דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
20.7°תל אביב
  • 15.6°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 26.2°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / בנו של השר איזנקוט, חבר קבינט המלחמה, נפל בלחימה בעזה

ראש הממשלה נתניהו לאיזנקוט: "אנחנו בוכים אתכם ומחבקים אתכם", השר גנץ: "נילחם למען המטרה שבשמה גל נפל" | אייל אוזן, חקלאי בן 54 מגשר הזיו, נהרג מאש חיזבאללה | חמישה לוחמים נפלו ברצועת עזה: רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט, רס״ם (מיל׳) יונתן דוד דיטש, רס"ל מאור גרשוני, סמ"ר עמית בונצל וסמ״ר עלמנאו עמנואל פלקה

פעילות כוחות מיוחדים של צה״ל בלב העיר חאן יונס ברצועה (צילום: דובר צה״ל)
פעילות כוחות מיוחדים של צה״ל בלב העיר חאן יונס ברצועה (צילום: דובר צה״ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-62 למלחמה: הותר לפרסום שגל איזנקוט, בנו של חבר קבינט המלחמה הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, נהרג היום (חמישי) בלחימה ברצועת עזה.

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ כתב: "גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל".

ראש הממשלה נתניהו ספד: "שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים איתכם. אנחנו מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי".

מוקדם יותר, נהרג אזרח בן 60 מפגיעת טיל נ"ט ביישוב מתת. כוחות צה"ל השיבו בארטילריה וירי מסוקים אל עבר וחוליית המחבלים ותקפו יעדי חיזבאללה בצפון.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

זוהתה גופתו של דרור קפלון, תושב בארי שנעדר מאז ה-7 באוקטובר

דרור קפלון (68) מקיבוץ בארי שנעדר במשך כמעט חודשיים, נרצח במתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, כך פורסם היום (חמישי) בקיבוץ בארי. ארכיאולוגים של רשות העתיקות בניהולו של אלי אסקוזידו, הפועלים ביישובי עוטף עזה מאז הטבח, מצאו את עצמותיו סמוך לגדר הקיבוץ ואלו נלקחו לזיהוי. קפלון, אב לשלושה ובן לניצולי שואה, התגורר בבארי עם אשתו מרסל, ד"ר לכימיה ממכון ויצמן – שנרצחה גם היא על ידי מחבלי חמאס. לפני כמה ימים עודכנה משפחתו שהוא ככל הנראה חטוף, לאחר שהטלפון הנייד שלו אוכן בעזה.

ההתרעות בצפון: שיגורים מלבנון ומסוריה לשטחים פתוחים; צה"ל משיב למקורות הירי

בהמשך להתרעה שהופעלה ביישוב בוקעאתא, זוהו שני שיגורים שחצו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח. זוהו גם שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבי שתולה, מלכיה וזרעית.

כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.

אזעקה הופעלה בזרעית בגליל העליון

אזעקה הופעלה בבוקעתא ברמת הגולן

אייל אוזן, בן 54 מקיבוץ גשר הזיו, הוא החקלאי שנהרג מאש חיזבאללה

צה"ל תקף תשתית טרור ומפקדה מבצעית של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום.

זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

צבע אדום בעוטף עזה

התרעה הופעלה בעין השלושה.

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל

רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט, בן 25, מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש', נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס״ם (מיל׳) יונתן דוד דיטש, בן 34, מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

חולית מחבלים עם RPG התקרבה לכוח גולני בצפון הרצועה, וחוסלה מהאוויר

צוותי לוחמים של גדוד 636 מחיל הגנת הגבולות זיהו חוליית מחבלים שהתקרבה לעבר כוח של לוחמים מצוות הקרב של חטיבת גולני, כשהם חמושים במספר טילי RPG ומבצעים ירי לעבר הלוחמים. במסגרת פעילותם במרחב בצפון רצועת עזה, זיהו לוחמי האיסוף את חוליית המחבלים, והכווינו אש מדויקת מהאוויר. כלל המחבלים חוסלו בהכוונה וסגירת מעגלי אש מהירה.

צה"ל ושב״כ חיסלו את עבד אלעזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של החמאס

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב בהכוונת מודיעינית של אמ"ן ושב״כ חיסלו לפני מספר ימים את עבד אלעזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס.

