרצועה. אנחנו ממשיכים במקביל להעמיק את ההישג גם בצפון הרצועה. פעילים רבים ובהם מפקדים בכירים בחמאס חוסלו בימים האחרונים".

על סוגיית החטופים, ומימוש מטרות המלחמה בכלל, אמר הרמטכ"ל: "הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים והפעלנו בשבועות האחרונים פוגע בחמאס פגיעה קשה, ומקדם את ההשגה של כל מטרות המלחמה ובכלל זה גם את המטרה העליונה של השבת החטופים הביתה.

יצא לי אתמול לפגוש מפקדים בלחימה בצפון הרצועה. אני שומע אותם, מדבר איתם, הם אומרים בצורה מאוד ברורה – אנחנו מוכנים ונכונים לעשות הכל כדי להשיב חטופים, לעשות הכל כדי לפגוע בחמאס ולפרק את הארגון הזה. ואני רואה את התבונה שלהם, הם גם יודעים להפוך את שתי המשימות האלה לדברים משלימים ולא לדברים מתחרים, ואנחנו באמת עושים הכל להחזיר את החטופים".

לגבי אירוע מותו של יובל דורון קסטלמן, שסייע לנטרל מחבלים בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר והיום נעצר חייל צה"ל שירה בו למוות בזירת האירוע, אמר הרצי הלוי: "אנחנו מעלים על נס גבורת אזרח שרץ באומץ רב לתוך האש, לחדול הרג אזרחים. באותה נשימה, אנחנו מדגישים את ההכרח להקפיד על כללי הבסיס ההכרחיים במקרים מורכבים של ירי בסביבה אזרחית. לא למהר לירות כשפוחת הסיכון, לא לירות במי שמרים ידיים. המקרה הספציפי עצמו כמובן עדיין נמצא בחקירה, את התובנות האלה, חשוב שנדע כולנו כבר עכשיו".

 

"פועלים בעוצמה תוך מאמץ למזער פגיעה בבלתי מעורבים"

לדברי הרטמכ"ל, צה"ל עבר בימים האחרונים לשלב שלישי של התמרון. "השתלטנו על מעוזים רבים של החמאס בצפון הרצועה, וכעת אנחנו פועלים מול מרכזי הכובד שלו בדרום. אנחנו פועלים במקצועיות; מפנים את האוכלוסייה מבעוד מועד מאזורי הקרבות; תוקפים את החמאס מעל ומתחת לקרקע, בתקיפות משולבות מהאוויר, מהים ומהיבשה; אנחנו מכניסים את הכוחות הקרקעיים שלנו לתוך הלחימה במעטפת של מודיעין ואש איכותית מאוד ועוצמתית מאוד, עם רמת דיוק גבוהה".

בעניין הפגיעה בבלתי מעורבים, אמר הרמטכ"ל: "חמאס הוא הכתובת. הכוחות שלנו מוצאים כמעט בכל בית אמצעי לחימה, בבתים רבים מוצאים מחבלים.  אנחנו מבינים שחלק מהשיטה זה אמל״ח מונח בבתים, מחבל מגיע לבית בבגדים אזרחיים ומנהל משם את הלחימה. הדברים האלה מחייבים הפעלת אש רחבה, גם כדי לפגוע באויב, וגם כדי להגן על כוחותינו. לכן הם פועלים בעוצמה, ויחד עם זאת תוך מאמצים גדולים למזער את הפגיעה בבלתי מעורבים ככל שניתן."

 

"נהיה שם אתכם, תושבי הצפון והדרום"

הרצי הלוי הביע מחויבות להחזרת הביטחון לתושבי הגבולות לטווח ארוך: "אנחנו יודעים שנידרש ליותר כוחות בגבול, ליותר יכולות ולנוכחות מוגברת ומורגשת לצד התושבים, על מנת לחזור בביטחון – וכך נעשה. אנחנו נהיה שם איתכם תושבי הצפון והדרום. נעשה הכל לתקן את שנפגע. עבור הנרצחים התיקון הזה מאוחר מידי. בשביל החיים הוא הכרחי".

הרמטכ"ל התייחס גם ללחימה בגזרות נוספות מעבר לעזה, בצפון וביהודה ושומרון: "אנחנו גובים מחיזבאללה מחיר גדול שהארגון הזה מתאמץ להסתיר. אנחנו אמנם ממוקדים ברצועת עזה, אך יחד עם זאת ממשיכים את הפעילות המבצעית שתכליתה להביא מציאות טובה בהרבה בגבול הצפון.

בפיקוד המרכז, ביהודה ושומרון, אנחנו מגבירים את הלחימה בטרור, עד כה צריך לומר בהצלחה רבה. בחודשיים האחרונים נעצרו מעל 1,200 פעילי חמאס ביהודה ושומרון, נעצרו ונהרגו מחבלים רבים שביצעו פיגועים, חלקם קשים מאוד, בעבר, חלקם התכוננו לבצע פיגועים, ואנחנו בנחישות רבה להמשיך את המאמץ הזה".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!