(קרדיט: דובר צה"ל)
(קרדיט: דובר צה"ל)

רנתיסי היה אחראי על כלל התצפיות של החמאס ולקח חלק בתכנון הטבח האכזרי של ה-7.10. הוא חוסל בתקיפת חמ״ל מרכזי של המודיעין של החמאס, ויחד איתו חוסל גם פעיל במערך התצפיות בגדוד ‘קרארה׳, אחמד עיוש.

בחמ״ל זה רוכזה תמונת התצפיות מכלל הרצועה, והוא שימש כנס אסטרטגי משמעותי לניהול הלחימה של ארגון הטרור חמאס, וביכולתו להוציא מתווי טרור נגד לוחמי צה״ל.

כוחות צה"ל איתרו פיר מנהרת טרור בבית ספר

דובר צה"ל חושף כי כוחות צה"ל הפועלים בעזה חיסלו עשרות מחבלים, ואיתרו פירי מנהרות ומשגרי רקטות, חלקם אותרו בתוך מגורים אזרחיים. כמו כן נמצא פיר מנהרה בתוך בית ספר

נקבע מותו של האזרח שנפגע מפגיעת נ"ט במתת

צוות מד"א שהגיע לטפל בפצוע מפגיעת טיל נ"ט, גבר כהן 60 נאלץ לקבוע את מותו בשטח.

חובש רפואת חירום במד"א עדו עקיבא סיפר: "הפצוע הובא אלינו ע"י כוח רפואה צבאי כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

דובר צה"ל: אזרח נפצע מירי נ"ט בגליל העליון, צה"ל הגיב בארטילריה

מחבלים שיגרו טיל נ"ט לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מרחב מתת. אזרח נפגע כתוצאה מהירי כך עדכן דובר צה"ל. בנוסף, זוהו מספר שיגורים נוספים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף באמצעות מסוקי קרב, טנקים וירי ארטילרי את מקורות הירי.

ירי נ"ט למרחב מתת בגליל העליון

צבע אדום בבארי

21 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון

דובר צה"ל: במהלך הלילה כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו 21 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, ביניהם ארבעה פעילי ארגון הטרור חמאס. במבצע של חטיבת מנשה במחנה הפליטים נור א שמס שבטול כרם, הכוחות עצרו חמישה מבוקשים וחשפו על ידי כלי הנדסה מטענים שהוטמנו מתחת לצירים בכוונה לפגוע בכוחות. במהלך הפעילות מחבלים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו בירי. בכפר עראבה הושלכו מטענים ובוצע ירי לעבר הכוחות, שאיתרו אקדח איירסופט.

בכפר דהרייה שביהודה אותר רובה מסוג קרלו והוחרמה מחרטה לייצור אמצעי לחימה. בחטיבת עציון כוחות צה״ל בהכוונה מודיעינית של שב״כ וצה״ל אטמו הלילה את משרדי הסניף של אגודת הצדקה האסלאמית בכפר בית אומר. משרדים אלו מקושרים לארגון הטרור חמאס ובכספי הארגון מעסיקים ומממנים את פעילי הארגון. בכפר אל בירה נאטם בית דפוס שהדפיס חומרי הסתה של חמאס. במהלך הפעילות, הושלכו מטענים ובוצע ירי לעבר כוחותינו, הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי.

בפעילות במחנה הפליטים דהיישה למעצר מבוקשים חשודים השליכו בלוקים, בקבוקי צבע ואבנים על הכוחות, שהגיבו בירי. זוהו פגיעות. בפעילות מעצרים בקסבה שבעיר שכם נעצרו שלושה מבוקשים, במהלכה חשודים השליכו מטענים ויידו אבנים לעבר הכוחות. כמו כן, זוהה מחבל חמוש שהיווה איום על הכוחות, הכוחות ירו לכיוונו. זוהתה פגיעה. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס.

אזעקות בעוטף עזה: כרם שלום

הרצוג לפצועי המלחמה בשיבא בטקס הדלקת נר ראשון: "החג הזה הוא סמל לגבורתכם"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו לטקס הדלקת נר ראשון באגף שיקום נפגעי המלחמה בבית החולים שיבא בתל השומר. "אין כמו המקום הזה לציין בו את חג החנוכה חג הניסים והנפלאות. כל שנה בחג החנוכה אנחנו שרים באנו חושך לגרש והשנה עוד יותר חזק", אמר הנשיא. "החג הזה הוא סמל לגבורת המכבים והשנה, כשאנחנו במלחמה קשה, הגבורה הזאת עילאית ומוחשית הרבה יותר. אנחנו מתארים את גבורת המכבים אבל חושבים על הגבורה שלכם. אומרים שכל דור וגיבוריו וכל דור ומכביו ואתם החיילים – החיילות, האזרחים, אתם המכבים שלנו".

הנשיא גם הודה לצוותים הרפואיים בשיבא, מאנשי הטיפול הנמרץ וחדר המיון ועד לפרופ' איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים שקלט אליו את החטופות והחטופים ששבו משבי חמאס. את הטקס הנחתה סג"ם עדן רם, קצינה במחוז דרום בפיקוד העורף, שנפצעה מ-12 כדורים בבסיס אורים ב-7 באוקטובר. במרכז השיקום "חוזרים לחיים" שנפתח בשיבא בתחילת המלחמה מאושפזים כ-130 פצועים.

הותר לפרסום: רס"ל מאור גרשוני מיקנעם נפל בקרב בצפון רצועת עזה

דובר צה"ל עדכן בצהריים (חמישי) שרס"ל (מיל') מאור גרשוני, בן 24, מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת "עציוני" (6), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני (צילום: דובר צה"ל)
רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני (צילום: דובר צה"ל)

 

מטוסי קרב וירי ארטילרי: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, עמדות משגר, עמדות צבאיות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

צה״ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס שיגר 12 רקטות ליד מתקני האו"ם

צה״ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל. אתמול, בשעה 15:59, שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר שבע. הרקטות שוגרו  ליד אוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם.

מפת שיגור רקטות מאיזור הומניטרי בעזה לעבר ישראל (צילום: דובר צה"ל)
מפת שיגור רקטות מאיזור הומניטרי בעזה לעבר ישראל (צילום: דובר צה"ל)

צה״ל ומשרד הביטחון החלו בחלוקת אמצעי לחימה לכיתות כוננות

משרד הביטחון מעדכן הבוקר (חמישי) שיצאה לדרך חלוקת אמצעי הלחימה לכוחות הגנת היישובים במרחב עוטף עזה, במסגרת תוכנית ״משיב הרוח״ לחיזוק ההגנה בגבולות. התכנית, אשר אושרה בצה״ל ובמשרד הביטחון, החלה בפיקוד הדרום ובמסגרתה יצוידו בכל שבוע כ-12 כוחות הגנת יישוב. בהמשך, תתרחב חלוקת אמצעי הלחימה לכלל הגזרות.

חלוקת נשקים לכיתות כוננות (צילום: משרד הביטחון)
חלוקת נשקים לכיתות כוננות (צילום: משרד הביטחון)

"תחילת החלוקה, בהובלת פיקוד הדרום, ביישובי עוטף עזה וביישובי פתחת ניצנה, תאפשר תנאים טובים יותר להחזרת התושבים ליישובים בשבועות הקרובים", אומרים במשרד הביטחון. "מאז פרוץ המלחמה, הובילו בחיל הגנת הגבולות בזרוע היבשה עבודת מטה רחבת היקף בשיתוף אגף התכנון, פיקוד העורף והפיקודים המרחביים, שכללה חשיבה מחודשת על שיטת ההפעלה המיטבית של כוחות הגנת היישובים בגבולות הארץ. עבודת המטה נעשתה תוך שיח עם הפיקודים המרחביים, ראשי רשויות, קב"טים ורבש״צים, אודות המאפיינים והצרכים המשתנים בכל גזרה ויישוב".

אזעקות בשדרות ויישובי עוטף עזה

תיעוד מפעילות צה"ל ברצועה: קרבות קשים בשג'אעיה ובחאן יונס, פשיטה על מוצב מרכזי בג'באליה

דובר צה"ל מעדכן הבוקר (חמישי) על הקרבות ברצועת עזה. כוחות אוגדה 98 ממשיכים להלחם בחאן יונס במסגרת פעילות אוגדה 98 בחאן יונס חוסלו מחבלים ונתקפו על ידי חיל האוויר עשרות יעדי טרור. כוח של דובדבן מצוות הקרב של עוצבת הקומנדו נתקל בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה, חיסל בהיתקלות שני מחבלים והשמיד את הפיר.

צוות הקרב של חטיבה 460 נלחם במרחב מחנה ג׳אבליה, הלוחמים פשטו על מוצב "הביסאן", מוצב צבאי של גדוד מרכז ג'אבליה של ארגון הטרור חמאס. בפשיטה, חוסלו מספר מחבלים. כמו כן, איתרו הכוחות רשת מנהרות תת קרקעיות המובילות מחוץ למוצב, מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה במרחב המוצב. כוחות זרוע הים, במסגרת סיוע לכוחות הפועלים ביבשה, תקפו תשתיות טרור ומתחמים צבאיים של ארגון הטרור באמצעות חימושים מדוייקים וירי פגזים.

 

דיווח במצרים: גישושים לגבי עסקת חטופים חדשה בין ישראל לחמאס

עיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח שבקהיר מעריכים שיש אינדיקציות שמאותתות על חזרה אפשרית לעסקה בין ישראל לחמאס בקרוב.

החייל החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים שחזר את האירוע

אביעד פריג'ה, לוחם המילואים שעל פי החשד ירה למוות ביובל קסטלמן במהלך פיגוע הירי בירושלים בשבוע שעבר, שחזר את האירוע בזירה בכניסה לבירה. בית הדין הצבאי ידון היום בשאלת המשך השארתו של פריג'ה במעצר בית.

דיווח: חמאס העביר לישראל מודיעין על הג'יהאד האיסלאמי לפני 7 באוקטובר, כדי ליצור תחושה שפניו אינן ללחימה

אנשי חמאס העבירו לישראל מודיעין על ארגון הג'יהאד האיסלאמי בתקופה שלפני 7 באוקטובר, כדי לחזק את הרושם בישראל שהם מעוניינים בשיתוף פעולה ופניהם אינן ללחימה – כך דיווח העיתון האמריקני וושינגטון פוסט מפי מקור ביטחוני ישראלי בעילום שם.

אזעקה בגליל העליון: מרגליות

צה"ל: ארבעה לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברצועת עזה

צה"ל הודיע שבקרב בו נפל סמ"ר עמית בונצל ז״ל אתמול (רביעי) במרכז רצועת עזה, נפצעו שלושה לוחמים במילואים מסיירת צנחנים באורח קשה. לוחם נוסף במילואים מגדוד 7008 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לטיפול רפואי בבית החולים, ומשפחותיהם עודכנו.

שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

צה"ל הודיע על מותם של שני לוחמים בקרבות ברצועת עזה:

סמ"ר עמית בונצל, בן 22, משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים, חטיבת הצנחנים (35), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

סמ״ר עלמנאו עמנואל פלקה, בן 22, מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו (89), נפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע בקרב שלשום (5 בדצמבר) בדרום רצועת עזה.

הודעה נמסרה למשפחותיהם.

נתניהו: "זאת שאלה של זמן עד שנגיע לסינוואר"

"כוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו".

הקבינט אישר תוספת מינימלית של דלק לרצועת עזה

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה.

קבינט המלחמה יקבע מעת לעת את ההיקף המינימלי בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה.

השגריר ארדן בתגובה לדרישת מזכ״ל האו״ם להפסקת אש: ״שפל מוסרי חדש״

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, הגיב לפניית המזכ״ל למועצת הביטחון לקרוא להפסקת אש הומניטארית בעזה. "המזכ״ל הגיע לשפל מוסרי חדש: הוא מתגאה שהוא מפעיל היום לראשונה את סעיף 99 לאמנת האו״ם ביחס למלחמה בעזה – סעיף שניתן להפעיל רק במצב ממנו נשקפת סכנה לשלום והביטחון העולמיים".

גלנט בגבול הצפון: ״חיזבאללה רואה את עזה ומבין שבביירות יכולה להיות אותה תמונה״

״אנחנו נגיע לתהליך הסכמי, כתוצאה מזה שחיזבאללה יבין מה קורה פה ויש לו זיכרון טוב מאד עם מה קורה בעזה, כשהוא רואה את התמונה של עזה, הוא מבין שאפשר לעשות את אותה תמונה בביירות, התמונה היא ברורה לו, זאת אפשרות אחת שהיא אפשרות המועדפת״.

״האפשרות השנייה, אני חושש שחיזבאללה רוצה להגיע אליה, זה אפשרות מלחמתית, ללכת ולהילחם בנו ולדרדר את המצב, זה ייבחן כאשר התושבים יגיעו אחרי שהם שניתן את התנאים המתאימים, אם הוא ילך על האפשרות הזאת, אתם צריכים לתת את הגיבוי. לזה צריכים להיות מוכנים״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!